2014 a rekordok éve volt, 2015 az új célkitűzések éve lesz!

A 2013-as őszöm nagyon szépen alakult, egymást követték az eredményes horgásztúrák, ezután jött az enyhe tél, és mire kitavaszodott, nagy reményekkel indultam a pontyok után. De valahogy nem úgy jöttek össze a dolgok, ahogy szerettem volna. Horgászataim rendre nagyon kevés eredménnyel zárultak. Már komolyan elkezdtem gondolkodni, hogy talán én csinálok valamit rosszul. Aztán egyre szebben alakultak a horgászataim, így az év végén elmondhatom, hogy életem eddigi legjobb horgászévét zártam 2014-ben!

Mint ahogyan a bevezetőben is említettem, finoman szólva sem indult fényesen az évkezdet, pedig több különböző jellegű vízen is kísérleteztem, de a szerencse igencsak elpártolt mellőlem. Majd a tavasz végéhez közeledve eljött az év első igazi vadvízi túrája, kedvenc szigetközi Duna-ágamon. A horgászat közeledtével egyre kíváncsibban vártam, hogy vajon milyen eredménnyel sikerül zárnom. Mikor napokkal az indulás előtt megláttam a meteorológiai előjelzésben, hogy szinte világvégét hirdetnek rengeteg esővel és orkán erejű széllel, már meg sem lepődtem. Barátaim - akik velem tartottak - még az indulás előtti napon is próbáltak lebeszélni, az időjárásra tekintettel az javasolták, hogy halasszuk el egy-két héttel a horgásztúrát. Természetesen nem tudtak józan érvekkel sem meggyőzni. Helyettük nem dönthettem, de én mindenképpen nekivágtam! És milyen jól tettem! Több tíz kilogramm körüli ponty megfogását követően (melyeknek egyenként nagyon örültem) megfogtam a túra legszebb és egyben legnagyobb halát egy több mint 12,5 kilogrammos nyurgapontyot, mellyel remélem, idén tavasszal újra összehoz a sors.

Egy gyönyörű folyóvízi nyurgaponty kezdte a remek sorozatomat
Remélem, idén ismét találkozunk!

Ezt követően a munkám mellett sikerült a horgászatra is szánni egy kis időt, és az egynapos horgászatokat is rendre eredményesen zártam, mintha alapjaiban változott volna meg minden. Egy szokványos nyári hét elején az időjárás-előrejelzés erős hidegfrontot ígért viharos széllel a hét végére. Egyből arra gondoltam, hogy vízparton kell lennem! Sajnos nagyon elfoglalt voltam, ezért csupán a pénteki nap tudtam (pontosabban tudtunk, sikerült páromat is rábeszélni, hogy tartson velem) elindulni egy szűk huszonnégy órára a lakhelyemtől nem túl távol található Fish Aréna horgásztóra, ahol ezelőtt még soha nem horgásztam. A tó legvége üres volt, nekem tökéletesnek tűnt, hiszen pont ide fújt a gyengének nem nevezhető szél. Hamar sikerült pár amurt és tokot fognunk. Délután, mikor párom ismét egy „ormányost” fárasztott, megszólalt az én jelzőm is: határozott egyre gyorsuló kapásba nyúltam bele, amit követően egyből éreztem, hogy a hal nem az apraja közül való. Szép lassan oldalazott, miközben én a partról fárasztva próbáltam lopni a távolságot. Mindvégig az aljzatot követte, nem igazán akart feljebb jönni, de amikor a hatalmas pikkelyes test áttörte a víztükröt, szerintem a szívverésem is megállt egy pillanatra! „Mennyivel más érezni és meglátni a nagy halat!”, gondoltam magamban, majd kedvesem óvatosan megszákolta az óriást. A matracra fektetve csodálkoztunk a hihetetlen fogáson. A mérlegelés eredménye 24,52 kilogramm - hihetetlen, megvan az új egyéni rekord! Mindketten nagyon örültünk a fogásnak. Reggel hatig tudtunk maradni, sikerült több szép halat is megfognunk, de én valahogy csak arra az egyre tudtam gondolni.

