Alias : lucioperca
Lakhely : Jászjákóhalma
Kedvenc horgászmódszerei : pergetés
Kedvenc vízterületei : Tisza-tó, Tisza
Legnagyobb halai : nem a méret a lényeg, sokkal inkább egy fogáshoz kapcsolódó élmény, ami nem feltétlenül a legnagyobb halhoz kapcsolódik.
Mióta horgászik : 1976 óta

Szerző írásai - 1.oldal

Pro Guide, a hűséges társ

Lukácsi Béla 2019-01-08 06:00:00
Horgászat közben mindenkinek máson járnak a gondolatai – lehet, van olyan, aki a technikai hátteret nézi és elképzeli, hogyan forognak a csapágyak vagy a fogaskerekek az orsóban, milyen a hajtásrendszere. Elismerem, vannak jobb és kevésbé jó hajtásrendszerű orsók. Engem azonban egy vezérel, észrevétlen legyen az orsó és a bot, és csak a horgászatra, a halakra tudjak koncentrálni. Ez volt a fő szempont az L&K Pro Guide orsó kialakításnál is.

Röviden, de nem tömören

Lukácsi Béla 2018-08-30 06:00:00
Manapság a rövid botok egyre népszerűbbek: leginkább a csónakos horgászok nagy kedvencei, de sok parti pergető horgász is előszeretettel használja ezeket a rövidségük miatt is kezes pálcákat. Nem véletlen, hogy L&K márka is képviseltette magát eddig is rövid bottal, most azonban hosszas fejlesztés után végre elérhető lesz egy olyan bot, amely a legtöbb pergető horgász kezében ott fog ragadni, ha kipróbálja.

Tavaszi balinok

Lukácsi Béla 2018-05-25 06:00:00
A balintilalom végén sokan elkezdik a hazai vizeink fognélküli ragadozóját kergetni. Persze erről a balinok is tehetnek, ugyanis gyakran hívják fel magukra a figyelmet harsány, messziről csábító rablásaikkal, így nem véletlen, hogy sokan ragadnak ennek hatására pergető botot.

Plasztikos variációk

Lukácsi Béla 2015-09-11 06:00:00
Az utóbbi időben egyre nagyobb teret kapott a pergetésen belül a plasztik csali. A legnyomósabb érv, ami mellette szól, az olcsósága. Ezt sokkal bátrabban dobjuk olyan helyekre ahol esetleg beakadhatunk és odaveszhet a csalink, és mivel a ragadozók is szeretik ezeket a helyeket, valószínűleg több kapásunk is lesz. Így nem meglepő e csalik térnyerése.

A halradarokról egyszerűen

Lukácsi Béla 2014-10-29 07:00:00
Ma már nem egy extra dologról beszélünk, ha a halradart említjük. A legtöbb horgásznak hasznos segédeszköz, ráadásul manapság már a partról használható radarok is óriási fejlődésen mentek át. De mit is látunk a radaron, mire érdemes használnunk? Erre a kérdésre keressük most a választ, bemutatva az egyik legújabb partról is használható radart, a Vexilar Smart Phone modellt.

A harcsák réme!

Lukácsi Béla 2014-07-28 07:00:00
Sok módszer, csali létezik a harcsák megfogására. Persze mindenki arra kíváncsi, hogyan lehet sokat és persze nagyot fogni. Vannak különböző módszerek és csalik, melyek kiemelkedőek, most egy ilyenről szeretnék mesélni. Egy módszer, vagyis inkább három - az a közös bennük, hogy azonos területet kell meghorgászni velük.

Őszi ragadozók Wizard plasztikokkal

Lukácsi Béla 2012-11-29 07:00:00
Amit nagyon sok pergető horgász egész nyáron várt, immár elérkezett. Erősen benne vagyunk, a pergető szezonban, már ha lehet szezonról beszélni. Optimális a helyzet a Wizard plasztik csalik kipróbálására, s arra, hogy áttekintsük, melyik típust mire ajánljuk leginkább.

