Kapitális pontyok IV. rész - Eredményes horgásztúráim

Közel egy év kellet ahhoz, hogy végre elkészüljön az újabb videofilmem, a Kapitális pontyok IV. része. Egy merész ötlettől vezérelve elhatároztam, hogy videó kamerával végig követem az összes horgásztúrámat, és év végén összefoglaló jelleggel egy komplett videó filmet állítok össze belőle. Ennek köszönhetően egy roppant érdekes helyzet állt elő a film elkészültekor. A pontyokon kívül jelentős szerep jutott az amuroknak, nílusi sügereknek, tigrislazacoknak és a szürkeharcsáknak!

Egyiptom, Nasszer -víztározó

Az év első horgásztúrájára már nagyon korán, február végén sor került. Kissé furcsa volt számomra, hogy ezúttal nem ponty vagy amur horgászatára kellett felkészülnöm, hanem a nílusi sügér és a tigris lazac került előtérbe. Bár a ragadozó halak horgászata nem áll távol tőlem, sőt belül titkon vonzódom is hozzájuk, kissé féltem a Nasszer tavi horgászat végeredményét illetően. Felesleges volt az aggodalmam! Életem egyik legszebb, legizgalmasabb és egyben legegzotikusabb horgászatán vettem részt február végén. A hatalmas nílusi sügerekkel és félelmetes ábrázatú tigrislazacokkal folytatott nem mindennapi küzdelmek legizgalmasabb percei Önök előtt is megelevenedhetnek a film megtekintésekor.

Hatalmas nílusi sügerek foghatóak a Nasszer-tározón
Ennek a 60 kg-os sügérnek a fárasztásával is találkozhatnak a film megtekintésekor. Páratlan élményt fog nyújtani!

Raduta tározó, április

Ha felidézem magamban az április közepi Radutai horgászatomat, a mai napig beleborzongok, szinte kiver a víz. A természet csúf tréfát űzött velem, szakadó eső és egy héten keresztül tomboló, viharos szél jellemezte a horgásztúrát. Sajnos nem a halakkal, hanem a természet erőivel kellett folyamatosan küzdeni, de azért ennek a horgászatnak is meglett a maga tanulsága. Csak gondosan megtervezett, az időjárást maximálisan figyelembe véve lehet komoly horgásztúrákba belevágni!

Az áprilisi Radutai túrán, egy héten keresztül hatalmas vihar akadályozta a horgászatot
A horgászat legnagyobb, 6 kilós tőpontya

Raduta tározó, május

Az áprilisi, Radutai kudarc nem vette el a kedvem, sőt inkább kellően feltüzelt egy komolyabb visszatérésre. Május végén feleségemmel és a Pámer családdal amolyan családi jellegű horgászatot hajtottunk végre a Raduta tározón. A végeredmény nem várt sikerrel zárult, hisz örömömre sikerült egy újabb húsz feletti pontyot fognom. A horgászat csúcsát viszont az amurokkal folytatott küzdelmek jelentették. Páratlan felvételeket tudtunk készíteni az amurok akrobatikus mutatványairól, melynek során nem maradhatott el a szákból történő kiugrás, robbanásszerű burványlás és őrült iramú, orsót igazán próbára tevő menekülés sem.

Etetési és csalizási különlegességek is feltűnnek a májusi Radutai horgászatok során
A túra vége felé sikerült fogni ezt a 23,7 kg-os tövest

Duna-delta

A 2002-es Háromfai Boilie Showon elért harmadik helyezésünknek köszönhetően Pisti barátommal egy igazán emlékezetes tíz napot töltöttünk el a festői szépségű Duna-deltában. A Sulina ág legendás nyurga pontyait és harcsáit vettük célba, mérsékelt sikerrel. A folyóvízi horgászat meglehetősen távol áll tőlünk, ezért jó pár napnak kellett eltelnie, mire többé-kevésbé képbe kerültünk a horgászatot illetően. Érdekes és egyben nagyon tanulságos is volt a túra, melynek során kellő tapasztalatokat szereztünk a folyóvízi horgászattal kapcsolatban. Az etetés és a csalizás speciális művelete követhető végig a filmen egy parádés, 12 kilós nyurgaponty fárasztásával is izgalmasabbá téve.

A dunai nyurgák rendkívül jól küzdenek, igazi harcosok ezek a folyóvízi pontyok
Az agyagba gyúrt kukorica és bojli megállt a sodrásban

Spanyolország, Ebro folyó, július

Pontyozás céljából érkeztem meg júliusban az Ebro folyóra, de a megszokottól teljesen eltérő módszerekkel próbáltam meg a horgászatot. Match és feeder bot kapta a főszerepet a bojlis horgászatok során! Az 5-6 kilós nyurgák fárasztása ezekkel a finom pálcákkal nem mindennapi élményt jelentett, volt olyan fárasztás mely fél óráig is eltartott. A film ezen részében match és feeder botra is alkalmas, bojlis végszerelékek láthatóak. Német és angol horgászokkal is találkoztam a vízparton, melynek során szinte elkápráztattak az Ebro rendkívüli harcsaállományával. A gyönyörű ragadozó halak fárasztásait nézve nem volt kétséges, hogy egyszer még visszatérek az Ebróra!

Júliusban Heiko, egy német harcsahorgász kellően feltüzelt szép fogásaival ahhoz, hogy visszatérjek az Ebróra
Az Ebrót körülölelő táj fenséges látványt nyújt

Spanyolország, Ebro, augusztus

A német és angol teszthorgászok által az Ebron tartott júliusi harcsa horgászat oly mértékben a hatása alá vont, hogy alig egy hónap elteltével Kracsál Feri barátommal együtt ismét Spanyolország felé vezetett az utam. Ezúttal viszont nem ponty, hanem harcsahorgászatra adtuk a fejünket. Döntésünket nem bántuk meg, hisz olyan harcsa parádéba csöppentünk, melyre a legmerészebb álmainkban sem mertünk gondolni. Számolatlanul fogtuk a harcsákat, s ami a lényeg az akciók jelentős részét videó kamerával fel is tudtuk venni. 40-50 kilós harcsákkal vívott küzdelmek elevenedhetnek meg Önök előtt a TV képernyőjén keresztül!!

Kracsál Feri barátom ismételten 'belenyúlt' egy különleges fogásba. Ennek az albínó harcsának a küzdelme is látható a videofilmen
Életem legnagyobb, 47 kg-os harcsájának a fárasztását szintén megtekinthetik a filmen