Évindító höveji túra

A hosszú tél után minden horgász izgatottan várja az év első horgászatát. Egy-egy napokra eddig is volt alkalmam lemenni a vízpartra, de az első többnapos túrát most sikerült csak megejtenünk. A tavalyi évhez hasonlóan idén is Hövejre, a Berek Horgászparkba látogattunk el, itt próbáltuk kapásra bírni kopoltyús barátainkat.

A tóra péntek reggel érkeztünk párommal, horgásztársam csak délután jött le utánunk. A faház elfoglalása után kirakodtam a horgászcuccokat a partra. A pecára Ördögűző etetőanyaggal készültem, amit fele-fele arányban kevertem össze fekete színű Black Carpos társával. Nem árulok el nagy titkot, kedvenc etetőanyagom az Ördögűző: kellemes, édes mandula illatú némi fokhagymával megspékelve. Azonban világos színe miatt nem akartam magában bekeverni, ezért „fekete ponttyal” vegyítettem, így egy barna színű, kellemes illatú keveréket sikerült összehozni.

Először fél-fél zacskót kevertem össze
Szárazon összekeverve
Áttörés közben…
… majd áttörés után

A 360-as Mythokra 70-es Karma orsók kerültek 25-ös főzsinórral és 40-es Prologic Bulldozer dobóelőkével. A jól bevált pasztaólmos szerelékeket készítettem el. Mindkét pálcára 80 g-osokat fűztem fel. Etetőanyagot külön nem akartam bejuttatni, csak annyit, amit a pasztaólommal bedobtam. Kezdetben 10-12 mm-es pop-upokkal próbálkoztam, azonban a keszegek és kárászok egyből lecsaptak rá.

A túra első jelentkezője

A sokadik megfogása után felfűztem egy 18 mm-es oldódó ananászos bojlit 16 mm-es, szintén oldódó-lebegő édes ananászos bojlival kombinálva. A másik horogra pedig kettő oldódó, 18-as süllyedő Nagy Pontyos bojlit, amit kikönnyítettem lebegő szivaccsal. „Ezzel már nehezebb dolgotok lesz!”, mondtam mosolyogva, majd repültek is be a csalik a helyükre.

Csaliváltás után repül a helyére
A másik horogra ezt fűztem fel

A délelőtt hamar eltelt, azonban a keszegeken és kárászokon kívül semmi érdemlegeset nem tudtam felmutatni. Délutánra Márióék is megérkeztek. A kipakolás és a szerelékek összeállítása után ő is nekilátott a horgászatnak. Miközben segítettem neki, jobb oldali botomon erős kapással tudatta valami, hogy érdeklődik a felkínált csali iránt. Rövid fárasztás után végre bölcsőben volt a túra első pontya. A mérlegelés során 6,40 kg-ot nyomott az első töves. A csali dupla 18-as Nagy Pontyos piros oldódó-süllyedő golyók volt lebegő szivaccsal kikönnyítve. A fotók elkészítése után útjára engedtem pikkelyes ellenfelem.

A tavasz hírnöke
A túra első pontya

Az első nap igencsak szeles időben volt részünk némi napsütéssel színezve.

Az első nap igen csak szeles időben volt részünk
A nyerő csalik

A vacsorát már délután elkezdtük főzni. A pörköltkészítés oroszlánrészét cimborám vállalta magára. Úgy készültünk, hogy az első éjszaka végig fenn leszünk. Az éjszaka igazán eredményes volt, négy pontyot sikerült fogni és egy 1,45 kg-os dévért. A csaliváltás jól sikerült, eredményesen tudtuk szelektálni a pontyokat.

Éjszakai 1,45 kg-os dévér
8,60 kg-os töves
A fárasztás izgalmas pillanatai
A bandanagy

A reggeli órákban meleg kávéval a kezemben első dolgom volt, hogy lefényképezzem a hajnali vízpartot. Ezután frissítettem a csalikat és újradobtam a szerelékeimet. A délelőtt folyamán fogtunk még két pontyot és sikerült megmártóznom a tó 4 fokos vízében is, mivel horgásztársam botmentését hősiesen magamra vállaltam.

Reggeli küzdelem…
… aminek eredménye egy szép tükrös

Élveztem a túra minden egyes percét, remek szezonkezdő horgászatban volt részünk. A pontyok aktívak voltak a hideg víz ellenére is. Összesen 9 pontyot fogtunk 4 kg-tól egészen a 9,68 kg-ig. Sajnos nem sikerült 10 pluszost horogra csalni, ám így is pihenéssel és nagyszerű fogásokkal zártuk ezt a pár napot.