Éjszakai műszak a vízparton

Végre itt a nyár, és egyre többen érkeznek a vízpartra több napos pecára, hogy szenvedélyüknek hódoljanak. Mi is így tettünk és sikerült összehozni egy 48 órás horgásztúrát. Szeretem a több napos, ott alvós horgászatokat, főleg nyáron, hiszen a napközben alig táplálkozó halak éjszaka indulnak meg igazán.

A többiekkel péntek reggel találkoztunk és a bevásárlás után karavánban indultunk el Mórra, az Ezerjó Major Horgásztóra. A tóhoz elég hamar megérkeztünk, ezután megkezdődött a bepakolás. Praktikus kézikocsik állnak a horgászok rendelkezésére, ezek segítségével lehet bevinni a felszerelést az állásra. A 12-es és 13-as állást foglaltuk le már hetekkel ezelőtt. Az első dolgunk volt a dőlőbójákat bevinni és feltérképezni a medret. A tavon már horgásztunk régebben, viszont ezen az ágon még soha. A halőrrel beszélgetve úgy döntöttünk, az egyik bóját a túlparton, 80 cm vízben, a másikat tőle kicsit jobbra, visszább rakjuk le. Sajnos az én bójámat sikeresen eltörtem, ezért ragasztó és gyorskötöző segítségével gyors javítás után vittem be csónakkal a túlpartra. Alapozó etetésnek 5-5 kg magmixet (kukorica, búza, tigrismogyoró) és 1-1 kg főzött Crazy Fish Long Life bojlit vittem be.

Félúton a horgászhely felé
A magmix és a bojlik között azért látszik a 16 mm-es pop-up is
A csalik végre a vízben, jöhet a jól megérdemelt koccintás

A délutáni kapástalanság alatt felállítottuk sátrainkat és sütögetéssel ütöttük el az időt. Késő délután aztán két kollégám, Ati és Robi meglátogatott minket. Nem jöttek üres kézzel: hideg sörrel pótolták a már erősen fogyó készletünket. Próbálkoztunk már mindennel, azonban nem jutottunk egyről a kettőre. Sötétedés előtt aztán a csapat maradék része is megérkezett.

A túra első hala cimborám kezében
Sanyi és a 16,97 kg-os töves
Ricsi sem tétlenkedett az este
A reggeli csendet…
… egy szép amur törte meg – legnagyobb örömömre
Menj csak, nőj nagyra!

Reggel 7-kor aztán, amikor megálltak a kapások, kicsit megfáradtunk, mivel egész éjszaka fenn voltunk. Ledőltünk egy pár órát pihenni. Mivel előző nap nem volt napközben semmi akció, fordított alvást választottuk, rá kellett pihenni az éjszakára.

Sárga gévagomba vagy ismertebb nevén fűzfagomba
Párom és egy kis kárász

Térjünk rá kicsit a szerelékre is és a csalira! Mindkét botra 80 g-os ólom került, a túlparton lévő bójához egy 16 mm-es ananászos pop-upot húztam be, amit teljes előkehosszban lebegtettem meg az iszap miatt. A másik szereléken lévő bojlit csak balanszíroztam.

Készül az uzsonna
Csalik és az etetőanyag

A délután folyamán grilleztünk és nekiálltunk a pörkölt elkészítésének is a szomszéd álláson. Miután elkészült és megterítettünk, nekiálltunk az uzsonnának. Kaja közben azonban kapásjelzőm hangjára rohantam oda a botomhoz. A bevágást követően már a többiek is ott voltak mögöttem, így végignézhették a fárasztást. Negyedórás harc végén egy 13,70 kg-os, kövér pontyot tereltem a szákba. Nagyon örültem, hiszem végre megtört a jég és nappal is fogtunk halat!

Partközelben az ellenfelem
Bölcsőben a kövér töves
Az első napközben fogott pontyunk
Nem sokáig volt a parton, csak pár fotó erejéig

A délután aztán jobbnak láttuk, ha pihenünk, hogy bírjuk az éjszakát. Pár órás csendes pihenő következett a 32 fokos kánikulában. A fűzfa alá felállított sátor belsejében kellemes idő volt a nagy melegben. Délután 5-6 körül aztán megébredtem és vittem még pár kg magmixet és Red Halibut pelletet az etetésre. A sötétedéssel együtt érkeztek meg a halak is. Mindkét álláson sorban jöttek a pontyok és az amurok. Bejött a taktikánk!

Második éjszakai potyka
Nem sokkal később újabb bajszost merítettem
Szákolás után a parton
A túra legnagyobb, 13 kg feletti amurja
Márió is fáraszt
Egy sebes tükrös fertőtlenítése

Reggel aztán kiszedtem és elraktam a botokat és jobbnak láttam, ha hazaindulás előtt bólintok egy kicsit. Nem lakunk messze, de nem akartam fáradtan vezetni.
Igazán jó, élményekben gazdag 48 órát zártunk. Maximálisan elégedettek voltunk az összfogással. Az amurok 10-13 kg között voltak, a pontyok pedig 8 kg-tól egészen a 17 kg-ig!

Hazafele kicsit könnyebb volt a kocsi

Írta: Horváth Viktor (Vitya)