Egyéni rekord pontyom, mely egy szeles délután lepett meg
Felemelő érzés volt visszaadni a szabadságát
Párom is megfogta élete halát ezen a túrán

Szeptember elején eljött a már oly rég óta tervezett zalaszentmihályi horgásztúra ideje, ami - mondanom sem kell - szakadó esővel kezdődött és ott tartózkodásunk alatt alig néhány óra volt, mikor nem esett az égi áldás. A második nap hajnalán erős, húzós kapásra lettem figyelmes. Csabával gyorsan csónakba szálltunk és a hal fölé siettünk - az akadók miatt nem mertem volna egy parti fárasztás kockázatát felvállalni. Ahogyan fölé értünk, még a fenék közelében tartózkodott, majd egyszer csak feljött és egyetlen farokcsapásával mindkettőnket bőrig áztatott. Na, ez volt az igazi ébresztő! Ekkor már láttuk, hogy amur, csak a méreteit nem igazán tudtuk felfogni. Még tett néhány kört, azután a szákban kötött ki a hatalmas példány. A partra érve azonnal megmértük a behemótot, ami a nagy krokodil matracot teljesen kitöltötte és még a farka kissé túl is lógott azon. A hatalmas amur súlya 22,38 kilogramm volt! Boldogságom határtalanná vált, évek óta vágytam egy 20 feletti amurra, és most, mikor a legkevésbé számítottam rá, megkaptam.

Nagyon szép, egészséges torpedó…
… nem tudtam vele betelni

Ezeket az élményeket követően azt hittem, nem lehet már tovább fokozni a sikereket, de eljött az ősz és a lökösházi horgászatom, ahol Ernő barátommal két napot töltöttem. Huszonnégy óra horgászat után - miközben a reggelinket fogyasztottuk - megszólalt az egyik jelzőm. Nem gyorsan, inkább csak határozottan és folyamatosan húzta, míg közbe nem avatkoztam. A hatalmas törések miatt csónakkal a hal fölé mentünk és így fárasztottuk ki az öreg tükröst, ami az új hivatalos rekord ezen a tavon. A mérleg 18,98 kilogrammnál állt meg. Hihetetlen: egy bányatavon egy kétnapos horgászat alatt megfogni a tó legöregebb, legrafináltabb halát - erre gondolni se mertem volna az indulás előtt! Mikor ott álltam a vízben kezemben a hallal, talán akkor értettem meg igazán, mi is történt velem.

Lökösházi tórekord pontyom volt a hab azon a bizonyos torta tetején
A tudatos csaliválasztás a megfelelő technikával kiegészítve

Hát ezek voltak a 2014-es év számomra legszebb emlékei, melyek csodaszéppé tették ezt az esztendőt. Remélem, hogy az előttem álló új évben sem törik meg a lendület, és hasonlóan fantasztikus élményekről számolhatok be nektek egy év múlva. Külön öröm volt számomra, hogy a három rekordfogást három különböző vízen sikerült elérnem, ahol korábban még nem horgásztam.

Hogy mik a terveim a jövőre, hogyan szeretném túlszárnyalni ezeket a fogásokat? Két nagy álmot szeretnék az elkövetkezendő években megvalósítani, melyből az egyik a kedvenc Duna-ágamból megfogott 20 kg-nál nagyobb ponty megfogása, a másik pedig még titok, de remélem, hamarosan arról is beszámolhatok! :)

A jövő nagy álma, hogy itt fogjam meg a következő húsz kilogramm feletti pontyomat

Sok időt szeretnék eltölteni csalijainkat tesztelve a legkülönfélébb vízpartokon, és a legjobb tudásom alapján próbálom majd e vizek titkát megfejteni. Soha nem tudni, lehet, hogy egy kicsit Fortuna is mellém áll és hozzásegít az újabb szép fogásokhoz.