A IV. HORGÁSZSPORT Szakkiállítás és Vásáron jártunk!

Szándékosan írtam többes számban, hiszen az olvasók közül is sokan ott jártak! Ha valaki mégsem tudott eljutni, akkor most láthatja, miről maradt le. Igen, lemaradt, mivel állíthatom, hogy hazánkban ilyen színvonalú és ennyi újdonságot bemutató kiállításban még nem lehetett részünk! Nézzük hát, a teljesség igénye nélkül, mit láthattunk.

A választék!

Először az abszolút új standokról.

Sanyamester útmutatásával az Aquareflex standján néztünk szét. Itt két dolgot emelnék ki: az egyik a Boilie-bus, amin valóban, mint egy buszon, úgy sorakoznak a bedobni kívánt bojlijaink az ólom után. A Feeder-bomb is sok ember fantáziáját megmozgathatta. Ez egy olyan kosár, amivel szemes terményt vagy élőcsalit tudunk horgunk közelébe, nevéhez híven szinte rárobbantani.

Sanyamester és a Boilie-bus

A bojlinál maradva láthattuk még a Fox újdonságait is. Ezek közül a kitűnő minőségű sátrak és bojlis botok emelkedtek ki, de a figyelmesebb ínyencek itt még pergető botokkal is találkozhattak!

Fox sátrak miniben is

Az SBS standjánál találkozhattunk a bojli világbajnok Kiralj Ivicával, aki hazánkban szintén újnak számító SBS bojlikkal érte el sikerét! A teljes SBS bojlis termékpalettán kívül a Meleg-Bait csalik - különböző módon elkészített szemes termények - is megtalálhatók voltak. Ezek választéka az üveges kukoricától a vákuumcsomagolt tigrismogyoróig mindenre kiterjed.

SBS! Nem csak illatában de ízében is…

A finomszerelékes horgászok kiemelt figyelemmel kísérték az etetőanyagok terén már bizonyított Top Mix márka botszériáját! Valójában, szinte mindenki találhatott speciális botot magának, legyen az rakós, feeder vagy spicc. Ha már fentebb említettük az etetőanyagokat, ezekből is megjelent egy teljesen új széria, az Xtasy. A világszínvonalú csomagolás még színvonalasabb etetőanyagot rejt!

Újdonság volt még a SÄNGER márka jelenléte. Itt a szinte teljes bot-skálán kívül (amelyek tagjai elsősorban az igen kedvező árfekvésükkel hívták fel magukra a figyelmet) orsók, zsinórok, táskák is megtalálhatóak voltak. Találkozhattunk egy, hazánkban még nem elterjedt dologgal, a harcsazsákkal, amely harcsák esetében is lehetővé teszi a kíméletes bánásmódot, valamint e halak mérlegelését is nagyban segíti.

A Sänger standja

De nézzük, mi volt az újdonság, érdekesség a már ismert márkák háza táján!

A SPRO standjánál az orsók és a feeder botok iránt mutatta a legnagyobb érdeklődést a látogatók hada. Nem véletlenül, hiszen aki kézbe vette a Blue Arc vagy Red Arc orsócsalád valamelyik tagját, az átérezhette annak erejét, mert ezek valóban erőt sugároznak! De hasonlóképpen érezhetett, aki kezébe vett egy Luxxus feeder botot is. Hátha még a kettőt ötvözzük és „megsózzuk” egy tekercs Carp Feeder zsinórral! Ez meglátszott a Haldorádó elárusító helyén is, mivel nem volt olyan pillanat, hogy ne állt volna valaki e pult előtt.

Sokan kérték Döme Gábor segítségét
Mind kitűnő, most melyiket válasszam?
A kiállított orsókat bizony rendesen megtekergették!
A Haldorádó eladóit nem volt egyszerű fotózni, akkora volt a sürgés-forgás!
Bizony ez nem digitális trükk: Milo Colombo is megnézte a SPRO botjait

A Trabucco mutatta be a hazai horgászok igénye szerint gyártott Viva orsócsaládot, amelyeken első pillantásra is fel lehet fedezni a legújabb technológia vívmányait. Ha a match orsóra tévedt a szemünk, eszünkbe juthatott a kérdés: Milyen zsinórt csévéljünk rá? Megoldás lehet az S-Force zsinórcsalád legújabb tagja, a Sinking, hiszen ez kitűnő süllyedési tulajdonságokkal rendelkezik.

Érdemes még megemlíteni a cég rakós botos programját, ami abból áll, hogy nem egy botot, hanem egy komplett, mindenféle kiegészítővel ellátott szettet adnak, mindezt igen kedvező áron.

A Viva orsókat belülről is meg lehetett tekinteni

A Balzer cég oldalspicceit működés közben is meg lehetett nézni. Leginkább a már meglévő botjainkra is felszerelhető típusra volt a legtöbb ember kíváncsi. Itt mutatták be a legújabb, Carbo Ice nevet viselő botszériát, amely a Balzer-nál már megszokott bot-termékskálát öleli át.

Az oldalspicc működés közben

A Pure Fishing által forgalmazott Mitchell orsók közül, a már beharangozott, Avocet szériát láthattuk. A kezdőknek és a profiknak is tudnak ajánlani a különböző darabokat, ezek természetesen igen kedvező áron kaphatók. Úgy gondolom, a vérbeli pergető horgászoknak nem kell bemutatni a Fenwick botokat, ezekből most az új generáció modelljeit csodálhattuk meg. Ezen a standon, meglepetésemre, bojlis botokkal is találkoztam, melyek nagyon igényes kivitelezésűek voltak.

Cralusso! Ez a név mára már világhírnévre tett szert. Most megnézhettük a legújabb fejlesztésű úszókat „működés” közben is. A Bolo bolognai módszerhez, a Bubble pedig az erősen visszatartott úsztatáshoz kifejlesztett modell.

Králik Károly magyarázza úszói működési elvét

A kiéhezett horgászok a Fishinfó horgászportál jóvoltából virtuálisan ellátogattak kedvenc vizük partjára, vagy szemezgethettek a rengeteg horgászvíz között.

Legyező horgászok sem maradtak érdekesség nélkül
Világbajnoki mustra a Sensas rakósbotok felett
Ha már a Sensanál jártunk, az etetőanyagokról sem feledkezhettünk meg
Milo erdő!

A Sufix zsinórok kopásállóságát is megnézhettük, amit egy ötletes szerkezettel szemléltettek, ami a zsinórt kifeszített állapotban egy köszörűkövön húzgálta oda-vissza. Nehéz volt kivárni a szakadást, mivel a zsinór egy darabja 5-6 ezer húzást is kibírt!

A zsinór próbája
Most is népszerű volt a kétóránkénti ajándéksorsolás
Remélem, megkapom, mert bizony én ezt nem engedem el!

Összességében elmondhatjuk, hogy egy igen színvonalas kiállítást láthattunk! Mindenki találhatott az igényeinek megfelelő felszereléseket, kiegészítőket és össze is hasonlíthatta azokat. Bátran állíthatjuk, hogy ez a kiállítás elérte célját. A kiállítók pedig a jövőre nézve igen magasra rakták maguknak a mércét.

Tehát találkozzunk 2006-ban az V. Horgászsport Szakkiállítás és Vásáron!