10kg+ 20kg+ 30kg+ avagy Óriáspontyok az akadókból 1. rész

Az élet mindig tartogat meglepetéseket, kihívásokkal teli pillanatokat, eddig ismeretlen területeket. Számomra eddig érintetlen területre léptem, hiszen teszthorgászként már nemcsak hazánkban, hanem Európa számos vízén adódik lehetőségem arra, hogy bemutassam, hogyan is kell sikeresen alkalmazni egy új csalit vagy olyan pontyhorgász módszert, amelyet eddig még nem volt alkalmam bemutatni. Éppen azon törtem a fejem, hogy hol is kezdhetném az európai tesztelést, amikor megcsörrent a telefonom...

Pámer László hívott, hogy lenne-e kedvem vele eltölteni két hetet az egyik leghíresebb tavon, a Rainbow Lake-en? Bár sokan azt gondolnák, azonnal igent kell mondani egy ilyen lehetőségre, én mégis kétségek között gyötrődtem, de végül elfogadtam a meghívást. A túrát utólag értékelve örömmel állíthatom, hogy életre szóló élményben volt részem, amelyet most veletek is megosztok. Dőljetek hátra és éljük át közösen a feledhetetlen kalandokat… :-)

Mielőtt belevágnánk a közepébe, szeretném kifejteni, miért is hezitáltam, hogy rögtön igent mondjak a lehetőségre, hogy a Szivárvány-tavon horgásszak. Először is minimális volt az az információ, amit tudtam a tóról. Másodsorban rengeteg problémát vetett fel, hogy hogyan tudunk filmet készíteni a horgászatról, hiszen két hétig ott tartani egy profi filmest nem éppen kis költség, ráadásul korántsem volt biztos, hogy bármilyen eredményt fel fogunk tudni mutatni. Bizonytalanságom harmadik és talán legfontosabb oka, hogy egy ilyen vízen nem könnyű halat fogni, ugyanakkor mindenki által elvárt a kiemelkedő eredmény, tehát ha nem jön össze az említésre méltó fogást, akkor azt csalódásként fogom megélni. Ha sikerül egy-két szép pontyot fognunk, arra talán sokan azt fogják mondani, hogy a Rainbow-n könnyű, ott mindenki tud ilyet fogni.

A tóról készült légi felvételen is jól látszik, hogy a nagy pontyairól híres tavon a szigetek és akadók sokasága miatt nem könnyű a horgászat

Összességében a fenti okok miatt kockázatosnak tűnt a franciaországi vállalkozás, ugyanakkor egy ilyen kalandra nehéz lett volna nemet mondani. A hosszas gondolkodás eredményeként az alábbi érvek billentették el a mérleg nyelvét:

• Olyan horgásszal megyek, akinek van már ezen a tavon tapasztalata és szép eredményekkel büszkélkedhet.
  • Nagyon szívesen részt vesz az SBS termékek tesztelésében és részben SBS termékkel fog horgászni.
  • Sikerült Takács Petivel a forgatási időpontot úgy egyeztetnem, hogy 3 napra kiutazik a túra vége felé.

Nem éppen a legfényesebb kilátássokkal, de úgy döntöttem, belevágok a túrába…

Hogy ne legyen egyszerű a történet, a túra első két napja pontosan a World Carp Classic (profi pontyfogó világbajnokság) időpontjának utolsó két napjával esett egybe. Így én két nappal a túra kezdete után érkeztem, és bár az időpont eljöveteléig tele voltam kétségekkel, hatalmas lendületet adott a WCC-n elért eredményünk.

A 2011-ben megrendezett WCC versenyen a 7. hely mellett ezzel a 24,80 kg-os tükrössel elnyertük a szektor legnagyobb haláért járó díjat

A versenyen 130 csapatból sikerült a 7. helyen végeznünk, ráadásul megnyertük a szektor legnagyobb haláért járó díjat is egy 24,80 kg-os tükörponttyal, így egyre jobban bíztam a jó eredményben, hiszen a világbajnokságra és a Rainbow-ra is ugyanazzal az új fejlesztésű csalival készültem.

Amikor megérkeztem a világhírű tóra, már elég sötét volt, nagyon fáradt is voltam, ezért az akkor már készen álló táborban azonnal az ágyba dőltem. Reggel kipihenten ébredve, kilépve a sátorból olyan meglepő látvány fogadott, melyet szavakkal nem lehet elmondani.

A lenyűgöző környezet minden horgász szívét megdobogtatja

Úgy éreztem, mintha egy másik bolygón ébredtem volna. A fenyőerdő, a titokzatos szigetek, a kacsák, a felkelő Nap olyan volt, mint a filmekben. Az ámulatból visszarántott a valóságba, amikor észrevettem az előttem elterülő rengeteg akadót. Azonnal csónakba pattantam és megradaroztam az előttem lévő területet. Nem akartam hinni a szememnek… Kis túlzással egy komplett erdő volt a víz alatt, ráadásul a meghorgászandó, jónak vélt helyek és a horgászállásunk között több, bokrokkal benőtt sziget nehezítette a horgászatot. Ezek fölött kellett eljuttatni a zsinórt a kiválasztott, meghorgászandó helyekre.

