Nevis Feeder Master 5000 Teszt, avagy egy jó kis feederes horgászat

Mikor megpillantottam a felhívást itt a Haldorádón, hogy lehet pályázni Nevis orsók tesztelésére, úgy gondoltam, miért is ne pályázhatnék én is… És láss csodát: kiválasztottak, hogy a Nevis Feeder Master 5000 típusú orsót tesztelhetem. Örömön leírhatatlan volt. Barátom - egyben főnököm -, mikor megtudta, azonnal azt ajánlotta, hogy menjünk horgászni Tereskére azon a héten, amikor megjön az orsó. Hétfőn megérkezett, így csütörtökre beterveztük a horgászatot, ha csak valami közbe nem jön. Szerencsére nem jött közbe semmi, s hogy milyen élmények vártak ránk, az a cikkből kiderül.

A futár meghozta az orsót, én meg lázasan bontottam ki, hogy végre kézbe vehessem. A szemnek igen tetszetős orsót tartottam a kezemben, kíváncsian vizsgáltam, vajon milyen is ez a ketyere. Elsőnek szembetűnő dolog a kicsinek nem mondható távdobó, kúpos dobja, ami nem mély, így nem kell több száz méter zsinórt feltekerni rá. 0,25 mm-es zsinórból így is felfér rá 310 m, ami bőven elég egy feeder orsóra.

Nevis Feeder Master 5000

A dobot levéve megpillanthattam a féklamellákat, amik nem kicsik. Precízen állítható a fék, talán ami egy kicsit kényelmetlen, hogy három teljes fordulat kell a teljes kiengedéséhez, de megbízhatóan és letapadásmentesen működik.

A nagy, 61 mm átmérőjű távdobó dob és a zsinórprofil
Precíz, letapadásmentes fékrendszer

A hajtókar jó fogású, a szorítócsavar sűrűn bordázott, így vizes kézzel is meg lehet szorítani, illetve ki lehet engedni. 7 + 1 csapágy gondoskodik a gondnélküli futásról és a zsinór csavarodásmentes felcsévéléséről, hiszen a zsinórvezető is rejt csapágyat.

Csütörtök reggel 7 órára értünk a Tereskei Sport Horgásztóra. Az idő már ekkor is igen szép és meleg volt, a madarak énekeltek, virágba borultak a fák, minden adott volt egy jó kis pecához. Gyorsan megváltottuk a sporthorgász napijegyeket, majd következett a kipakolás és végül a szerelék összeállítása. A kisebbik tóra, a gát mellé ültünk le, mert így nem kellett a felszereléseket messzire cipelni. A halőr szomorúan közölte velünk, hogy nem eszik a ponty, mind a víz tetején tartózkodik és készülnek az ívásra, szinte alig fogtak valamit az elmúlt napokban. Igaza volt, fekete volt a víz a felszínen úszó halaktól, az egyik még azt is engedte, hogy 1 m-ről felvegyem videóra és lefényképezzem. Gyönyörű volt egy közel 6 kg-os pontyot ilyen közelről saját életterében látni. „De nem lehet mind a felszínen!”, gondoltuk, ezért bizakodva vágtunk bele a horgászatba.

Hát nem gyönyörű?

A nagyobb pontyokra és amurokra is gondolva Gamakatsu G-Line 0,25 mm-es monofil zsinórt csévéltem az orsóra. A zsinórprofil nagyon szép, egyenletes, ami a távoli dobásoknál elengedhetetlen. Gyorsan ki is próbáltam egy rögtönzött dobással. Az orsót a 3,9 m-es Spro Dyno SF Medium Heavy botra tettem és egy üres 35 g kosarat kötöttem fel. Lendületesen dobtam meg, és pár méter híján a másik parton ért vizet a szerelék. A tó keresztben 100 m széles, így könnyű volt megállapítani a dobáshosszt. Etetőanyaggal megtöltve akár a 120 m vagy az ennél nagyobb távolságok is elérhetőek lehetnek.

