A Sikeres Sporthorgász 2016. februári tartalmából

Csak a kék!CsukaóriásCápahorgászat NamíbiábanPeca a legnagyobb hidegben is!Télvíz idejénHótaposóban a Duna partjánFolytassa 2016!Horgok method feederezéshez

Feederakadémia

Csak a kék!

A fagyos éjszakák, a hideg és rövid nappalok nem kímélik tavainkat, folyóinkat sem! A kritikus vízhőmérséklet 5-6 Celsius-fok, ha már ennyire (vagy még ennél is jobban) lehűlnek vizeink, nagyon nehézzé válik a halfogás. Legyen az bármilyen vízterület, MINDEN kapásért meg kell küzdeni. De ha tetszik, ha nem, új időszámítás kezdődött, mert tél van!
(Döme Gábor)

Tiszai horgászatok

Csukaóriás

Nagyon zaklatott éjszakán vagyok túl. Az agyam kint maradt a tározón, és állandó képeket hozott az elmémbe. Hol egy hatalmas csuka keverte a vizet előttem, hol hatalmas süllő bicskázott a merítőmbe. Nagyon nehezen aludtam el, néha még bevágásra is rándult a testem, egy-egy jobb, képzelt kapás gondolatánál. Hajnalban zuhanhattam mély álomba, és nagyon nehezemre esik a takarómat félrelökni. Rita arcára lehelek egy finom puszit, és célba veszem a fürdőszobát. A hideg csapvíz felrázza az elmémet, és lassan kezd tisztulni a tekintetem is. Kezdő Tisza-tavi pecásként gyötörtek hasonló álomképek egy-egy túra előtt, nagyon rég nem éreztem hasonlót.
(Oláh Csaba)

Portyázó horgászok

Cápahorgászat Namíbiában

Szinte bejártam már az egész világot, rengeteg helyre eljutottam, miközben egyik kedvenc időtöltésemnek, a horgászatnak hódolhattam. Ezúttal Namíbiáról volt szó, a déli félteke gyöngyszeméről. Tavaly három hetet töltöttem el ebben a vadban, halban bővelkedő országban, miközben rengeteg felejthetetlen élményben volt részem. Megismerkedhettem Namíbia vadállományával, de ritkaságszámba menő halakkal is találkoztunk az országot járva. Természetesen mindezek látványában nem lehetett volna részem, ha vendéglátóm, Etienne nem olyan felkészült, nem lenne tisztában mindennel, ami a horgászattal vagy a vadászattal kapcsolatos. Sok időt töltöttünk együtt, aminek köszönhetően Namíbia teljes pompájában tárult elém. Így tehát ismerkedjünk most meg kicsit közelebbről Namíbia egyik „nemzeti sportjával”, a cápahorgászattal.
(Ladányi Tamás)

Gyakorlat teszi

Peca a legnagyobb hidegben is!

Amikor az első horgászbotomat kézbe fogtam, teljesen más világ volt. A téli időszakban szinte minden horgásznak a sarokba került a felszerelése, és csak kivételes esetekben horgásztak. Egy lékpeca, egy meleg vizes befolyó vagy egy menyhalazás volt az üde kivétel. Manapság nagyot változott a világ. Megdőlt az a régi rögeszme, hogy a halak belefúrják magukat az iszapba, és csak tavasszal jönnek elő.
(Lukácsi Béla)

Gyakorlat teszi

Télvíz idején

Télen sokan elrakják a botokat, de néhányan szinte a fagyásig kihúzzák a pontyhorgászatot. Pár évvel ezelőtt kipróbáltam magam, illetve kíváncsi voltam, hogy lehet-e jég alól pontyot fogni. Ha jól emlékszem vissza, talán az elsők között sikerült fognom az országban 15 kiló feletti pontyot lékből. Tehát egyértelműen bizonyítható, hogy a pontyok, ha nem is olyan aktívan, de a tavainkat befedő jégpáncél alatt is táplálkoznak!
(Csörgő Tamás)

Szenvedélyünk a természet

Hótaposóban a Duna partján

Kicsit bizonytalanul, de stabilan állok horgászbottal a kezemben a Duna partján. Furcsa, rég horgásztam már szilárd talajjal a talpam alatt, de a csónak befagyott, a motor téli szervizre készül, én pedig pergetni a Dunára - hova máshova. Szép a hófehér táj önmagában is, de halszagúan igazán varázslatos!
(Vass Csaba)

Hazai vizeken

Folytassa 2016!

Azt mondják, olyan lesz az év, ahogyan kezdődik. Nos, remélem, ez nálam annyiban fog módosulni, hogy olyan lesz az új év, amilyenek az óév utolsó napjai voltak. Tél ide, tél oda, valahogy még mindig nem férek a bőrömbe, ha egy héten legalább egyszer nem horgászhatok. Pláne akkor, amikor minden ismerősöm a vízparton keresi a megváltást az utolsó napokban.
(Jakó László)

A versenyhorgászat varázsa

Horgok method feederezéshez

Az elmúlt alkalommal, amikor Schweininger Tamással részletesen beszélgettünk a kukorica- és csontiimitációkkal való csalizási lehetőségekről, az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő method feeder módszer esetén túlságosan kevés szó esett a horgokról, és csak a megfelelő méretekről tettünk említést. Pedig a siker legalább annyira múlik a horog típusának jól eltalált kiválasztásán és a leginkább célravezető megkötésén, mint az éppen ott és akkor a legfogósabb csali megtalálásán és helyes felkínálásán. Ne is halogassuk a dolgot, pótoljuk be mielőbb!