Gyermekek   élménybeszámoló írásai 1. rész

Gyermekek élménybeszámoló írásai 1. rész

Mi sem gondoltuk akkor, amikor meghirdettük a gyermek, de nevezzük inkább fiatalok élménybeszámoló pályázatát a Haldorádó horgászportálon, hogy ekkora sikere lesz. Az augusztus utolsó napjaiban való megjelenés óta több mint 100 e-mail érkezett be tőletek. A fogalmazások közül eddig 20 szerzőt jutalmaztunk meg horgászfelszereléssel, valamint Haldorádó ajándékcsomaggal. A mai cikkben bemutatnánk az első két jutalmazott írást. Akiknek nem sikerült az első körben a fogalmazás, azok ne csüggedjenek, mert a nagy siker miatt ebben az évben folyamatosan várjuk tőletek a fogalmazásokat, írásokat. Tehát hétvégén irány a vízpart, és horgászatra fel! Ne felejtsetek el magatokkal vinni digitális fényképezőgépet, hogy megörökítsétek a szép fogásaitokat, ugyanis fénykép nélkül nem tudjuk a pályázataitokat befogadni.

Az első élménybeszámoló írás a 17 éves Bernáth Ádámtólérkezett, akit már korán megfertőzött a bojlis módszer…

Az új csali eredménye

Idén augusztus utolsó hetében a hévízgyörki horgásztavon töltöttünk el három napot és három éjszakát testvéremmel. A tóra vasárnap nagyon lelkesen érkeztünk meg, mivel az új készítésű csalinkat akartuk tesztelni. Ez egy házi készítésű, BIG CARP alapanyagokból gyúrt tenger gyümölcse bojli volt, ami kagyló, tintahal és lazac aromát tartalmazott.

A horgászhelyünk a hévízgyörki tavon

Mivel még jócskán nyár volt, ezért számítottunk a nagy melegre. Ezt az etetésünkben is figyelembe vettük, amit inkább olajos pellet és büdös bojli alkotott. Ezt még megspékeltük egy lazacos olajjal, majd néhány perc érlelés után beszórtuk.

Ponty…
Vesszőcske :)

A tó mérete lehetővé tette a csúzlival való etetést. Velünk szemben egy bedőlt fa volt, és ezt rögtön meg is céloztuk mind az etetéssel, mind a csalinkkal. A horgunkra egy szem bojli került bepasztázva. A horog mellé tettünk még PVA zsinórra felfűzött bojlit, ezzel el tudtuk érni, hogy koncentráltabb legyen az etetés. A szerelékünk egy 35 librás, 20 cm hosszú FOX Snare fonott zsinór előke fölött rögzített 113 g-os FOX ólom volt. A bojlit 4-es méretű FOX Arma Point SSBP horgon kínáltuk. Mire bejutattuk a készségeinket, és a tábort is felállítottuk, már ránk is esteledett.

Az első kapásra nem is kellett sokat várnunk, félóra elteltével az én botomon maszatolós kapással érkezett meg a túra első hala, egy négykilós aranyhasú. Újracsalizás után egy órával füstölős kapással jelentkezett újabb halunk, melynek súlya nyolc kiló volt. A levegő az idő múlásával meglepően lehűlt, és lehet, hogy ez is közrejátszott, hogy még négy pontyot sikerült horogra csalnunk, amik 3 és 6 kg között voltak.

Halra várva…

A második nap fáradtan és csendesen telt, nappal mindössze egy halat sikerült partra kényszerítenünk a rekkenő hőségben. A nappali horgászat eredményessége a halibut pelletben rejlett. Napközben a bojlira egy mozdítás sem volt. Az éjszaka viszont jóval eseménydúsabb lett, négy pontyot sikerült fognunk fél-, illetve egyórás késésekkel, ami a bojli és a tó minőségét tükrözte. Ezen az éjszakán került partra a túra két legnagyobb hala, egy nyolc és fél kilós nyurgaponty, amit 9-10 perces fárasztás után csaltunk a merítőhálóba, illetve egy tizenöt kilós pikkelyes, ami viszont súlyához mérten nehezebben adta meg magát, de végül 20 perces fárasztás után őt is felemeltük. Az éjszakai aktivitás miatt kedd reggelre nem is kellett ébrednünk, hiszen el sem aludtunk. A nappali kapástalanság miatt az éjszakai fáradalmunkat napközben tudtuk kipihenni, hogy éjszaka újult erővel tudjuk kergetni a halakat.

Újabb gyönyörű hal

A keddi nap leszálltával új erőre kaptunk, és készen álltunk az utolsó éjszakára. Volt is igény a friss erőre, mivel a halak úgy döntöttek, hogy megtréfálnak: nem veszik fel azt a csalit, amiért két napon át bolondultak. Csak ínyenc tálalással tudtuk felkelteni a rafinált halak figyelmét. Ez nem volt más, mint hogy az eddig használt bojli alá fél szem tutti-fruttis lebegő bojli került, majd édes, büdös dippel „tuningoltuk”. Ennek köszönhetően újabb négy bajszos vendéget tudtunk lencsevégre kapni. E halak átlagsúlya 4,5 kg volt, mégis hihetetlen harciasságot tanúsítottak. Nekik köszönhetően az összfogásunk elérte a 90,8 kg-ot. Szerda reggel az álmosságtól nem látva pakoltuk össze a felszereléseinket.