A szereléket próbáltam egyszerűen megoldani: Fox Arma 6-os méretű, szakállnélküli horog, az előke Strategy Stamina 15 lbs 15 cm-es hosszban, Big Carp Weedrigben álcázva; Fox forgó, Carp Academy gumigyöngy és csúszóra szerelt belsővezetésű, gubancgátlós etetőkosár. A főzsinór 0,25 mm-es Gamakatsu G-Line volt.

Szerelékem külön…
… majd készen

Etetőanyagnak kétfélét kevertem be, Haldorádó Pelletes Feketét Haldorádó Vörös Démon Aroma Tuninggal és Top Mix Tejsavas magokkal. Csalinak 3 db fűzött erjesztett kukorica került fel egy szem pufival lebegtetve. A másik etetőt Haldorádó Vörös Démon Aroma tuninggal bekevert Haldorádó Piros Ponty adta. Itt csalinak egy szem Haldorádó Red Tuning Mézes Pálinkás pellet került a horogra.

Minden, mi szem-szájnak ingere
Botok, orsók bevetésen

Az első kapásra kb. 1 órát kellett várni. Igazi maszatolós kapás volt, csak a spiccet rángatta, de a bevágás után örömmel konstatáltam, hogy megvan az első pontyunk, ami Mézes Pálinkás pelletre éhezet meg. Szépen védekezett a kb. 2,5 kg-os potyka. Természetesen sebfertőtlenítés és fotó után már úszhatott is tovább. Abban a pillanatban eszement módon elhúzta a másik botom egy ismeretlen ellenfél, még szerencse, hogy mindig kiengedem a féket, hiszen sohasem lehet tudni, hogy kivel hoz össze a sors. Bevágás és fárasztás - az ellenfél rendkívül jól védekezett, de apró rángatásokkal jelezte, hogy ő sem lesz nagyobb a társánál. A szokásos szertartás nála is fertőtlenítés, fotó, majd visszaengedés. Hihetetlen, de szinte még vissza se engedtük, társam egyik botján máris elemi erővel jelentkezett a következő ponty.

Az első ponty
A második, ami megdolgoztatta a tesztorsót
Társam szép tövese

Ezután csend lett, a halak nem mutattak érdeklődést a csalink iránt. Volt miben gyönyörködni, míg vártuk a kapást. Egy récepár békésen pihent tőlünk 10 m-re, a másik oldalon 20 m-re egy gólya vadászott a békákra, nem zavartatta magát, hogy ott vagyunk.

Békésen pihenő récepár
Békára vadászó piros lábú

Hosszú csend után ismét megtetszett egy kisebb potykának a Mézes Pálinkás pellet, de mivel egyéb elfoglaltságom miatt éppen nem tartózkodtam a botjaimnál, társam vágott be, majd át akarta adni, hogy fárasszam ki, de visszautasítottam: „te akasztottad meg, fáraszd is ki”. Ismét „egyenponty” volt az eredmény, majd - mintha így lenne előírva - a másik botomon is kapás volt… bevágás, rövid fárasztás, az eredmény egy szép töves. Ezután újabb kétórás csend következett, akkor mindez megismétlődött: 5 perc alatt 2 db 2-3 kg körüli ponty volt az eredmény. Lassan készülődtünk hazafelé, pakolni kezdtünk, mikor barátomnál kapás volt - mondanom sem kell, hogy hasonló méretű ponty éhezett meg a csalira.

Mézes pellet ízlett neki…
… neki pedig az erjesztett jött be
Barátom szép pontya egyben utolsó is volt a nap folyamán

Összességében elmondhatom, hogy egy kiváló orsót tesztelhettem. Precíz féke csak akkor enged, amikor kell, emellett jó távdobási tulajdonsággal, szép zsinórprofillal rendelkezik. Csak ajánlani tudom minden feederes horgásznak. Jól vizsgáztak a Haldorádó termékek, hiszen összesen 8 db pontyot tereltünk szákba a segítségükkel, ami egyáltalán nem mondható rossz eredménynek, talán csak a nagyobbakat hiányoltam egy kicsit. Köszönöm a lehetőséget a Haldorádónak, valamint barátomnak a segítséget.