Alias : norbird

Szerző írásai

Pergető multizás lépésről-lépésre 3. rész

Balaskó Norbert 2005-11-29 08:00:00
A sok-sok elméleti tudnivaló után ebben a részben a multizás, a multis dobás gyakorlati oldalát szeretném bemutatni az én szemszögemből. Hosszú időn át gondolkoztam rajta, hogy miképpen lehetne részletesen, mégis érthetően közzétenni azt, amit igazán csak élőben lehetne pontosan „elmagyarázni”. Végül arra jutottam, hogy senkit sem szeretnék grammokkal, dőlésszögekkel untatni. Ehelyett megpróbálok viszonylag használható képaláírásokkal szolgálni, a fotók remélhetőleg úgyis többet mondanak bármilyen hangzatos körülírásnál.

Pergető multizás lépésről-lépésre 2.rész

Balaskó Norbert 2005-11-11 08:00:00
Mindenekelőtt elnézést kell kérnem amiatt, hogy a lendületesnek induló cikksorozat első részét néma hallgatás követte. Sajnos összezsúfolódott teendőim komoly akadályokat gördítettek közém és a klaviatúra közé, de most megújult erővel igyekszem pótolni a hiányosságokat. Nem is akarom tovább fecsérelni a szót, ezért folytassuk ott, ahol abbahagytuk! Az előzőekben körbejártuk a pergető multizás témája kapcsán felmerülő érveket és ellenérveket, most pedig lássuk, mi a teendő, ha mégis e módszer mellett törnénk lándzsát.

Pergető multizás lépésről-lépésre 1.rész

Balaskó Norbert 2005-06-08 08:00:00
Bevallom, sokáig gondolkoztam azon, hogy írjak-e egyáltalán a multiorsós horgászatról. Mindennek több oka is volt. Egyrészt a portálon Benyus tollából már megjelent két ilyen témájú - szerintem kitűnő - írás, másrészt nem tudtam, hogy érdekli-e a pergető horgászatnak ez a változata az olvasókat. Idővel a reakciókból és hozzászólásokból úgy tűnt, mégis van érdeklődés iránta, ezért úgy döntöttem, hogy - bár még csak a tavaly ősztől kezdtem behatóbban foglalkozni a módszerrel - én is megosztom kezdő multis tapasztalataimat az érdeklődőkkel, hátha nekem is sikerül a multizás gondolatát még csak fontolgatók számára néhány csalódást megspórolnom.

Nyelvesnek áll a világ!

Balaskó Norbert 2005-01-13 08:00:00
Teendőim miatt hosszabb ideje nem jutottam el a vízpartra. Egy váratlan telefonhívás hatására azonban nem bírtam ellenállni, és időt szakítottam egy rövidke horgászatra. A telefont István barátom követte el, aki tömören csak annyit mondott: „Azonnal menj le a Derítőre, fogják a csukát, mint atom! Most beszéltem velük és tíz perce szákoltak egy 9-est!” Több se kellett, rögvest „felnéztem” Baksai Antalt, aki mindig készségesen áll az érdeklődők rendelkezésére. Kérdésemre elmondta, hogy pontosan nem tudja, mi van a Derítőn, mivel időközben a Tata közelében fekvő Római tóhoz került, de ha gondolom, látogassak el hozzájuk, mert náluk is szépen megy a hal. A valamikori rablóhal nevelő tó körülbelül két-három éve fogad horgászokat, és mivel régóta kíváncsi voltam rá, ezért igent mondtam a szívélyes invitálásra.

Őn-célúan

Balaskó Norbert 2004-10-26 08:00:00
Sosem voltam a balinok megszállottja. Vélhetően azért nem, mert valami rejtélyes erő folytán pergetős „sikereim” között, szinte soha sem szerepelt jelentős őnfogás. E köztudottan rafinált ragadozók mindig is jókat kacagtak rajtam és csak néhány kisebb példány szánt meg, elkeseredett próbálkozásaimat látva. A tavaly őszi csukázás záróakkordjaként becsúszott - becsületmentő - balinok azonban némiképp megváltoztatták a fenekeszegekhez való hozzáállásomat. Elhatároztam, hogy megpróbálok változtatni az eddigi szégyenletes helyzeten.

Pont zárórára

Balaskó Norbert 2004-08-27 08:00:00
Egyéb irányú elfoglaltságaim, valamint a napok óta tartó esős, borús időjárás hosszabb időre elragadott horgászszenvedélyem gyakorlásától. A kényszerű szünet alatt felszereléseimet tisztogatva, rakosgatva, a következő horgászkirándulást tervezgettem. Alig akartam hinni a szememnek, mikor végre vidám napsütéssel köszöntött rám a reggel. Bár délelőttre akadt némi tennivalóm, eltökéltségemtől - miszerint én ma horgászni fogok - semmi sem tántoríthatott, ezért kora délután már kedvenc kis tározóm felé autóztam, az időközben kibontakozott kánikula dacára. Amolyan egyszemélyes versenyre voltam hivatalos, mivel lelkesedésemben elkövettem azt az alapvető hibát, hogy halat ígértem családomnak. Normál esetben nem jellemző rám az eredményorientált pecázás, mivel a horgászat önmagában elég élményt, kikapcsolódást jelent számomra, és adott esetben megelégszem szerényebb zsákmánnyal is, de meggondolatlanul tett ajánlatommal jól behúztam magam a csőbe.

