Dynamite Baits Pontyfogó Kupa 2007, I. forduló - Döntőben a HALDORÁDÓ TEAM!

A Dynamite Baits Pontyfogó Kupa első fordulója után minden csapat elismeréssel nyilatkozott a szervezésről, és a verseny színvonaláról. Megdöbbentő fogások, rendkívüli etetési és csalizási variációk, hihetetlen izgalmak jellemezték a versenyt. Azonban számunkra a legfontosabb, hogy a HALDORÁDÓ TEAM a legjobb 6 csapat között bejutott a júniusi döntőbe. Hatalmas küzdelemben sikerült kiharcolnunk az 5. helyet…

A reggeli gyülekezőn már mindenki izgatottan várta a sorolást. Az 5 kg-os súlyhatárnak köszönhetően felértékelődtek az úgynevezett „nagyhalas” pályák. A sorsolás közben eltérő vélemények alakultak ki. Többen megjegyezték, hogy a tó sekélyebb, gyorsabban melegedő részei előnyt jelenthetnek majd, azonban volt, aki a mélyebb részeken szerette volna elkezdeni a horgászatot. Az ebben az évben megtapasztalt rapszodikus időjárásnak köszönhetően nem lehetett egyértelműen frekventált helyet hirdetni, ezért mi nem is bocsátkoztunk jóslatokba. A sorsoláson 21. csapatként a 16-os számot húztuk ki.

A sorsolásnál a csapatok tagjai egy-egy ajándékcsomagot kaptak

A „csipke” nevezetű helynek nagyon örültünk, mert tudtuk, hogy a víz alatt egy régi út húzódik, amely erről a helyről könnyedén meghorgászható, és szinte mindig nagyon jó haltartó hely. Természetesen a 4 darab engedélyezett bójából az egyiket erre az útra helyeztük. A másik három bója segítségével a mélyebb részeket vallattuk. Próbálkoztunk a köves úton, az út előtti és az út mögötti törésen is, de az első 15 ponty megfogása után (amiből a legnagyobb is csak 4,20 kg volt) át kellett értékelnünk a helyzetet. Ezután a két botból, ami az említett köves útra volt bevetve, az egyikkel folyamatos kereső horgászatot folytattunk.

A rod podot felállítva a nádfal felett vezettük el a zsinórokat

Sajnos szinte minden bójáról csak az 5 kg alatti pontyokat fogtuk, de folyamatosan kerestük az új helyeket, Az etetési technikánk minden esetben hasonló volt. Apró és nagyobb szemű magvakat terítettünk szét a bójáknál, majd ezt 8 mm-es pellettel és bojlival tettük érdekesebbé a pontyok számára. Csalizáshoz Tasty Baits alapanyagokból készített fűszeres és gyümölcsös ízesítésű bojlikat használtunk.

Az etetésre különböző méretű bojlik, 8 mm-es pelletek, és aprómagvak kerültek

A verseny felénél már mindent megtettünk a siker érdekében, de a nagyobb testű pontyok elkerültek minket. A verseny 3. napján az egyik belső bójánkról irtózatos, füstölő kapás jelentkezett. A bevágásnál a hal nem kevés zsinórt húzott le az orsóról, ezért Krisztián meg is említette, hogy végre egy 5 feletti. A hal fölé érve azonban azonnal láttuk, hogy harcsával van dolgunk. A 3 kilogrammos példányt pillanatok alatt szákba tereltük, de a kievezés közben vettük észre, hogy az én egyik botomon is kapás van. A swinger teljesen beesett, én szinte pedig repültem a botok felé, hogy minél előbb kontaktusba kerülhessek a hallal. A bevágást követően nagyobb súlyt éreztem, ezért én is megjegyeztem, hogy valószínűleg egy jobb hallal lesz dolgunk. A hal fölé érve ismételten egy harcsával kellett szembesülnünk. „Mi jöhet még?”, kérdeztük egymástól.

