Pisztrángok a szomszédból

Lassan másfél évtizedes múltra tekint vissza baráti kapcsolatunk a Felsőpulyai horgászokkal. Minden évben több alkalommal horgászunk együtt, hol Magyarországon, hol Ausztriában. Most éppen a magyar határ közeli Rohoncra kaptunk meghívást egy pisztrángozásra. Örömmel fogadtuk el, mint minden évben.

Kissé megkésve, 9 óra körül értünk a pisztrángos tóhoz. Barátaink már aggódva vártak, a megszokott snapsszal, jégbe hűtött almapálinkával. Gyorsan koccintottunk a viszontlátás örömére. Nem először kaptunk meghívást ide, de minden alkalommal áhítattal nézzük ezt a szemet gyönyörködtető tavacskát.

Völgyzáró gát duzzasztja fel a patak vízét

Nyáron strandként üzemel az akkor sem túl meleg vizű tavacska, hiszen a tápláló patak meglehetősen hideg vizű. A horgászegyesület ősszel betelepíti szivárványos pisztránggal. Termetes csukák is élnek a tóban, óvják, féltik minden darabját. Jellemző, hogy a csuka legkisebb kifogható mérete 80! cm.

De ezen a szombati napon, nem a krokodilok miatt érkeztünk.

Élesre fent horgú körforgókkal próbálkoztam

Egy apró sziget található a tó felső felében, ezt neveztük ki főhadiszállásnak. Gyorsan előkerültek a pergetőbotok és már csobbantak is az apró körforgók a vízben. Szinte az első dobásra eredményes volt Hamar Feri barátom, rövid fárasztás után, hamar kézbe került az első szivárványos pisztrángja.

Az első szivárványos, ami érdeklődött a körforgó után

Nem sokat váratott a következő sem, de ezt már Csiszár Laci ejtette el. Egy fűzfalevél alakú, gyönygházfényű villantóra kapott.

Valamivel kisebb példány, de pisztráng

Gyorsan telt az idő, mindenkinek sikerült horogra csábítani már néhány halat. Minden egyes példánynak nagyon örültünk, hiszen odahaza nemigen van részünk pisztrángfogásban. Lehetőség sincs nagyon, legalábbis a közelünkben.

Az első pisztrángom a nap folyamán

Ahogy telt az idő, magasabbra haladt a nap, egyre nehezebb volt kapásra csábitani a tó pisztrángjait. Sokszor volt látható, hogy koveti a víz tetetjén húzott körforgót, semmi trükkel nem bírtuk rávenni, hogy meg is kóstolja a „vasat”.

Kis csapatunk a szigeten
Körbe horgásztuk a szigetet

Szédületes érzés volt látni és érezni, amint egy villanás után, védekezni kezd ez a gyönyörű hal a horgon. Jómagam 18-as zsinórral pergettem, egy 3 m-es Triana Thunder Spin 12-42 g-os bottal. Nagyon kellemes benyomást tett a felszerelés, ugyanis ez volt az első bevetése.

Az általam használt felszerelés

Igéretet kaptunk barátainktól, hogy a következő évben bevezetnek bennünket a legyező horgászat rejtelmeibe. Ez egy újabb lehetőség, a pisztrángok talán legsportszerűbb elejtésére.

A kifogott halakat a helyszínen megtisztítottuk, ez az alkalom nem a "catch & release" ideje volt. A Karácsonyi asztalon fogják végezni. De az már egy másik írás tárgya lesz.