A Sikeres Sporthorgász 2013. novemberi tartalmából

Tornyiszentmiklósi tízentúliak110 fölött is feederrelA bajnoki címhez vezető útKaposvár tengereAmikor összeáll a halRege a harcsákértLegendák nyomábanAz őszi Duna ezüstös gyümölcsei

Barangolás hazai vizeken

Tornyiszentmiklósi tízentúliak

Minden horgász szeretne legalább egyszer olyan helyet kipróbálni, ahol szinte kizárólag nagytestû, akár tíz kilón felüli pontyok élnek. Rengeteg vízen horgásztam már, de ilyennel ritkán találkoztam. Tornyiszentmiklóson viszont közel voltam ahhoz, hogy teljesüljenek e feltételek. Az egyhetes horgászat alatt Tibor barátommal csak néhány tíz kilónál kisebb pontyot fogtunk, az átlagsúly közel volt a 14 kilóhoz! Ismerkedjünk meg hát közelebbről is a különleges Tornyiszentmiklósi-horgásztóval.
(Ladányi Tamás)

A versenyhorgászat varázsa

110 fölött is feederrel

Sem a hírek, sem az előjelek nem voltak túl bíztatóak a nagyrédei horgászatunk alkalmával. Mégsem szerveztük máshová az aktuális feederezésünket Lázár Józseffel, és még akkor sem bántuk a hosszú autóutat, amikor azzal szembesültünk, hogy a bojlisok kapásjelzői igencsak hallgatnak. A halak gyenge kapókedvén kívül egyébként minden más a kedvünkre való volt, hiszen a szép környezetben található tó nem zsúfolt, a helyek kellő távolságra vannak egymástól, az etetést jelző bóják távoli elhelyezkedése pedig pontosan mutatta, hogy itt bizony tényleg utána kell menni a halnak. És mi éppen ezért jöttünk. Szerettünk volna ugyanis száz méternél is messzebbről jó halakat fogni - de hogy miért éppen feederrel, azt már Lázár Józsitól kérdeztem.
(Szarka László)

Feederakadémia

A bajnoki címhez vezető út

Augusztus végén a Velencei-tavon megrendezett háromnapos Magyar Országos Feeder Horgász Bajnokságon Döme Gábor lett a 2013. évi bajnok. Gábor idén eddig is nagyszerû eredményeket ért el a feederversenyeken, de most kétségkívül a hazánkban megszerezhető legrangosabb cím birtokosává vált. Sokan nem is sejtik, milyen elképesztően nagy munka van egy ilyen eredmény mögött. Erről és sok egyéb más érdekességről is fény derül a most következő interjúból.
(Takács Péter)

Hazai vizeken

Kaposvár tengere

Somogyaszalón keresztül érkezem meg a Deseda-tó északkeleti részéhez. Szeretek így megérkezni, a falun keresztül hosszú lejtő visz, majd emelkedik az út, és nem messze a településtől felkéklik a tó. Merő véletlen, hogy idefele a rádióban Republic dalokat hallgattam, és csak itt, a közelben eszméltem fel, hogy a 67-es úton jövök. Jólesik dúdolni: „Nagy esők jönnek, és elindulok, elmegyek innen messze, a 67-es úton várhatsz rám dideregve…”
(Zákonyi Botond)

Gyakorlat teszi

Amikor összeáll a hal

Az első, őszi fagyok a szárazföldi élőlények számára komoly üzenetet hordoznak: ideje felkészülni a télre, az már a küszöbön áll. Nincs ez másképp a víz alatt sem, ahol a békéshalak erre a figyelmeztetésre elindulnak a telelőhelyek felé, majd nagy csapatokba tömörülve vészelik át a keményebb időszakot. Mellettük megjelennek a ragadozók is, immár ők is rajokba verődve…
(Gégény Viktor)

Harcsázás mesterfokon

Rege a harcsákért

Bizonyára mindenki, aki megtisztel és olvassa írásaimat, tudja, hogy elkötelezett védelmezője, óvója és tisztelője vagyok legnagyobbra növő ragadozó halunknak, a harcsának. Mindig kitérek a hallal való bánásmódra, kezelésükre és néhány kivétellel szabadon eresztésükre, ezek körülményeire. Nem akartam ezzel a kérdéskörrel részletesebben foglalkozni, de egy horgászportálon szinte egész nyáron elérhető videó arra az elhatározásra juttatott, hogy bizony erről beszélni, illetve írni kell.
(Oláh Csaba)

Pontyfogó praktikák

Legendák nyomában

Nyár végi horgászatomat egy számomra rejtélyes, öreg kavicsbányatóra terveztem, ahol már tavaly is fantasztikus élményekkel gazdagodtam. Így a víz már nem volt nekem ismeretlen, de tudtam, hogy biztosra nem mehetek, mert 130 hektárnál nagyobb a területe, és sajnos nincs túl sok hal benne. De a tó korára visszatekintve rejthet még meglepetéseket…
(Csörgő Tamás)

Nagy-Dunázás

Az őszi Duna ezüstös gyümölcsei

A lassan felszálló ködben sirályok vijjognak, gyurgyalagok prüttyögnek, és a nagy útra edző fecskék csoportosan szántják a víz felszínét. Egy áramlással szemben dohogva küzdő uszály halad el éppen előttem, amikor valahol a távolban levágódik az úszó. Lendül a bot, majd bókolva bólogat a keményen verekedő ellenfél kirohanásai alatt. Az erős folyás miatt kigázolok a kis vízbe, hogy könnyebben húzzam magamhoz a vaskos, tûzpiros uszonyú jászkeszeget.