Az én top 8-as listám a Salmo csalik közül

Lukácsi Béla 2012-10-26 07:00:00
Sokan szeretnék tudni (köztük én is), hogy melyek azok a csalik, amiket érdemes a dobozunkba rakni, na és persze amikkel a lehető legeredményesebbek lehetünk. Ha elkezdjük sorba szedni őket, akkor nincs megállás, csak folyamatosan telik a dobozunk, és azt vesszük észre, már nem tudjuk, mennyi wobblerünk van. Persze a rengeteg műcsali nyújtotta lehetőséget teljes egészében nem is használhatjuk ki, éppen ezért most megpróbálok „rendet rakni” és kiválasztani azt a nyolc wobblert, amit feltétlenül magammal vinnék egy horgásztúrára.

Teszthorgász szeretnék lenni!

Lukácsi Béla 2012-10-08 07:00:00
Az utóbbi időben szinte napi szinten kapom a kérdést, hogyan lehet valaki teszthorgász? Persze megértem, hiszen ki ne szeretne csak a horgászattal foglalkozni minden nap, mondhatni, a hobbija lenne a munkája. Azonban ez nem olyan egyszerű, mint ahogy azt sokan elgondolják. Ezért először is nem árt tisztázni, mit is értünk egyáltalán teszthorgász alatt.

Balinpergetés 4. rész

Lukácsi Béla 2012-04-11 07:00:00
Az előző részekben szinte mindegyik műcsali-típust körbejártuk már, igazából egy lényegeset hagytunk ki a felsorolásból, mégpedig a balinólmos-legyes összeállítást. Van még ezenkívül néhány apróság, amit nem árt, ha tudunk, így a mozaikokat megfelelően összerakva már bátran nekivághatunk a balin pergető horgászatának.

Balinpergetés 3. rész

Lukácsi Béla 2012-03-28 07:00:00
Az előző részben elkezdtük körbejárni a csalikat, amik közül elsőként a Thrill került előtérbe (persze számomra egyébként is kedves ez a csali mivel rengeteg élményem kapcsolódik hozzá). Ezenkívül természetesen van még jó néhány olyan csali, amivel eredményesek lehetünk balinra. Nézzük hát azokat, amik a balinos pergető repertoárjából nem hiányozhatnak!

Balinpergetés 2. rész

Lukácsi Béla 2012-03-13 07:00:00
Az előző rész végén már említettem a Salmo Thrillt mint egy lehetséges balinfogó csalit. Bizony, ha egyetlen darab csalit vihetnék magammal egy balinos túrára, akkor az a Thrill lenne! Természetesen nem csak Thrillből áll a világ, mellette még jó néhány típus fellelhető a piacon, ami rendkívül fogós lehet, később - a legjobbakat kiemelve - ezek közül is szemezgetünk.

Balinpergetés 1. rész

Lukácsi Béla 2012-03-07 07:00:00
Az édesvízi ragadozó halak között van egy különc, amelyik a békés halak közül került ki, és bár teljesen áttért a ragadozó életmódra, mivel a ragadozó életmódhoz szükséges fogakat nem kapott, gyorsaságával, rafináltságával kell megoldania a mindennapi táplálkozását… ez a hal nem más, mint a balin.

Amerikai módra

Lukácsi Béla 2011-10-14 07:00:00
Ha pergetés és Amerika, akkor valószínűleg sokaknak a fekete sügér jut eszébe. Ott a fekete sügér horgászatának óriási kultusza van, hihetetlen mennyiségben rendeznek versenyeket, a top versenyek pedig elképesztő pénzdíjakkal kecsegtetnek. Persze nálunk is van lehetőség e faj horgászatára. Vannak olyan hírek, hogy a fekete sügért rendkívül nehéz megfogni, ezt látszik alátámasztani az a tény is, hogy csak kevés horgász büszkélkedhet azzal, hogy fogott már valaha akár csak egyet is. Valóban ilyen nehéz lenne?

Ryobi Zauber CF, új csillag az orsók között

Lukácsi Béla 2011-06-07 07:00:00
A Ryobi név kapcsán nagyon sok horgásznak a megbízhatóság jut eszébe. Persze ennek rendkívül nehéz maradéktalanul eleget tenni, és ez leginkább az alsóbb kategóriákban okoz nagy problémát, azonban a Ryobi állja a sarat ebben a szegmensben is. Most azonban a csúcsokra törünk, megérkezett ugyanis a legújabb Zauber, picit új köntösbe öltöztetve.

