Az év első balatoni nagy pontyai

Sok különleges eseménnyel és nagyon pozitív történéssel indult számomra a 2024-es év. Egy hosszú, de nagyon tartalmas tél után már alig vártam, hogy újra vízparton legyek és hódolhassak szenvedélyemnek. Már a szokásosnál is korábban a Balaton partján találtam magam, február végén már szerettem volna megfogni az év első pontyait, ami szerencsére sikerült is. Ezen fellelkesülve, amikor csak tudtam, a vízparton töltöttem az éjszakát és ennek hamar meg is lett az eredménye…

A közelmúltban boldog és büszke stégtulajdonos lettem Balatongyörökön. Ez a sok pozitív történés egyik része, még számomra is hihetetlen! Évekkel ezelőtt már idejártunk Rokolya Peti barátommal, sőt filmet is forgattunk itt, és most, néhány évvel később már a saját helyemre tudunk menni. Leírhatatlan érzés!
Mivel nekem sajnos nincs annyi időm itt horgászni, mint szeretnék, illetve, ha tehetem, akkor igyekszem mindig különböző helyszíneken szerencsét próbálni, úgy döntöttem, hogy kiadóvá teszem a horgászhelyemet. Ennek köszönhetően idén tavasztól nagy szeretettel várja a kedves vendégeit és leendő vendégeit a Balatongyöröki Horgászstég!

Szeretettel várja vendégeit a Balatongyöröki Horgászstég

Mivel én szerettem volna felavatni a horgászhelyemet, amikor csak tehettem – munkanapokon is, volt, hogy késő éjszaka – kitartóan jártam le egy 20 kiló feletti ponty reményében. Végül nyolc nem egymást követő horgászattal töltött éjszaka után teljesült az első célom, amit kitűztem magamnak 2024-re. Sikerült kipipálnom a listámon a saját stégen fogott 20 kiló feletti pontyot! Leírhatatlanul boldog voltam, de azért nem volt ilyen zökkenőmentes az e nagyszerű fogáshoz vezető út…
2024. február utolsó napjaiban jártunk, amikor már nagyon kecsegtető volt az időjárás és a vízhőmérséklet is. Nem is haboztam, amint lehetőségem nyílt, már pakoltam az autómat és úton voltam Balatongyörökre. Reális célokkal érkeztem, szerettem volna megfogni az év első pontyait, ráadásul a saját helyemen. Erre volt akkor három éjszakám, és a csípős idő ellenére sikerült néhány szép, kisebb pontyot fognom 10 kilóig. Ezek a halak nem kerültek kamera elé, inkább még a csónakból szabadon engedtem őket. Viszont véget sem ért szinte ez a horgászat, már terveztem a következőt!

