Élménybeszámoló egy rövid nyári pecáról

Nyáron van több időm a horgászatra, ezért ilyenkor próbálok minden adandó alkalmat megragadni a horgászatra. Sajnos még nem tudtam elmenni többnapos pecára, de tervben van ez is. Engem az egynapos, rövid, 8-12 órás horgászatok is élményekkel tudnak eltölteni. Most egy rövid horgászat beszámolóját osztom meg veletek, ahol sikerült igazán szép halakat fognom!

Nógrád megyében, Romhányban élek. Viszonylag sok tóval vagyunk körülvéve, mégis nehéz olyat találni a közelben, ahol szép példányokat lehet fogni. A kedvenc vizem, amiben eddig egyszer sem csalódtam, az a Tereskei Horgásztó (bojlis tó).

Maga a horgászhely

A „fogd meg és engedd vissza!” elv alapján horgászom, bojlis horgásznak vallom magam. 3 éve kezdett el komolyabban érdekelni a bojlizás, és nagyon megkedveltem. Folyamatosan kihívások elé állítom magam. Célom, mint sok más horgásznak is, minél nagyobb halat fogni, legyen az ponty vagy amur. A felszerelésemet folyamatosan bővítem, ami persze nem olcsó dolog, de mindenkinek van egy hobbija, amire érdemes költeni.

Nos, akkor következzen az a bizonyos túra, ahol sikerült fognom egy 11 kg-os tükörpontyot, valamint egy 7 kg-os amurt is. Mindkét hal egyéni rekord eddig.

Egy 10 órás, rövid horgászatra mentem ki egyik barátommal, aki segíteni jött. Reggel 7-kor érkeztünk meg a Tereskei-tóra. Jegyváltás és a hely elfoglalása után jöhetett az etetés és a horgászat. A tavon megvan a kedvenc helyem, ami a második tó legmélyebb pontja, a gát közelében.

Alapozó etetésnek nem szoktam sokat bekeverni, szerintem nem jó, ha sok etetőanyagot beszórunk, viszont azt is meg kell említeni, hogy ez egy jól telepített tó, nagy a halsűrűség. A Haldorádó termékeit részesítem előnyben, még nem okoztak csalódást és a minőségük is kiváló. Tehát fél kiló halas bojli mix, ebben felezett bojli is, 1-2 marék halibut pellet, valamint 1 kg magmix (búza, kukorica, kender) képezte az alapot. Ezt összekeverve a gátról jól be tudtam szórni. 2 szerelékkel horgásztam, amiből az egyik az etetésen, a másik az etetés szélén volt. Amint a botok a helyükre kerültek, jöhetett a pihenés és a várakozás.

Szerelékek a vízben

Felszerelésem: 2 Daiwa Phantom 3,90-es, 3,5 lbs bot, mindkettőn O’reel Maximus 80 FS nyeletőfékes orsó, de ami lényeges, az ugye az utolsó 1 méter. Ez nekem egy 1 m-es leadcore zsinórból, egy 90 g-os ólomból és egy 15 cm hosszú, 20-as fonott, bevonatos előkéből állt, amin egy 6-os, lenyomott szakállú horog kapott helyet. Mindezt helikopter végszerelék formájában alkalmaztam. A csalikat nézve a Haldorádó oldódó bevonatos (panírozott) bojlijait használtam, azok közül is a Green Pepper (Zöld Bors), a Black Squid (Fekete Tintahal) típusokat, illetve pop-up csalinak a Quatro bojlikat 14 mm-es méretben. E csalik közül, volt, amit hóemberként és volt, amit duplán használtam.

Megérkezésünk után nem kellett sokat várni, hogy megjöjjön az első vendég, ami egyéni amurrekordom lett, egy 7 kg-os szépség, amivel igencsak meg kellett küzdeni, hogy a partra sikerüljön tenni. A hal gyönyörű volt, bár a fotózást nem bírta ki. Egy hóember csalikombinációt vett fel az etetés széléről (1 szem Fekete Tintahal + 1 fokhagymás, 14 mm-es pop-up).

Eddigi legnagyobb amurom

Visszaengedés után újracsaliztam, vártuk a további érdeklődőket. A nap folyamán sikerült is elcsípni néhány kisebb pontyot, valamint egy dupla kapást is átéltünk. Igen erőteljes kapásokat csináltak a halak, nem szórakozott egyikük sem, amint megakadt a horog, már füstöltek is a zsinórok. Szerencsére halvesztésem nem volt.

Közeledett a horgászat vége, még kb. 2-3 óránk volt hátra délután, amikor csalizás közben elsült a jobbos botom. Komoly méretű ellenféllel akadtam össze. Meglepő módon a hal nem igazán küzdött - szerintem már tudta, mi vár rá - így egy rövid, 10 perces fárasztás után sikerült is matracra tenni. Ez a hal 2 szem Black Squid bojlit vett fel. Nagy volt az öröm, amikor megmértük: a mérleg tárázás után pontosan 11 kg-ot mutatott. A halat fényképezés után lefertőtlenítettük és visszaengedtük a vízbe.

Szép tükrös
Szeretett volna menni már
A visszaengedés…
… és már megy is!

Sajnos volt rossz oldala is a dolognak, mert a hal szája csúnyán szét volt tépve, aminek az az oka, hogy a tóra nem sok sporthorgász jár, a halakat sokszor kirángatják a vízből. A tavon a bojlis és a sporthorgászok csak szakáll nélküli vagy lenyomott szakállú horgokkal horgászhatnak, amit kevesen tartanak be.

A nagy izgalmak itt befejeződtek, a délután további részében nem jött több hal, úgyhogy nem volt más hátra, mint a pakolás és a hazaindulás.

Élményekkel és két új egyéni rekorddal mentem haza, aminek nagyon örültem. Sikerült elérni a 10 kg-os határt, így mehetek a továbbiak felé, most a 15+ jön.

A nyáron sikerült még elmennem a tóra többször is, itt van még néhány kép:

9,14 kg-os pikkelyes
Szép farka volt
Megy a fárasztás
Haver is örülhetett, 12 kg

Köszönöm, hogy elolvastátok, remélem, volt benne néhány hasznos információ.