A X. Horgászsport Szakkiállítás és Vásáron jártunk

Lukácsi Béla 2011-03-12 07:00:00
Amikor elkezdődik egy új dolog - aminek várhatóan folytatása is lesz -, nem tudni előre, hogy menyire lesz életképes és mennyi ideig működik. Nos, a Horgászsport Szakkiállítás és Vásár úgy néz ki, kiállja az idő próbáját, mert ebben az évben immár tízedik alkalommal került megrendezésre ez a nívós horgászesemény. Mi történt az idei kiállításon, mik voltak a legérdekesebb dolgok? Megpróbálok ezekből csemegézni és mindezt az olvasók elé tárni.

Az Energofish 2011-es botújdonságai

Lukácsi Béla 2011-03-01 07:00:00
A mai rohanó világban nehéz követni a változásokat, nincs ez másként a horgászatban sem. Az Energofish Kft. is folyamatosan fejleszt és folyamatosan jelennek meg új botjai azért, hogy a kínálatból mindenki megtalálhassa a számára legkedvesebbet. Persze minden igényt nehéz kielégíteni, ennek ellenére mi megpróbálunk minden horgász kedvére lenni.

Energofish csapatával az Ebrón - DVD ajánló

Lukácsi Béla 2010-12-19 07:00:00
Bizonyára már mindenki hallott az Ebro folyóról, annak harcsáiról, talán az ott élő pontyokról is. Na de a süllőkről már kevesen hallhattak, pedig szép számban él a süllő is az Ebróban. Ennek a hihetetlen halbőségnek jártunk utána, és persze annak, milyen módszerekkel lehetünk eredményesek egy távoli vízen.

Zagyvai „jigelés”

Lukácsi Béla 2010-12-02 07:00:00
Kicsit kavargó érzelmekkel írom e sorokat. Egyrészt egy tartalmas és tanulságos horgászaton vagyok túl, ahol kipróbálhattam az EnergoTeam, új botját a Zander Jiget. Na, nem a boton jelzett süllőket céloztam meg, hanem a csukákat. A jigbottal elsősorban a plasztik csalikat szokás vezetni, én pedig ezt tettem, csak hát a célhal - mint említettem - a csuka volt. Másrészt, az élet belesodort olyan elszomorító történetbe, ami bármelyikünkkel megeshet.

Pergető OB 2010 I. forduló - Gyöngyös, Deli-tó

Lukácsi Béla 2010-10-30 07:00:00
A pergető versenyek sorában ismét az országos bajnoksághoz értünk. Manapság már szinte hetente rendeznek pergető versenyeket, ezek közül azonban a legrangosabb az országos bajnokság, hiszen innen lehet kvalifikálni a világbajnokságra. Azért, hogy a lehető legjobb páros kerüljön ki végső győztesként, ebben az évben is három forduló eredménye dönti el, ki nyeri a bajnokságot.

Zavarosban horgásztunk

Lukácsi Béla 2010-09-30 07:00:00
A horgászat nem egy állandó dolog, folyamatosan tanulni kell, ha eredményesek szeretnénk lenni, és ha már eredményesek vagyunk, akkor azért kell tanulni, hogy eredményesek is maradjunk. Az itt bemutatott esetben is van hasonló tanulság, ugyanis még manapság is sok az olyan horgász, aki úgy gondolja, hogy az áradó, zavaros vízben nem lehet halat fogni, pedig mekkorát tévednek!

Áprilisi meglepetés

Lukácsi Béla 2010-06-16 07:00:00
Áprilisban nincs könnyű dolga a pergető horgászoknak. A pergetők egyik kenyérhalát, a balint és az egyik legnemesebb ragadozónkat, a süllőt egész hónapban tilalom védi. Azért ott van a csuka, ami sokszor van étvágyánál az ívás után, na és persze a harcsa, ami éppen a tavaszi habzsolását végzi, tehát jó eséllyel pályázhatunk rá.