A radarozás eredményeként rengeteg ígéretes helyet találtam

Erre mondják azok a horgászok, akik még nem horgásztak a Rainbow-n, hogy itt könnyű nagy halat fogni?

Ha valaki nincs megfelelően felkészülve és nem állnak rendelkezésére a megfelelő kiegészítők - kampók és felkampózott karók, amelyekkel meg tudja vezetni a zsinórt -, az akár fordulhat is vissza vagy elkönyvelheti, hogy sátrazni jött és nem horgászni.

A következő megoldandó feladat, hogy a legjobb helyek szinte kivétel nélkül az akadók közvetlen közelében vannak. Igen, de hogyan lehet meghorgászni az ilyen helyet, hiszen ha meg is akasztjuk a halat, biztosan az akadóban köt ki?

Akadók, fák, bokrok, szigetek… a szokásos módszerekkel itt lehetetlen lenne a horgászat

Végre feltérképezve a meghorgászandó helyek, beélesítve a horgászbotok, várjuk a kapást. Közben jut idő arra is, hogy közelebbről is megismerkedjek a helyszínnel. Folyamatosan azon töröm a fejem, hogyan lehetünk sikeresek…

A kapásra várva meglátogatott a túra szervezőjének fia, Gyöngyösi Imi, aki hatalmas izgalommal érkezett, hiszen sokat olvasott és halott már rólam és az SBS termékekről. Nagyon szimpatikus, elkötelezett, valamint szemtelenül fiatal horgász benyomását keltette és a beszélgetésünk alatt kiderült, hogy sokat horgászott már ezen a nem hétköznapi tavon. Elmondta, hogy több 20 kg feletti halat is sikerült már fognia, de igazán extrém nagy halat még nem akasztott. Várja még a nagyot… Azt is megtudtam, hogy ők már egy héttel korábban érkeztek, de neki még nem sikerült igazán említésre méltó halat zsákmányolnia. Elmeséltem neki, hogy éppen egy új termékcsalád fejlesztésén dolgozunk (erről majd később részletesen beszámolok) és felajánlottam neki, hogy nyugodtan válasszon ezekből a csalikból, próbálja ki őket. Iminek az új széria Ace Lobworm és M1-es csalija volt a legszimpatikusabb, amelyhez apró szemű, azonos ízesítésű Premium pelletet választott. Örvendezve és friss lendülettel indult vissza a horgászállására, újratárazva a frissen szerzett csalikkal. Másnap Imi széles mosollyal érkezett és büszkén mesélte, hogy az éjszaka során egy 24 kg-os tükörpontyot sikerült fognia.

A találkozásunkat követően Imi már az első éjszaka sikerrel szákba terelte ezt a 24 kg-os tükröst

Csaliként az M1-es bojlihoz egy Squid & Octopus Dark Firefly-t tett és az előkére egy 5 cm-es PVA csomagba vegyesen tette az apró pelleteket.

Az akkoriban még tesztelési fázisban lévő 20+ Premium széria M1-es bojlija mellé egy Dark Firefly pop up került

Hajnalban egy újabb halat, ezúttal egy 17,35 kg-os tőpontyot sikerült zsákmányolnia. Imi elmondása szerint annyira meggyőzte a csali, hogy eldöntötte: következő, október végi túrájukra már kizárólag SBS termékekkel indul el.

Néhány óra elteltével egy 17,35 kg-os töves pózolt a fényképezőgép előtt

Együtt összeállítottuk a csaliarzenált, majd néhány héttel később kiderült, hogy Imi az októberi végi túráján élete legeredményesebb horgászatát zárta. Új magyar rekordot állított fel azzal, hogy sikerült egy 36,75 kg-os tükörpontyot fognia az új csalikkal. A szenzációs eredmény itt még nem ért véget, hiszen egy 35,17 kg-os tőpontyot is sikerült szákba terelnie ezen a túrán. Ez egy újabb rekord, mivel magyar embernek eddig még nem sikerült ekkora tőpontyot fognia.

A hatalmas tükörponty súlya 36,75 kg!
Jól látható a képen, hogy mekkora is ez a hal valójában

Ez azt jelenti, hogy bár nem Magyarországon, de a magyar horgászok közül alig 20 évesen neki sikerült a dokumentált esetek közül a legnagyobb tükör- és tőpontyot kifognia. Hatalmas gratuláció neki! Rendkívül büszke vagyok, hogy hozzásegíthettük ehhez, és hogy nem mindennapi rekordfogásainak részese lehettünk.

Újabb rekord! Magyar horgász még nem fogott ekkora tőpontyot!
A hal súlya: 35,175 kg

De térjünk vissza az eredeti túránkhoz… Szerencsére nekünk is sikerült egy-két szebb példányt zsákmányolnunk, ezért nagyon örültem, hogy az eddigi eredmények alapján nagy reményekkel foghatunk hozzá a film készítéséhez. Elindult a forgatás, amikor is első éjszaka sikerült egy 16,5 kg tükörpontyot a kamera előtt kifárasztanom! Nagyon örültem neki, de természetesen itt még nincs vége a történetnek…

A forgatás első éjjelén sikerült megörökíteni a küzdelmet ezzel a 16,5 kg-os harcossal

Folytatása következik…

Addig is tekintsétek meg az ott készült kisfilm első epizódját…