Ezen a horgászaton még be kellett érnem néhány tájképpel

Március második felét írtuk, amikor a munkáim, egyéb elfoglaltságaim és nem utolsósorban tanulmányaim mellett lehetőségem nyílt újra horgászattal tölteni néhány éjszakát. Ezek kizárólag a munka utáni éjszakákat jelentették, így amint végeztem a melóval, már indultam is a vízpartra. Annyi előnyt adtam magamnak, hogy a horgászat megkezdése előtt két nappal már radar és tapogatórúd segítségével megkerestem a jónak vélt helyeket és elő is etettem a pályát. Kevés időm csekélysége miatt ennek nagy jelentősége volt. Kezdetben a Big Fish bojlit és a nagy kedvencemet, a Spicy Red Livert etettem. Nagyon szeretek az ilyen kora tavaszi időszakban horgászni a Balatonon! Sok nagyon jó halat fogtam már ilyenkor, és még a viharjelzésnek sincs kiszolgáltatva az ember. Fontos hozzátenni, hogy ez viszont hatalmas felelősséggel is jár!
No de térjünk vissza a horgászathoz! Március végét írtuk, és bár az éjszakák továbbra is hűvösek voltak, a víz már jócskán melegedésnek indult, így minden adottnak tűnt. Kisebb megszakításokkal, de végül öt éjszakát tudtam a vízparton tölteni, ahol szinte az utolsó pillanatokban egy csettintés alatt megváltozott minden. Minden éjszaka volt néhány kapásom, de ezek zömében 10 kiló körüli vagy alatti halak voltak. Egy nagy hidegfront érkezett a térségbe és ez két teljes éjszakán keresztül ellehetetlenítette a horgászatot, így ezeket a napokat otthon is töltöttem és csak etetni jártam le. Ismertem már jól ezt a részt, a korábbi tapasztalataink alapján tudtam, hogy a hidegfront jótékony hatással lesz a halak kapókedvére. Amint újra horgászatra alkalmassá vált az idő, már munka után igyekeztem is vissza a horgászhelyre. Időm azonban drámaian fogyott, ugyanis a tervezett öt éjszakából már csak ez az egy volt hátra. Késő este, 22 óra után értem le, és majdnem éjfélt ütött az óra, mire a helyükre kerültek a szerelékeim. Nem aggódtam, legbelül éreztem, hogy valaminek történnie kell.
Volt egy megérzésem, így mindkét botommal elhagytam a korábban etetett helyeket. Elkezdtem néhány szem, az eddigiektől eltérő ízesítésű csalival és szonár segítségével keresőhorgászatot folytatni. Az utóbbi horgászataim során ezek a megérzések nagyon jól sültek el, szerencsére most is… Felkerült hát mindkét botom hajszálelőkéjére az idei egyik új termékünk, a Monster Hard Fűszeres Máj, és teljesen szűz helyekre etettem mindössze néhány szemet ebből. A jóból nem kell sok! Elkezdtem olyan, kevésbé frekventált helyeket horgászni, amelyekről úgy véltem, hogy a kisebb halak kevésbé fognak itt táplálkozni, és ez a megérzés ismét beigazolódott…

Elvonult a hidegfront
Előkertültek az újdonságok
Botok a helyükön, kezdődhet az éjszaka

Egészen reggelig kellett várnom az első kapásra, viszont nem fogtam egy kisebb, zavaró pontyot sem. Hajnalban elsült a jobb oldali botom, ami egy 16 kiló feletti fantasztikus pikkelyest eredményezett, és miközben fotóztuk ezt a pompás halat, érkezett még egy jó, húzós kapás a másik botomra is. Szinte hihetetlen! Be sem fejeztük a fotózást, nagy reményekkel pattantam csónakba és igyekeztem a hal fölé. Felejthetetlen pillanatok voltak ezek, reggeli fények, szélcsend, a tanúhegyek látványa, a bot pedig végig karikában a csónak alá görbülve. Hidegrázós most is visszagondolni… Éreztem, hogy egy jó hallal küzdök, de amikor először feljött, akkor lepődtem meg igazán. Itt már láttam, hogy talán az a hal van a horgomon, amelyért ennyi éjszakát töltöttem a parton. Gyorsan megmerítettem, és irány a part! A mérlegelést követően gyermeki örömmel konstatáltam, hogy bizony 20 kiló feletti a fantasztikus pikkelyes. Gyorsan felkészültünk a fotózásra és a lehető leghamarabb már úszhatott is haza őkelme. Összecsuktam a botokat, kipakoltam az autóba és fülig érő szájjal indultam újfent munkába. Az év első célja ezennel kipipálva!

Az első jobb halam…
… ez a gyönyörű színezetű töves volt

És íme, az év számomra első 20 kiló feletti hala
Hatalmas farokúszóval

Egy jó helyen, jó csalival akár egy éjszaka, sőt egy reggel alatt is történhetnek csodák! Külön öröm, hogy mindkét halat az idén debütáló bomba újdonsággal, a Monster Hard Fűszeres Májjal sikerült fognom. Ez a csali nagy kedvence lesz sokaknak, nekem már most az!

A nyerő csali
A jóból nem kell sok
Ezzel a felkínálással sikerült fognom ezeket a gyönyörű halakat

Hasonló szezonkezdést kívánok mindenkinek, és ha netán horgászhelyet keresnétek a Balatonon, egy igazi nagyhalas paradicsomban, akkor keressetek bizalommal!
Nagy szeretettel várok és segítek mindenkit!