A Sikeres Sporthorgász 2016. áprilisi tartalmából

Bősi süllőkSzeszélyes szezonkezdet érdekes gondolatokkalRSD egy életen át!Tél végi ponytozás feederrelGitta, Baranya sellőjeA módszer bűvöletébenPergető apróságok pofi módon tálalvaFebruári kalandok a folyón

Gyakorlat teszi

Bősi süllők

Ez az év is jól kezdődött! Ha nem is nekem, de a barátomnak. A szlovákiai süllőtilalom előtt néhány nappal érkeztem Szencre, Matlak Péter barátomhoz. Horgászszemmel nézve is kedves vidék, ötven kilométeres körzetben jár erre a Morva, a Vág és a Duna. A cél most nem valamelyik folyó, leginkább az én szívemnek kedves Vág, hanem a bősi tározó, amihez különös kapcsolat fűz. Egyrészt a rettenet, ami annak idején elfogott, amikor Somorjánál az épülő tározó kimart gödreiben jártam. 1990-et írtunk, egy helybéli kishalász volt a vendéglátóm, aki egyik évről a másikra elvesztette ősei kenyérkereső foglalkozását. Két év múlva üzembe lépett a bősi tározó, ami amúgy műszaki csoda, a szlovák vízügyi szakemberek hozzáértését dicséri, másrészt olyan drasztikus tájalakítás, ami sokkolja az embert. Harminchárom év telt el, a tározó Dunacsúnynál népszerű turistaparadicsommá nőtte ki magát. A profi bicikliúton nem szűnik a Pozsonyból érkező tömeg, a raftingpályán zajlik az élet, a hétvégeken a szlovák főváros fele itt pihenget. Ki beszél már a somorjai kishalászról, a kesze-kusza ágvizekről…
(Zákonyi Botond)

Feederakadémia

Szeszélyes szezonkezdet érdekes gondolatokkal

Gondolkodtál már azon, mi lehet az oka annak, hogy az a csali és etetőanyag, ami az elmúlt években kiválóan adta a halakat, azzal a következő szezonban még kapásig sem jutsz el? Sőt, gyakran még ennyi időnek sem kell eltelnie, hiszen ami tegnap működött, már nem biztos, hogy holnap is ugyanolyan kelendő lesz! Vajon miért?
(Döme Gábor)

Horgászportré

RSD egy életen át!

Több természetes vízen is horgásztam már, nem egy kavicsbányatavon töltöttem el hónapokat, de talán egyik se volt rám akkora hatással, mint a Ráckevei-Soroksári-Duna-ág. Úgy gondolom, ez köszönhető annak is, hogy rögtön az első RSD-s horgásztúrámon sikerült egy 23,1 kilós tőpontyot fognom. A folytatáshoz ennél nagyobb motivációs tényező nem hiszem, hogy létezik egy horgásznak. A 2015-ös évet szinte végighorgásztam a Duna-ágon, rengeteg tapasztalatra tettem szert. Nagy hasznomra voltak a Hajlemász Attilával olykor éjszakába nyúló beszélgetések, sokat okultam ezekből is. Attila nagy szerelmese és egyben ismerője az RSD-nek, több titkot is elárult nekem a sikeres fogások érdekében. Érdemes odafigyelni a szavaira, az RSD-vel még csak ismerkedő horgászok sokat tanulhatnak tőle.
(Ladányi Tamás)

Gyakorlat teszi

Tél végi ponytozás feederrel

A tél január közepén visszavonulót fújt, és az év eleji kemény mínuszok után heves esőzésekkel megérkezett az évszakhoz képest enyhe idő. Ez az 5-10 Celsius-fok közötti hőmérséklet, a napsugarak és a szakadó eső együtt meg is tették a hatásukat: szépen lassan a hónap végére kiolvadtak a tavak. Így két februári eredményes horgászat után március elején, idén már harmadik alkalommal úgy döntöttem, hogy elmegyek Majosházára, és üldözőbe veszem a Harcsa-horgásztóban lakó pontyokat.
(Jankovich Krisztián)

Nők horgászbottal

Gitta, Baranya sellője

Egy szösszenet az internetet járja, s talán ez nem új olvasóim zömének: „Ha választhatnál, hogy találkozz életed szerelmével, vagy hogy fogj egy 30 pluszos pontyot (10 pluszos csukát vagy süllőt, egyre megy), akkor milyen felszerelést és csalit használnál?” Nos, kedves férfitársaim, mi ezen mosolygunk, mert azt hisszük, ez vicc. Mi, a „teremtés koronái”, a vadászösztönnel telespékelt tesztoszteron titánok, csupán idáig jutunk. Holott él kis hazánkban egy leányzó, aki ezek hallatán csak felvonja a szemöldökét, és nem érti, hogy ebben mi a poén! A hölgy, akinek fanatizmusához és megszállott horgászlázához képest mindössze kezdő szakmunkás tanulók vagyunk, nem más, mint Bozsér „Fishing Girl” Brigitta, akit újabban a Fishing&Hunting csatornán láthatunk, a „Back to school”, azaz „Vissza a suliba” című műsorban.
(Jakó László)

Mesterfogások

A módszer bűvöletében

Jó néhány éve már annak, hogy megismerkedtem a method technikával, és elkezdtem használni a „módszert”. Azóta a legtöbb esetben ezt a technikát alkalmazom, ha rövid, egynapos horgászatra indulok. Hogy miért? Mert a legtöbb hazai állóvízen, ahol jártam, ez bizonyult a legeredményesebb pontyhorgász technikának. Ebben az írásban néhány olyan eszközt szeretnék bemutatni, amelyek a method technika alkalmazásához készültek, vagy tökéletesen kiegészítik azt.
(Sipos Gábor)

Pergető praktikák

Pergető apróságok pofi módon tálalva

Az utóbbi időben egyre népszerűbbek az apró csalik. Ennek megvan az oka: egyre jobban fejlődik a horgászat, és ma már nem lehetetlen az apró táplálékhalak utánzása sem. Persze ehhez szükséges némi minőségi ugrás, ugyanis minél apróbb egy csali, annál nehezebb olyanra elkészíteni, hogy tökéletes legyen a mozgása. Természetesen mint mindenre, erre is van megoldás!
(Lukácsi Béla)

Tiszai horgászatok

Februári kalandok a folyón

A tavalyi szezon lehetővé tette, hogy sokáig élvezzük a tározó hangulatát, és a megszokottól eltérően lényegesen kevesebb időt szánjak a kedvencemnek számító, folyón történő plasztik csalis süllőzésre. Persze a január meghozta a kellő hideget, és jégpáncéllal zárta el utunkat a tó felé. Végig kitartottam, de innentől kezdve előkerültek a gumihalak, és célba vettem a folyón lévő eredményesebb szakaszokat. Itt egymásba értek a kisebb-nagyobb áradások, pezsdülések, és alkalmanként sikerült lejutnom a legoptimálisabb pillanatokban is. Így volt ez egy február eleji napon is, amikor egy enyhe vízhozam borzolta a süllők idegrendszerét, és kellő elánnal csaptak oda a csaliknak, félre téve a megszokott óvatosságukat. Itt persze a darabosabb, már tapasztaltabb egyedekre gondolok, akik nem adják könnyen a bőrüket.