Cél a „nagyhal”

„Nagyhal”? Minden horgász álma a „leg”-et kifogni. A legnagyobbat, a legszebbet, a legkitartóbbat. Nekünk is ez a célunk 2012-ben is. Mindenféle/fajta módszerrel, a legkülönfélébb csalikkal, etetőanyagokkal. Tanakodva ültünk össze januárban, hogy melyik tavat horgásszuk meg ebben az évben. Erre a célra a legesélyesebbnek az Alaszka horgásztavat tartottuk.

A környéken nagynak számító 9,2 hektáros, helyenként az 5 m-es vízmélységet is elérő tó szemet gyönyörködtető látványt nyújt tisztaságával és rendezettségével. 45 horgászhelyével sok férőhelyet biztosít a horgászok számára, emellett választási lehetőséget is kínál stéges, homokos parton illetve füves területen egyaránt. A gyerekeknek játszótér is kedvez.

Év eleje van, március, nehezen akar melegedni az idő, a nappalok már úgy-ahogy melegnek számítanak, viszont az éjszakák még igen-igen zimankósak, de a festői környezet és a jó társaság mindenért kárpótol…

Ilyenkor már mindenkinek van tapasztalata az elmúlt két hónapról, mi is kérdezősködtünk a helyi horgászoktól, hogy mégis, mire számíthatunk. A változékony időhöz képest jó esélyekkel kecsegtettek bennünket.

Előző este már bepakoltunk az autóba, hogy hajnalban már csak a legszükségesebbeket kelljen. Hajnalban elindultunk, korán reggel érkeztünk a tóhoz. Sportjegyet váltottunk, mivel a tó catch & release szellemében működik.

Cath & release

Horgászhelyünk kiválasztása és a meder letapogatása után markerúszó segítségével megjelöltünk egy nem túl távoli helyet, majd megkezdtük az alapozó etetést. Ezt etetőrakétával oldottuk meg (mivel csónak használata tilos), halas pelletet és fűszeres bojlit juttattunk be. Ez a módszer már más tavon is bevált, és a jó szokásokon nem változtatunk.

A meleg idő ellenére sem volt kapásunk napközben, ezért estére elhagytuk az etetést és beljebb próbálkoztunk. Meg is lett az eredménye, gyönyörű kapásokat hozott az éjszaka. Több 9-10 kilós pontyot fogtunk, de nagyobbat nem sikerült.

Ez a hal negyven percet küzdött

Ennek ellenére nagyon örültünk a fogásoknak. Egész nyáron ezt a helyet horgásztuk nagyon szép halakat adott, de még mindig nem sikerült átlépni a 15 kg-os határt. A nyár vége felé megcsappantak a kapások és kezdtük feladni a reményt, hogy valaha is nagyobb halat szán nekünk a horgászok istene. Ősszel kevesebbet jártunk ki, így nem is bíztunk benne, hogy eredményesebb lesz a horgászat, de elérkezett az október, és megtört a jég! A már bevált etetésünkön változtattunk, egy szokásosnál kisebb pellettel etettünk és csaliztunk. A horog hajszálelőkéjére a Haldorádó Magyar Betyár oldódó, lebegő pelletjét használtuk és a hozzá tartozó Pellet Packot. Ezek után jött, aminek jönnie kellett: egy 19 kg-os tükörponty!

A ponty már biztonságban van (aki ezt tette az uszonyával, annak azt ugyanezt csinálnám a farkával!)

Nagyságához képest nem volt rest küzdeni, fáradságos munka volt a többiekhez képest, háromnegyed óra alatt sikerült kifárasztani és matracra kényszeríteni. Tudni kell a tóról, hogy a mély és kristálytiszta víznek köszönhetően nagyon jó erőben lévő pontyok vannak benne, ezért itt nagyon jó sport a peca. A fagypont közeli hőmérsékletű éjszaka sem volt eredménytelen, még horogra akadt egy 12 kg-os spanyolpikkelyes ponty.

Ez a legszebb halam

A „leg” kifogásához türelemre, kitartásra és rengeteg időre van szükség.

Köszönjük ezt az évet az Alaszka horgásztó minden tagjának és a tógazdának, Gedei Zoltánnak, akik nagyban hozzájárultak sikereinkhez.