Tavaszváró pontyozás

Bár a tél enyhébb volt a megszokottnál, meglehetősen elhúzódott, így alig vártam, hogy megérkezzen a valódi tavasz, és kezdetét vegye egy igazi szezonkezdő horgászat. A tavaszi szezont rendszerint a kisebb és a könnyebben meghorgászható vizeken kezdem, idén sem volt másként.

Mivel csalizzunk a gyors siker érdekében?
A tavalyi évben csapatunk számos friss fejlesztéssel rukkolt elő, megcélozva egy olyan réteget a pontyhorgász társadalomban, akik a rapid, vagyis gyors horgászatot űzik. Olyan gyorsan, és ami a lényeg, eredményesen használható csalikat alkottunk, mint a BlendeX Pop Up vagy a SpéciAdditive termékcsalád.

Átgondolt, egyszerű horgászattal csodás halakra bukkanhatunk a legtöbb vízterületen már az év első horgászatain is!

A SpéciAdditive adalékok nem mesterséges folyékony aromák, hanem olyan természetes növényi és állati eredetű kivonatok, amelyeket bizonyítottan szeretnek a pontyok, és amelyek egyértelmű jó hatással vannak táplálkozásukra. A lehűlt vízben is jól oldódnak, és olyan nyomelemeket, ásványi anyagokat, vitaminokat tartalmaznak, amelyekben a pontyok jellemzően hiányt szenvednek, ezért ezek zamata számukra kívánatos falatok ígéretét jelzi. Tökéletesen használható stick mixek ízesítésére, de alkalmas pelletek, bojlik áztatására is.

A tartalmas stick mix keverék a gyors horgászatok kulcsa
A citromsárga és piros szín a favorit tavasszal is
Az egyik leghatékonyabb előke alapja
Dobós horgászatok során az ujjvédő vagy a dobókesztyű számomra elengedhetetlen
A nyerő tavaszi előke

Tipp:
Nekem a személyes favorit „egész éves” keverékem a Fekete Tintahalas és Fűszeres Vörös Májas Stick Mix vegyesen keverve egy kis Japán Krill SpéciAdditivel és némi csemegekukoricával „megbolondítva” a jobb vizuális hatás érdekében. Ez a csalogatóanyag 100%-ig PVA barát, melyen a kevéske csemegekukorica sem ront, de a kívánt hatás jobb lesz.
A másik újdonság az egyelőre 4 terméket számláló, 8 féle ízben és színben kapható pop-up széria. A BlendeX név a „blend”, azaz a „kevert” szóból ered, amely tökéletesen illik ezekre a csalikra. Az évek alatt legjobban bevált ízeket és színeket ötvöztük, amelyek hatékonyságát a dobozban található, kis fiolában rejlő tömény aromával még tovább fokozhatunk. Gyors pecákhoz nehezen lehet ezeknél jobbat elképzelni, legyen szó feeder, bojlis, vagy hagyományos pontyhorgász módszerről. Ezek a termékek rövid horgászataink alkalmával is kiemelkedő eredményeket értek el, így okkal tártuk a pontyhorgászok elé.

Szép sorban érkeztek a halak
Hatékony végszerelékem

Kezdődhet a tavaszi horgászat!
Egy korábbi meghívásnak eleget téve ellátogattam az Ökördi Szigetes tóra, Bogáromi Ádám jóvoltából. Szimpatikus kis angolos víz ez változatos méretű és faunájú halakkal, a feederbotos horgászok számára is adott minden egy jó pecára. Rövid horgászatra készültem, így ennek függvényében választottam meg taktikámat is. Kereső horgászatot folytattam 1 szem pop-uppal Hinged Stiff előkén felkínálva. Taktikám egyszerű volt, dobva a szélvizeken, illetve a napsütötte partoldalakon keresgéltem a sütkérező és táplálékot kereső pontyokat. Általában, de főleg tavasszal a sárga szín a favorit a halak számára, így leginkább a BlendeX Eper + Méz pop-up bojlival horgásztam aznap 12-14 mm-es méretben. Ez a csali a citromsárga és a piros ötvözete, élénk színnel és édes ízzel.

Az élénk színű csalik rendre jól teljesítettek

Ami érdekesség volt, hogy a nagyobb, vagyis a 14 mm-es csali bizonyult hatékonyabbnak. Ez is bizonyítja, hogy habár mindössze 2 mm az eltérés a két méret között, a vízben vizuálisan sokat jelent a hatékonyág tekintetében. Az édes íz és a sárga szín most is bizonyított, és e röpke horgászat alatt is számtalan pontyhoz segített hozzá. Ez a tavaszi horgásznap is megmutatta, hogy jókor jó helyen a „kevesebb sokszor több” elv verhetetlen.

Ez a kis apróság a jövő nemzedékét képviseli
Vigyázzunk rájuk is, hiszen a jövőnkért mi felelünk!

A halak jó erőben voltak és szép színekben pompáztak. Ez a peca nem a nagy pontyokról szólt, de nem is azért jöttem, hanem hogy a lehető legtöbb halat hozzam ki a napból, ez pedig sikerült. Az igazi szezon elkezdődött, a sikeresség pedig rajtatok áll. Sok sikert kívánok mindenkinek, akár az én iránymutatásaimat alkalmazva, de fogjatok és engedjetek vissza sok szép halat!