Balatoni csaliajánló 2024 – Újratöltve

Talán az egyik leggyakrabban felmerülő kérdés, amelyet rendszeresen megkapok, hogy milyen csalit és etetést ajánlok hazánk legnagyobb vizére, a Balatonra. Jó érzéssel tölt el, hogy mennyi lelkes horgásztársamnak álma a Balatonon nagy pontyot fogni, és még nagyobb öröm, ha esetleg ennek megvalósulásához egy picit is hozzá tudok járulni néhány tanáccsal, ötlettel. Ebben az írásomban a csalikkal kapcsolatban szerzett tapasztalataimat igyekszem összeszedni, és ha csak egy olvasónak tudok ezzel a néhány sorral segíteni, akkor már megérte! Tavaly már megjelent egy ilyen cikkem, ez annak az újratöltött, felfrissített változata. Mivel folyamatosan dolgozunk új csalikon és a jót lehet még jobbá tenni, idejét láttam újra „tollat" ragadni ezzel a témával kapcsolatban. Lássuk a csalikat, amelyeken oly sokat dolgoztunk tavaly óta, és amelyekkel az utóbbi időben eredményes voltam, voltunk a magyar tengeren!

Fiatal koromhoz képest nagyon sok éve vallatom kitartóan a magyar tengert és úgy érzem, mostanra kezd értelmet nyerni a sok vízparton töltött nap. Kezd körvonalazódni, összeállni egy taktika és horgászati stílus, aminek köszönhetően az utóbbi néhány évben több 20 és 25 kiló feletti pontyot foghattam a Balatonon. Szám szerint ez jelenleg egy darab 25 kiló feletti példányt és 5 darab 20 kiló feletti fogást jelent. Számomra is sokkoló, de tavaly, amikor ezen az írás korábbi változatát elkészítettem, akkor ennek még csak a felével büszkélkedhettem. Ezek a fogások megannyi dologban különböznek, azonban egy dolog minden esetben ugyanaz volt. Ez pedig nem más, mint az, hogy az összes halat Haldorádó csalival fogtam!
Leszögezem a legelején, hogy a korábban jól működő csalikat semmiképp nem szabad elfelejteni! Azok nem lettek kevésbé fogósak! Mi azonban igyekeztünk tovább bővíteni és még jobbá tenni a palettánkat. Ennek köszönhetően számos új, innovatív termékkel büszkélkedhetünk. Ebben az írásomban ezeket fogom részletesen bemutatni. Ezúttal is kizárólag olyan csalikat és ötleteket fogok ajánlani, amelyek nekem beváltak és jól működnek.
Minden évben sok új termékötlet lát napvilágot, melyek közül jó néhányat elvetünk. Rengeteget dolgozunk a csapattársaimmal azon, hogy minden szituációra és vízre tudjunk jó megoldást kínálni.

Idén is számos újdonság látott napvilágot
Emellett a jót igyekeztünk még jobbá tenni, ennek gyümölcseként született meg a Max Motion termékcsalád
Peti barátommal sok éve kergetjük közösen a Balaton nagy pontyait
Itt épp egy 19,5 kilós pikkelyest fotózhattunk közös munkánk eredményeképp

Max Motion Boilie Fűszeres Vörös Máj
Számomra a Spicy Red Liver az egyik No. 1 csali a Balatonon, ezt tavaly is bátran kijelentettem! E csalink 2024-re – teljes pontyos kínálatunkkal egyetemben – egy megújításon esett át. Ennek köszönhetően kedvezőbb árat és magasabb minőséget tudtunk elérni! Mostantól Max Motion néven érhető el a kínálatunkban.
Sok szép hal mellett ennek köszönhetem a jelenlegi egyéni rekordomat is, amelyet egy szem 30 mm-es verzióval fogtam. E csali legfőbb ismérve az erősen fűszeres, májas ízvilág. Markáns íze mellett magas fehérjetartalommal is bír, emiatt nyugodtan ki merem jelenti, hogy egy 4 évszakos golyó a Balatonon, de egyébként szerintem bármelyik vízen. E csali nélkül én sosem indulok el a Balatonra! Először véletlennek hittük, utána viszont meglepve tapasztaltuk, hogy mennyire szelektív. Ez nem azt jelenti, hogy nem fogtunk vele kisebb pontyokat, de a számuk elenyésző volt. Dióhéjban a Fűszeres Vörös Máj egy univerzális csali, amely bármikor jó választás a Balatonra. Nem lehet vele hibázni! Én ezt a csalit ajánlom leginkább azoknak, akik először látogatnak a Balatonra és bizonytalanok a végső döntés terén.

Az örök klasszikus termékcsalád megújult köntösben, egy újdonsággal kiegészülve
Sok szép halat köszönhetünk ennek a csalinak
Köztük az egyéni rekordomat jelentő hatalmas tövest is

A szemfüleseknek szemet szúrhat, hogy a fenti képen megjelent egy újdonság. Ez egy teljesen új termékcsalád egyik tagja, amellyel szintén idén bővült a kínálatunk. E csali lényege, hogy teljesen természetes alapanyagokból készül és rendkívül fogós. Ez nem más, mint, a Monster Hard termékcsalád!