Soha rosszabb horgászatot

Az úton hazafelé friss élményeink tudatában terveztük a következő túránk helyszínét. E három nap alatt kellő tapasztalatot szereztünk a kis tavak horgászatáról, ami hozzájárul ahhoz is, hogy jövőbeli horgászataink még sikeresebbek legyenek. Mindent összevetve egy nagyon fárasztó és tanulságos kis peca volt.

Írta Bernáth Ádám

A második írás, ami ma bemutatásra kerül, a 14 éves Gulyás Andrástól érkezett, Békésről.

A halfogás igazi íze

Május első napján barátaimmal arra szántuk el magunkat, hogy kipróbáljuk a Ligeti horgásztavat, ami Békés megye keleti részén fekszik. Ez a nap tökéletesen megfelelt arra, hogy horgászni lehessen, és a távolság sem tetemes, hisz körülbelül 17-18 km a lakhelyünktől, Békéstől. Hét órakor autóval elindultunk a városból és 20-25 perc alatt oda is értünk. Amikor az autóból kiszálltunk, az ottani halőr odajött megkérdezni, hogy szeretnénk-e horgászni, vagy csak szétnézni jöttünk. Megmondtuk neki, hogy horgászni jöttünk és szeretnénk napijegyet váltani.

Szép környezetű tó…
… ahol a túlpart előtti bokrok alatt rejtőznek a halak

Miután megtörtént a jegyátvétel, körbenéztünk, hogy hol lenne ideális a horgászat. Kiválasztottuk a helyet, visszamentünk az autóhoz, és a felszereléseket a helyszínre vittük. Láttuk, hogy a túloldali nádasban rablásban nincs hiány. Elkezdtünk szerelni és csalizni. A két 28 éves barátom, akik egyben rokonaim is, sokkal rutinosabbak nálam, de nem csüggedtem emiatt, és bátran horgásztam közöttük. Jómagam egy spiccbottal horgásztam, hisz ezt a horgászmódot kedvelem a legjobban, de őszintén megmondom, hogy nem sokat horgásztam fenekező vagy akár matchbottal. Az előbb említett rokonaim két-két feederbottal dobtak be. Csalinak kipróbáltam a csontkukacot és a gilisztát, de a csemegekukorica sem aludt a táska alján. Aránylag nagy eresztékkel fogtam sok tenyérnyi keszeget és kárászt, de akadt közöttük törpeharcsa és küsz (sneci) is. Rokonaim pedig a fenekező botokkal próbálták bejátszani a nádas elé a csalit. Ők aromába áztatott keménykukoricával és csemegekukoricával próbáltak szerencsét. Úgy 9 óra lehetett, amikor az első halát fogta Pisti (egyik rokonom).

Bevetve a végszerelékek

Ekkor letettem a botomat, mert láttam, hogy elég nagy a hal, és tudtam, ezt csak merítőháló segítségével tudjuk kivenni a vízből. Megragadtam a hálót és egy kicsit megáztattam a vízben, hogy süllyedjen. Amikor a hal már csak 3 méterre volt a hálótól egy nagy csapás hallatszott. A damil feszessége „eltűnt”, és a szerelék oda. Nem voltunk idegesek, mert tudtuk, hogy ez is a horgászat része, de azért jó lett volna megfogni. Elkezdtük találgatni, hogy milyen hal lehetett és arra az elhatározásra jutottunk, hogy amur lehetett, hisz az híres „zsinórszaggató”. Ezután beindultak a kapások, és kb. 10 percenként lehetett fogni az 1 és 2 kg közötti nyurgapontyokat.

Rokonokkal jó a közös horgászat… előtérben a spiccbotom :)

Olyan 12 óra lehetett, amikor leültem, hisz én állva szeretek horgászni, ha spiccbotról van szó. Tíz perc múltán Pisti megkérdezte, hogy ki akarom-e próbálni az ő feederbotját. Mivel még soha nem volt feederbotom, nyilván azt mondtam: igen. Nem is kellett sokat várni, már jöttek is a kapások.

Pontyot fogtam

Az első, amit sikerült megakasztanom, egy szép, 1,5 kg-os ponty volt. A második már egy ennél kisebb hal, de szintén ponty volt. Nemsoká sikerült még egyet fogni, de sajnos nem bírtam elég gyorsan tekerni az orsót, emiatt meglazult a zsinór, és a hal egy határozott rántással „kiakasztotta” magából a horgot. Csabi (a másik rokonom) kétszer majdnem úgy járt, hogy berántotta a botját a vízbe a hal. Pedig nem sokszor vette le a szemét a botjairól. Ő 3 db pontyot fogott a nap során. Úgy két óra felé lemértük a halakat a halőrrel együtt és 7 kg-ot húzott a mércén. Ezután visszapakoltunk az autóba, és elindultunk hazafelé. Később azt gondoltam magamban: EZ IS EGY SIKERES NAP VOLT!

Írta: Gulyás András

Gratulálunk az első két írás készítőjének, egyúttal bíztatunk minden 17 évnél fiatalabb, tehetségesen fogalmazó fiatalt, hogy ha van papírra, pontosabban billentyűzetre vethető horgászélménye, akkor küldje el nekünk a következő e-mail címre:

palyazat@haldorado.hu

A részletes pályázati felhívást megtaláljátok az írás alatt található Kapcsolódó írások-nál.