Szálka a szememben

Egy régóta tervezett bakancslistás horgászatra készültem, melynek célpontja a Szálkai-tározó volt. E vízterület köztudottan a nehéz vizek közé tartozik, és nagyon kevés hiteles információt lehet találni Szálkáról, így ennek járok utána ebben a nem hétköznapi pontyos kalandban. Kalandra fel, irány Szálka!

Bevezető:
A Szálkai-víztározó a Szekszárdi-dombság déli részén fekszik, Szekszárdtól, Bonyhádtól és Bátaszéktől megközelítőleg egyformán 15 kilométerre. Keletről a Sárköz termékeny síkságát takaró dombok szegélyezik, nyugatra a Völgység, északra pedig a Hegyhát húzódik. A táj dombvidékekre jellemzően változatos, dombokkal-völgyekkel szabdalt, erdőkkel sűrűn borított terület. Ennek köszönhetik a környező falvak, hogy hazánk egyik legtisztább levegőjű területei közé tartoznak. Szálkai-víztározót és a Hal-Szálka Horgászegyesület kezelésében működő Szálkai Iszapoló tavat a mellette elterülő szekszárdi dombvidék leghosszabb északkelet-délnyugati irányú völgyében folyó Lajvér-patak elzárásával hozták létre több mint 38 éve. E völgyzárógátas víztestek a falvak egyik legnagyobb vonzerejévé váltak az eltelt időszak alatt.
Szálkai-víztározó kiváló választás néhány napos horgászatra és hosszabb-rövidebb családi kiruccanásra, üdülésre is az év minden szakában. A nyári szezonban a víztározó keleti végében elhelyezkedő strand a fürdési, csónakázási és más kikapcsolódási lehetőségeknek is színtere. A horgászvizek déli oldalán vezet az Országos Kéktúra útvonala.
Fontos:
A tavon jelenleg érvényben levő (behúzós) szabályokról a TOHOSZ weboldalán tudtok tájékozódni. A behúzós bojlis horgászatra is például külön kijelölt partszakasz található.
Bővebben: https://www.tohosz.hu/

A következő célpontom a Szálkai-víztározó
Kihívásokkal teli vízterület ez
Két remek csalival készültem
Kókusz Tigrismogyoró vs. Spanyol Mogyoró
Egy szigorú minőségellenőr
Minőségi kiegészítők kellenek egy jó előkéhez

Inline végszereléket alkalmaztam, melynek lelke egy jó ólom
Orsóim dobjára a jól bevált Shimano Technium főzsinór és Haldorádó Record Carp előtétzsinór került
Minden a helyén
Erre a pecára a By Döme Black Edititon botokat hoztam 3,6 méteres, 3 librás kivitelben
Horgászhelyem
Első halunkat Veronika fogta…
… sőt, a másodikat is!
Első szálkai halam ez a kis nyurga lett
Mozgalmasan indult az este
Egy gyönyörű tükrös
Hatalmas torpedó, közel a 20 kg-hoz!

Végszerelék:
Egyszerű és nagyszerű, sokszor bevált felkínálásokkal készültünk, inline szereléket alkalmaztunk, valamint durván 15-20 cm hosszúságú Blowback, illetve Combi rigeket akasztottunk a gyorskapocsba. A túra során többféle felkínálással próbálkoztunk, de az egy szem 24 mm-es csalizás vitte a prímet és adta legszebb halainkat.
Végszerelékeinket csónakkal behúzva juttattuk a megfelelő helyekre, különböző mélységeket és különböző távokat horgásztunk. A legtöbb halat durván 4 méteres vízből fogtuk, ahol kb. 20 cm-es volt az iszap.

Csalik:
Kétféle bojlit hoztam a horgászatra, az egyik a „mindenhol is” jól működő Kókusz & Tigrismogyoró bojli volt, a másik pedig a Spanyol Mogyoró bojlink. Az elsőt nem kell bemutatni senkinek, utóbbi pedig egy hasonlóan natúr, hallisztmentes, édes, mogyorós csali, melyben chili is található. Nagy reményeket fűztem ehhez az édes, de csípős csalihoz itt, Szálkán!

Így indul egy jó reggel
Nem hétköznapi szálkai dupla
Csanád parádésan szép tükröse
Megérkezett a front rengeteg esővel, de a kapások üteme nem lassult
Ritka vendég itt a tükörponty, de fogtunk jó párat
Megérkezett, akire vártam!

Pont ilyen halra vágytam itt!
Fogásainkat egy-egy szebb torpedó is színesítette
Utolsó esti töves
Erős reggel
Erik remek pikkelyese, melyért sokat küzdött
Gyönyörű dupla
Bakancslistás fénykép
Szálka a szememben egy remek víz! Nem adja olcsón és könnyen kincseit, de pont ez benne a szép!
Ez csapatmunka volt!

Fogások:
Egy igazi álompeca kerekedett ki a horgászatból, rengeteg nagytestű halat fogtunk, számszerűen kiemelkedett 18 db 10 kg feletti fogás, közte egy közel 20 kg-os amur. A kimagasló fogási rátához hozzá tartozik, hogy bár véletlenszerűen, de egy nagyon markáns frontos időszakot sikerült kifognunk e túrára is, ami – nem kell hangsúlyozni – kiváló fogási esélyekkel kecsegtet, pláne az ilyen nagy kiterjedésű tavakon. Minden klappolt, és szerintem a szelektálás is jól sikerült csalijainkkal és elképzeléseinkkel, főleg, hogy elsőre jártunk ezen a remek vízen. Nem utolsósorban a Spanyol Mogyoró bojli is bizonyította, hogy nem véletlenül kerül jövőre a boltok polcaira!

Összegzés:
Elmondhatjuk, felejthetetlen horgászat volt elsőre ezen a parádés kihívásokkal teli víztározón, melyet gyönyörű és bivalyerős halak laknak! Köszönjük a vendéglátást az egyesületnek, munkájukhoz sok erőt, kitartást kívánok! Még találkozunk!