Gyerekek horgásszunk együtt 2. pályázat - Bai Dániel írása

Nagyon sok pályázat érkezett be a Gyerekek horgásszunk együtt pályázat 2. körére. Ezeket az írásokat szépen sorban leközöljük oldalunkon! Azok, akik még így sem kerültek díjazásra, ne csüggedjenek, lesz még újabb pályázati lehetőség számukra. Addig is, horgásszanak sokat, készítsenek sok szép képet, örökítsék meg a gyerekkori horgászélményeket! Következzen tehát Bai Dániel írása…

Dani a Horgász KALANDJAI
Természet és horgászat

Vízisikló a mezőhegyesi Békás-tavon

Most egy történetet fogok elmondani.

Hát az úgy kezdődött, hogy megszülettem, és… de várjunk csak, hiszen ez még nagyon az elején van! Inkább nézzük a horgászatot, ott van például a „compó”, ez a halfaj mélyebb területeken szerzi meg táplálékát. Óvatos, jó fülű hal, kedvenc táplálékai a csonti (pinki), giliszta, kukorica. Nádas, hínáros területeken kell keresni, ahol be van etetve. Én is így próbáltam: 3 m-es spiccbottal horgásztam és kukoricát használtam csalinak. Vártam egy 20 percet és már húzta is lefelé valami az úszómat, amikor már a víz alatt volt az úszóm, beakasztottam, és megakadt egy hal szájában a horog. Nem tudtuk, milyen hal addig ameddig ki nem ugrott. Akkor láttuk meg, hogy egy GIGANTIKUS NAGY COMPÓVAL kezdtünk ki, aminek nagyon örültem. Gondoltam: „na, most aztán nagy halat fogok!”, de hiába az álmodozás, a compó szájából kiakadt a horog! Hú, egy percre elállt a lélegzetem, elment az álomcompó, oda minden remény… de emeljük fel a fejünket, vissza a szereléket a vízbe! Vissza is ment villámgyorsan, hátha van még remény a compó elfogásához, de tényleg. Pár perc múlva gigantikus kapás és akasztás… Már majdnem megvolt, amikor elszakadt az előke. Elment a gigantikus compó a gigantikus burványával együtt. Na, most már nem mondom azt, hogy emeljük fel a fejünket, most már legszívesebben sírva fakadtam volna, mivel kétszer ment el két gigantikus nagy compó.

2 kg-os afrikai harcsa mezőhegyesi Békás-tavon

Amikor ezt a halat kifogtam a Balatonból, azt hittem, rekordlistás szélhajtó küszt (snecit) fogtam. Odafutottam apukámhoz és megmutattam neki, ő azt mondta nevetve, hogy ez egy garda. Ó, de elszomorodtam, mégsem rekordlistás sneci:

Balatoni garda
Életem legnagyobb hala: 5 kg-os afrikai harcsa a békéscsabai Néveri-tóból - nagyon örültem neki!
Életem legnagyobb pontya: 4 kg-os tükörponty

Megint egy történetet mesélek! Úgy kezdődött, hogy a tatám kivitt engem horgászni. Odamentünk egy helyre és elkezdtünk horgászni, a tatám elment venni gilisztát, és amikor visszajött, elmentünk egy másik helyre, mert az a hely tele volt akadóval. A tatám letette a botokat elém, hogy vigyázzak rájuk, ha netán kapás lenne, és visszament a cuccokért. Egyszer csak hallottam egy csobbanást és azt láttam, hogy csak az egyik bot van meg! És láttam a botot a víz tetején úszni… kiabáltam a tatámnak: TTAATTAA! Tata meg odafutott és rádobott egy másik bottal. Miután sikerült rádobni és kihúzni a botot, sikerült kifárasztani és megfogni egy 4 kilós amurt!

Ezt a pontyot a testvérem, Bai Szilárd fogta:

Testvérem, Szilárd 2 kg-os pontya
Apa és fiai: Dani, Szilárd, Richárd

Életem első nemes ragadozó hala ez a csuka volt:

Első csukám

Ez úgy kezdődött, hogy Ricsi azt mondta nekünk, hogy menjünk ki az élővízre pergetni a testvéremmel Sziszivel együtt. Hát jó, kimentünk pergetni. Húzogattunk egy csomót, de semmi kapás, egyszer csak kijött apukánk is Ricsi pedig elment. Húzogattunk-húzogattunk, és egyszer csak megakasztottam a csukámat. Szóltam apukámnak, hogy megvan a csuka. Apukám el se hitte, de amikor meglátta, ahogy fordult, elhitte és kivette a vízből.

Ez Ricsi élete első (és eddig egyetlen) balinja:

Ricsi első és eddig egyetlen balinja

2012. 06. 24-én voltunk a testvéremmel, Sziszivel egy horgászversenyen, Vésztőn apa kivitt minket. Dudaszóval kezdődött a verseny. Az első kapásom úgy volt, hogy bedobtam a feederbotomat, és már csavarta is a hal a spiccet. Beakasztottam és fogtam egy 1,5 kg-os nyurgapontyot, a verseny pedig folytatódott. A versenyen még egy érdekes dolog volt: amikor a testvéremnek, Sziszinek volt kapása és beakasztott, elkezdte fárasztani a pontyát, de közben nekem is kapásom volt. Így egyszerre kezdtünk fárasztani. A végére én lettem az első 10.100 g-mal, nyertem egy feederbotot, de sajnos a testvérem ötödik lett, és ő akkor nem nyert semmit.

Ezt az afrikai harcsát a Néveri Horgásztavon azzal a féderbottal fogtam, amit a horgászversenyen nyertem… nagy élmény volt:

Afrikai harcsa a Néveri-tóról

Voltunk Sziszivel egy horgászversenyen Szarvason is, 2012. 08. 4-én. 27 induló volt a versenyen, ott Sziszi lett a nyolcadik, én pedig a kilencedik. Sziszi 80 g-ot fogott, én pedig 70 g-ot.

Voltam még egy horgászversenyen, Tápiószentmártonon 2012. 08. 18-án, akkor egyedül, mert Sziszi éppen Ricsivel a Tiszán horgászott. Térjünk rá a versenyre: 48 résztvevő volt. A 19-es számot húztam. Fogtam szélhajtó küszt, meg dévérkeszegeket is. Az eredményem 1.490 g lett, ezzel lettem a hatodik.

Üdvözlettel:

Bai Dániel

Nos, Dani, te se számítógép mellett múlatod az időt nyaranta, ahogy olvastuk. Bár időnként nehéz volt követni, ki kivel van, ki épp hol és mivel horgászik, de a lényeg, hogy megérte a fáradozásodat, mert egy ajándékcsomagot küldünk neked is!