Balatoni aktualitások I. - Interjú Füstös Gáborral, a BHNp Zrt. vezérigazgatójával

A tavaly elkezdett sorozat folytatása ez a mostani, amelyben utánajárunk, betekintést igyekszünk adni a balatoni élet, rend, főként a számunkra oly kedves tevékenység, a horgászat jobbítása kapcsán tevékenykedő szervezetek életének, munkájának kulisszái mögé. Emlékezetes filmet láthattatok tavaly a vízirendőrségről, melynek sikerén felbuzdulva az idén két újabb látványos és informatív filmet forgattunk a Balatoni Halgazdálkodási Nonprofit Zrt.-nél. Most a cég vezérigazgatójával, Füstös Gáborral készültet láthatjátok!

Régóta foglalkoztatott, és feltételezem, nem csak engem érdekel az a téma, hogy mekkora munka állhat egy ekkora hatalmas vízterület ésszerű és lehetőség szerint nem veszteséges, minden „felhasználó” számára előnyös üzemeltetése mögött. Természetesen a halgazdálkodásról beszélek, hiszen ezen a portálon bennünket elsősorban az érinthet! Csepegtek az információk, a cseppeket láthattam, olvashattam és érezhettem, hiszen minden évben többször is a Balaton partján tartózkodom, horgászom, halakat fogok ki, viszek haza, szép emlékeket őrzök, valamint jóleső érzésekkel térek vissza ide később, újra. Hány fáradhatatlan ember munkája áll a mögött, hogy ezt sok ezer horgásztársammal egyetemben a nélkül tehetem, hogy az elégedetlenség, a sirámok kerekednének felül az itt töltött napok miatt? Nyilván nem az időjárás viszontagságairól és az esetenként, vagy épp az időjárással összefüggésben sikertelenebb horgászatokról beszélek, hiszen azokhoz nem kellene elutaznom, az bármelyik vízen megtörténhet bárkivel annak ellenére, hogy máskor, ugyanott „hal-Kánaán” fenyegeti a horgászokat.

Emlékezetes balatoni fogásaim
„Ó, mely sok hal terem az nagy Balatonban?!”

Jól tudom, nincs a Földön az a dolog, ténykedés, történés, ami mindenkinek egyöntetűen megfelelne, mindig vannak fanyalgók, kételkedők és rosszindulatú - megjegyzem, legtöbbször tények nélkül - vádaskodók. Nyilván a közvélemény előbb-utóbb eldönti a dolog életképességét és a negatívra lesújt a népharag, a jó dolgokat pedig hagyja élni és öntözi a fácskát, hogy cseperedjen!

A Haldorádón is, a Balaton fórumon lépten-nyomon olvashatunk sirámokat - persze, csak egy szűk csoport billentyűiből fakadóakat -, melyek hamis és torz képet festhetnek a Balatonról. Persze, ők azok, akiknek semmi sem jó, talán még az általuk bőszen kritizált szervezet tagjainak nyilvános megkövezésénél is gyanítanák, hogy a napi politika, érdekcsoportok és csaló gazemberek lopott kövekkel, önös érdekektől fűtve és mazochista hajlamokkal felvértezve hajtják végre.

Érdekelt az igazság. Érdekelt, hogy a tó halgazdálkodásáért felelős emberek hogyan élik meg ezeket a sirámokat és - természetesen - a sikereiket! Ki mást kérdezhettem volna erről, mint az ezzel (és persze sok más egyéb) feladattal foglalkozó, ezért létrehozott cég, a Balatoni Halgazdálkodási Nonprofit Zrt. vezérét, Füstös Gábort?

Az interjút a tűző napon készítettük, de észre sem vettem, annyira érdekelt a téma
Reméljük, ez később is így lehet!

Füstös Gábor személyében egy rendkívül agilis, fáradságot és kudarcot nem ismerő, a jövőbe tekintő, őszinte és tárgyilagos embert ismerhettem meg. Persze, annak előtte számtalanszor láthattuk, olvashattuk munkásságát, hiszen hosszú évtizedek óta ténykedik a horgászat és a halgazdálkodás jobbá tételéért. Beszéltünk az idén életbe lépett - sokakat érintő - változásokról, annak érezhető hatásairól, a balatoni horgászat, halászat, halgazdálkodás jelenéről és a jövőjéről. Úgy érzem, minden kételyből és fél információkból fakadó kérdésemre választ kaptam a riport kapcsán, és bízom abban, hogy több kétkedőt is meggyőz majd ez a film!

Horgászat a nagy vízen
Visszatértem, többször is… és sikerrel!

„Ó, mely sok hal terem az nagy Balatonban!”, tartja a nagyon kedves népdal, de ez ma már sajnos nem állja, nem állhatja meg a helyét. Rohanó, rohamosan növekvő világunk egyre nagyobb igényei, az ökológiai katasztrófák, az életterek beszűkülése és egyéb, számunkra nem is ismert tényezők által nem fenntartható már az egyensúly, a természet nem képes már elvégezni a dolgát külső beavatkozás nélkül. Ha nem lenne egy szervezet, a benne munkálkodó szakemberekkel, akiknek feltett célja, hogy az egyensúlyt fenntartsák és mindenkinek, az élet és a tudomány ideális és nyilván reális elvárásainak eleget tegyenek, akkor bizonyára összeomlana a rendszer és csak kietlen vízi sivatagot találnánk Európa gyönyörű medencéjében! Kérésem, hogy fogadjuk hát kellő áhítattal és tisztelettel a következő interjú szavait, értsük meg az üzenetét, mely értünk, nekünk szól!

Horgászok a mólón
Készülődés egy kis stéges pecára

Ennyi bevezető elég is a most következő tartalmas és érdekes interjú elé, tartsatok velünk és hallgassátok meg, mik a tények a balatoni halgazdálkodás háza táján!

Annyit még előzetesen elárulok, hogy a következő részben szintén a balatoni horgászélettel kapcsolatos filmet, interjút és izgalmas, akciódús jeleneteket hozunk a képernyőitekre!