135 kg-os világrekord harcsát fogott egy magyar horgász!

Lukácsi Béla 2010-04-14 07:15:00
A hír már nem friss, de még erősen aktuális, hiszen a fogás március közepén történt. A fogás értékét növeli, hogy pergetve akasztották ezt a gigantikus méretű harcsát. A történet pikantériája, hogy egy kis mértékben én is érintett vagyok a történetben, így furcsa volt riportot készíteni a harcsa elejtőjével, Zsédely Attilával.

Energofish a FEHOVA-n 2010

Lukácsi Béla 2010-04-06 07:00:00
Új év, új kiállítások és ismét újdonságok! Ezzel kezdődik általában egy horgászév. Most a kiállítások között a FEHOVA volt soron, ahol ismét az Energofish Kft. volt a legnagyobb horgászkiállító. A cég jó szokásához híven, most is sok újdonsággal rukkolt elő erre a kiállításra, na és ismét egy katalógust jelentettek meg azért, hogy jobban eligazodhassanak a horgászok a minden igényt kielégítő kínálatban.

Svéd csukák nyomában III. rész - Avagy nem minden hal csuka

Lukácsi Béla 2010-03-30 07:00:00
A svédországi utazás előtt tájékozódtunk a horgászati lehetőségekről, természetesen már akkor is tudtuk, hogy a fő hal a csuka lesz. Így szinte csak a csukára összpontosítottunk a felszerelések összeállításánál, szerencsére azonban a botok közé bekerült egy finomabb pálca is, és a csalikat sem kizárólag a csukákra szortíroztuk. Mondom ezt azért, mert nem csak csukából áll a világ Svédországban, hiszen rengeteg sügér és süllő is van ezekben a vizekben.

Svéd csukák nyomában II. rész

Lukácsi Béla 2010-03-24 07:00:00
Az előző részben szinte csak az utazás és a várható körülmények bemutatásáról volt szó. Az első délután végén persze megfogtam az első halamat, de nem az utolsót, ráadásul Adrián is adós maradt az első hal kifogásával. Ugorjunk hát most fejest a Valdemarsviki-öböl meghorgászásába, következzen egy rendkívül halas élménybeszámoló!

Svéd csukák nyomában I. rész

Lukácsi Béla 2010-03-17 07:00:00
Friss szellő fúj az arcomba, de valahogy nem a megszokott az illata, valamiért frissebb a megszokottnál. Igazából fenyőillat keveredik számomra szokatlannal, a tenger illatával. A szemem kinyitva egy kisebb csoda tárul elém, hatalmas sziklák teletűzdelve fenyőfával, a sziklák sok helyen hegyet alkotnak, melyek völgyében egy hosszan elnyúló öböl húzódik, amelynek túlsó végén a Balti-tenger egy apró részlete látszik. Igen ez már Svédország, ahol egy hetet fogunk horgászni, de talán találóbb a „csukákat kergetünk pergetve” kifejezés.

Magyar Horgász Klub kupa 2009, Pergető OB III. forduló, Tiszafüred

Lukácsi Béla 2009-11-03 07:00:00
A csónakos pergető bajnokság utolsó fordulóját a hagyományokhoz híven ebben az évben is a Tisza-tavon rendezték, ezen a versenyen egyben a Magyar Horgász Klub kupájáért is versenyezhettek az indulók. A Tisza-tavi fordulót az ezt megelőző években mindig a borzanati részen rendezték, ebben az évben azonban változtattak a hagyományon és áttették a helyszínt a Füredi-holtágra.

Pergető OB, 2009 II. forduló, Tiszadob, Falusi-Tisza

Lukácsi Béla 2009-10-21 07:00:00
Két hét szünet után ismét összegyűlt a pergető OB mezőnye, hogy egy újabb fordulóban mérje össze erejét. A második fordulót a tiszadobi Falusi-Tiszán rendezték meg. Sokak számára e versenynek kettős tétje volt, hiszen megmérettetés egyben az ORPB versenysorozat egyik állomása is. Éppen ezért nem 17, hanem 49 csónak várta a rajtot a verseny reggelén.
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!