A begumizott matchbot

Balaskó Norbert 2004-07-26 08:00:00
Úgy tapasztaltam, hogy az erőgumi alkalmazása meglehetősen megosztja a könnyű szerelékkel békéshalazó horgászok népes táborát. Barátaimat a nevezett eszközről kérdezgetve, meghallgattam minden véleményt pro és kontra, de igazán nem lettem okosabb. Mivel szeretem kipróbálni azt, amiről később véleményt alkotok, ezért úgy döntöttem, mégiscsak teszek egy próbát az erőgumival.

A gumihal főzés rejtelmei

Balaskó Norbert 2004-05-24 08:00:00
Előre bocsátom, hogy az alábbi cikkben vázolt ötletet nem saját kútfőből merítettem, ám miután kipróbáltam, szükségesnek láttam, hogy másokkal is megosszam pozitív tapasztalataimat. Történt, hogy a horgászboltokat járva megakadt a szemem az újonnan érkezett, márkás gumihalakon. Engedve a kíváncsiságnak, megvizsgáltam néhány darabot az egyik reklámozott típusból, hogy első kézből győződhessek meg róla, vajon tényleg olyan különlegesek, mint azt a reklámok állítják, vagy ez is csak a szokásos PR fogás. Nos, kellemes benyomást keltettek.

Tavaszi búvárúszózás

Balaskó Norbert 2004-03-29 08:00:00
Sokunk megkönnyebbülésére, minden látszat és körülmény ellenére, mégis beköszöntött a várva-várt tavasz. Én személy szerint már alig bírtam magammal, hogy végre lemehessek a vízpartra, hogy az ősz óta elfeledett keszegezés örömeit kiélhessem. Az idei hosszú és viszonylag kemény tél után, még az is élményszámba ment, hogy az állóvizek felszínéről eltűnt a zord jégpáncél, melynek helyén tiszta víztükör verte vissza játékos csillogással a nap első, szemérmes sugarait. Igazi ünnep ilyenkor a horgászat, az új szezon és a finomszerelékek ünnepe.

Borúra Derítő

Balaskó Norbert 2004-03-10 08:00:00
Miután az évadnyitásnak szánt, tilalom előtti utolsó süllőzés esélye végleg szertefoszlott, figyelmemet inkább, a békéshalak felé fordítottam. Persze mindenki, akit egész évben hajt a csillapíthatatlan horgászvágy, tudja, hogy ilyenkor, március elején elég nehéz megtalálni a megfelelő helyet, ahol eséllyel próbálkozhat. Nekünk szerencsére sikerült.Szerintem a Tatai Derítő tavat keveseknek kell bemutatnom. A Bánhidai Hőerőműből beáramló meleg víznek hála - a tartósan csikorgó hideget leszámítva - a tó egész évben eredményesen horgászható. Én, bár személy szerint kedvelem a Derítőt, legszívesebben mégis télen látogatom a tavat, mikor nem kell cipőkanállal beerőltetnem magam két horgásztárs közé, hanem szabadon körbebóklászhatok és választhatok helyet a szükség kényszere nélkül.

Őszi villan ások - II. rész

Balaskó Norbert 2004-02-18 08:00:00
A friss élmények még élénken éltek emlékezetünkben, mialatt hajnalban összeszedelőzködtünk barátommal. Reméltük, hogy újabb kellemes napot tölthetünk morotvai csukák után kajtatva, bár tudtuk, hogy a hazamenetel miatt nem maradhatunk olyan sokáig kint, mint tegnap. A kikötői reggel ugyan olyan borzongatóan csípős volt, akárcsak azt megelőzően és még jó pár órát kellet várni az őszi napsütés melengető simogatásáig. Hiába próbáltam lelkileg felkészülni az előttünk álló rövid, de szeles csónakázásra az öblítőcsatorna szájáig, hiába húztam a fejembe sapkámat és dugtam zsebre kesztyűs kezem, a menetszél megintcsak a csontomig hatolt. Ahogy vezetőnk motorcsónakjának hangja a távolba veszett, mi már rutinosan kanyarogtunk a szűk csatornában, hogy minél előbb kiérjünk a nyílt vízre.

Őszi villan ások - I. rész

Balaskó Norbert 2004-02-02 08:00:00
Hiába pislákolt fel a remény az előző hetekben, a tél csak lazított kicsit szorításán, és mielőtt az ember végzett volna a holmik összekészítésével, máris jeges acélmarokkal préselte satuba a horgászat reményét. Nem maradt más hátra, mint a tavalyi élmények felelevenítése a fényképalbum böngészgetésével. Sóvárogva szemléltem a képeket és a távolba meredve, gondolatban ismét ott voltam a... Hmm, hol is?! Ja igen, épp az ősszel elkövetett, morotvai csukázás képeinél bambultam el. Istenem, de szép is volt az a két nap a csukák birodalmában. Emlékszem, Tomi barátommal elhatároztuk, hogy mi - ellentétben John McLaen-nel a Még drágább az életed c. filmből - jókor akartunk jó helyen lenni.

Haldorádós pályafutásom kezdete

Balaskó Norbert 2004-01-30 08:00:00
Nagy örömömre szolgál a lehetőség, hogy a Haldorádó szerzőgárdájához csatlakozva, írásaimmal hozzájárulhassak a portál olvasóinak szórakozásához, kikapcsolódásához. Bevallom, nem kis izgalommal kezdtem neki ennek a bemutatkozónak szánt írásnak, mivel jó ideje én is rendszeres látogatója vagyok a portálnak és látom, tapasztalom az itt jellemző színvonalat, amit a szerzők, valamint az igényességet, melyet az olvasók képviselnek. Nem csekély tehát az a kihívás, mellyel szembesülnöm kell a portál szerzőinek sorába állva, de remélem, nem fogok csalódást okozni senki számára.
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!