Többféle bojliméretet (14, 16, 24 mm) kipróbáltunk: a 20 mm-es bizonyult a legfogósabbnak
A bojlik dipelése rendkívül nagy jelentőségű volt. Amelyik bojlit bedipeltük, azt rövid időn belül megtalálták a pontyok

A folyamatos keresésnek köszönhetően, a verseny 60. órájában egy körülbelül 3 négyzetméteres, vékonyabb iszapréteggel fedett terület hozta meg a várt sikert. Egy 5,15 kg-os tükröst sikerült kifárasztanunk, de a többi csapat ekkor már jelentős előnyre tett szert. Az egyetlenegy 5 kg feletti fogásunknak köszönhetően a 25. (utolsó) helyről a 15. helyre ugrottunk fel, majd az éjszaka folyamán történt fogásainknak köszönhetően egészen a 9. helyig jöttünk fel.

Ezt megelőzően, majd ezt követően is balszerencsék sorozata sújtott minket:

• a versenyre hozott, teljesen új botnak törött volt a spiccgyűrűje,
  • a víz alatti „köves úton” történő horgászat során több előkénk elszakadt,
  • a horgokat szinte minden kapás után cserélni kellett,
  • a csónak egyik evezője letört a csónakról,
  • egy madár belerepült az egyik bot zsinórjába, majd ezután csak nagy nehézségek árán szabadult,
  • egy pányvás ponty 5 kapást csinált, mellyel jelentős időt vesztettünk,
  • egy dévérkeszeg kb. 3 óráig ült az egyik horgon, amely szintén nagy időveszteség volt,
  • a zsinórok többször feltekeredtek a csónakmotorra,
  • az utolsó napra, a kagylópadra helyezett bója eltűnt,
  • az utolsó pillanatokban annyira feszültek voltunk, hogy cipőben mentünk a vízbe (miközben abban a hitben voltunk, hogy csizmában közlekedünk).

A „köves út” alaposan próbára tette a horgainkat, szinte minden kapás után cserélni kellett őket
A szerelék, amelyet a „köves úton” használtunk…
… és amelyik a legfogósabbnak, és legbiztonságosabbnak bizonyult: a fluorocarbon zsinór merevségének köszönhetően minden halunk biztosan akadt

Az utolsó napon már a botok mellett aludtunk a szabad ég alatt (már ha alvásnak lehet nevezni azt az 1-2 órát), a meglehetős hideg (2-3 fok) ellenére. Egyetlenegy hibát sem követhettünk el. Az éjszakai fogásainknak köszönhetően bizakodva vártuk a reggeli mérlegelést, de nagy meglepetésünkre, amikor a mérlegelőket faggattuk az éjszaka eredményeiről, azt válaszolták: „Nem mondhatunk semmit…” Néhány perc múlva hozzátették, hogy a velünk majd azonos pontszámmal rendelkező ukrán csapat és a gáton horgászó magyar csapat is több nagytestű pontyot fogott. Ekkor már olyan állapotba kerülünk, amit nem lehet szavakkal leírni. Találgattunk, számolgattunk, és közben próbára tettük idegeinket.

A verseny legnagyobb hala ez a 25,8 kg-os, gyönyörű tőponty lett
Kiss Tamás tavaly is megfogta ezt a koipontyot…
Morar Radu 19,4 kg-os tükörpontyára szükség volt a második helyhez

A verseny lefújását követően (délelőtt 10 órakor) a pakolás is nehezebben ment, hiszen nem tudtuk a végeredményt. Az eredményhirdetésre utolsóként érkeztünk, majd ezután gyorsultak az események. A csapatunkhoz érve külön kiemelték a szervezők, hogy hatalmas csatában, és hihetetlen hajrával a HALDORÁDÓ TEAM az 5. helyen végzett!

Boldogságunk határtalan volt…

Rendkívül boldogok voltunk ez eredmény hallatán, hiszen sikerült továbblépnünk a döntőbe, de ami ennél is fontosabb, hogy új ismeretekkel gazdagodtunk, ezáltal alaposabban készülhetünk a júniusi megmérettetésre.

A Dynamite Baits Kupa I. elõdöntõjének végeredménye
BIG CARP BEREG TEAM

Legnagyobb hal:

GABO HORGÁSZBOLT MEZŐLAK: 25,8 kg

(A 25,8 kg-os tőponty az eddigi Magyarországon megrendezett bojlis versenyeken kifogott legnagyobb ponty is egyben.)

A döntőbe jutott hat csapat boldogan állt a fényképezőgép elé
A szervezők jóvoltából a verseny rendkívül színvonalas volt