Monster Hard Fűszeres Máj
Azt gondolom, hogy ez a csali nagyon jól passzol a korábban bemutatott társához, a Fűszeres Vörös Májhoz. Rendkívül jól kiegészíti azt. Nekem ez az egyik személyes kedvencem az új, 2024-es termékeink között! Ennek köszönhetem az év első 20 kiló feletti fogását is, amelyet Balatongyörökön, saját stégemen sikerült megfognom még márciusban. Akkor dupla 24 mm-es fekvő változatban kínáltam fel, és ez egy éjszaka alatt két nagy halat is eredményezett, egy 16 és egy 20 kiló felettit. Azt hiszem, ez magáért beszél…

Az év első 20 kiló feletti pontyát is ennek a csalinak köszönhetem…
… valamint egy 16 kiló feletti társát is ez a csali adta egyetlen éjszaka alatt
Dupla 24 mm-es fekvő változatban nekem nagyon bevált

Nagyon magas fehérjetartalommal rendelkezik ez a csali, emiatt hideg vízben is remekül működik. Szintén egy 4 évszakos csaliról van szó, ami ráadásul kétféle színű is. Piros színét céklaporral tudtuk elérni, részben emiatt is annyira különleges. Egy kicsit gyorsabban dolgozik, mint a Max Motion termékcsalád, emiatt gyengébben táplálkozó halak esetében, egy kapástalanabb időszakban kihúzhat minket a csávából. Egy igazán sokszínű csalit sikerült megalkotnunk, ami nagyon jó társa lesz a korábbi sláger bojlinknak, a Fűszeres Vörös Májnak. Egyelőre 24 mm-es változatban kerül forgalomba, de ki tudja, mit hoz a jövő – lehet, hogy készül majd belőle egy nagyobb, balatoni verzió is…

Csábító falat…
… nagyon magas beltartalommal

E két májas-fűszeres csali mellé javaslok egy merőben más, szénhidrátos, hallisztmentes csalit is. A szénhidrátos vonal meleg vízben különösen hatékony! Korábbi írásomban a Kókusz & Tigrismogyoró csalink szerepelt, annak a sikere továbbra is töretlen, azonban a sok kísérletezésnek köszönhetően kínálatunk idéntől egy új, szelektív nagyhalas csalival bővült.

Max Motion Boilie Spanyol Mogyoró
E bojlink tavasztól őszig a vadvizek nyerő csalija lehet, nekünk a tesztfolyamat alatt hihetetlen eredményesnek bizonyult. Letisztult, mégis nagyon tartalmas. Számos magas minőségű növényi lisztet tartalmaz. Amint a vizeink melegedni kezdenek, jól működik ez a csali, nekünk a Balatonon 15 fok felett tarolt! Ezen ismérvei mellett nagyon szelektív, nem hívja fel magára a figyelmet. Színe sem hivalkodó, és még csíp is! Nyugodtan kijelenthetem, hogy ezek egy igazi nagyhalas, „kivárós" csali jellemzői. A legutóbbi balatoni horgászatunk alkalmával, amelyről egy nagyon tartalmas film is készült, ez a csali magasan lekörözte kapások számában és a fogott halak átlagsúlyában is a többi társát. Akkor már szinte nyári körülmények között horgásztunk Szigligeten, nem véletlenül használtuk ezt a csalit!
Röviden összegezve: Ez egy nagyhalas csali, amely főként meleg vízben hatékony és nagyon szelektív. E bojli hatása lassan érvényesül, ezt fontos szem előtt tartani! Érdemes 3 napnál hosszabb túrák esetében használni. Végezetül pedig egy érdekes tapasztalat még ehhez a csalihoz: nekünk nagyon jól működött, hogy a frissítések alkalmával csak a szereléket ellenőriztük és a csalit változatlanul, kiázva visszatettük. Sok esetben akár 48 óra után húzta el a hal, de az olyan is volt – megéri kivárni!

Nagyhalas menü
Legutóbbi horgászatunk alkalmával is tarolt a Balatonon
Ismét álomhatár felett

+ 1 jótanács:
Ebben a kis szösszenetben a csalik méretére szeretnék kitérni. A Balatonon csalimérettel egy bizonyos fogható méret után már nem lehet már tovább szelektálni, ugyanis a 12 kilós halnak szinte ugyanakkora szája van, mint a 22 kilósnak. Azonban nem kell a csalimérettől tartani, érdemes nagy változatokat bátran használni! Nekünk sokszor az egy szem 30 mm is kicsinek bizonyult, ilyenkor jön képbe a 30 + 24 mm fekvő hóember variáció, vagy akár a dupla 30 mm. A nagy halnak nagy szívóereje van, nem fog gondot okozni egy nagyobb falat!

Sokszor az egy szem 30 mm is kicsinek bizonyul
Egy ekkora szájnak nem okoz gondot a nagyobb falat sem
Íme, egy jól bevált előkén a 30 + 24 mm kombináció

Fontosnak tartom megemlíteni, hogy ez az írás új csalijaink bemutatása miatt született, amelyek rengeteg szép halat eredményeztek idén és a korábbi tesztfolyamatok alatt is. Ez közel sem jelenti azt, hogy a korábbi csalikat el kéne felejteni, csupán még fogósabb és még több jó opciót kínál a palettánk. Jelenleg is sok új terméken dolgozunk, amelyek között néhány megint nagyon ígéretesnek mutatkozik. Ki tudja, lesz-e jövőre egy balatoni csaliajánló 2025 című írásom is? Valószínűnek tartom, hogy igen…

Nemcsak csalik terén fejlesztünk, íme, a kedvenc sapkám

Sok szép fogást kívánok minden kedves Olvasónak, fogjátok meg álmaitok pontyát a Balatonból Haldorádó csalikkal! Ha netán felmerülne bármilyen kérdésetek a csalikkal és az etetéssel kapcsolatban, tegyétek fel nekünk bármilyen platformon, és privátban vagy a Szakértő válaszol című rovatunkban is megválaszoljuk!