A VI. Horgászsport Szakkiállítás és Vásáron jártunk

Megint vége, és megint egy évet kell várni a következőre, szól a már szokásos szlogen. Jó lenne, ha havonta lenne egy hasonló kiállítás. Csak hát akkor mikor lenne idő kipróbálni az itt megismert újdonságokat? Természetesen ez így is van rendjén, hagyni kell időt a fejlesztőknek és a gyártóknak az újdonságok kifejlesztésére és legyártására, hogy egy év elételtével találkozhassunk a számunkra kézbe vehető végtermékekkel.

Ha nyitott szemmel járunk, midig találkozhatunk újdonsággal és leleményes ötletekkel. Nem volt ez másképp most sem, habár a kiállításra belépve ismét egy szokásos kép fogadott. A Haldorádó elárusító standja.

Ismerős kép és ismerős arcok a háttérben rengeteg újdonsággal
A Trabucco stand is messziről ismerős

Ha már a Trabucco standnál járunk, nézzünk is szét! A már megszokott termékeken kívül figyelemre méltó volt rendkívüli választékuk rakósbotból, sőt az Allround széria tagjaihoz most egy ládát is ajándékba kaphattunk.

Ládához botot, vagy bothoz ládát? Mindegy, hogy nézzük, az ajánlat kedvező

A Trabucco zsinórjai meghatározóak a magyar piacon, most egy átlaghorgászoknak készült zsinórszériával jöttek ki, melyet nem csak átlagos horgászok használhatnak. Sokan szembesültek már a megfelelő dobóelőke kiválasztásának nehézségeivel - nos, ezzel a zsinórral mindenkorra elfelejthetjük ezt a problémát. A zsinór első és utolsó tizenöt métere ugyanis nagyobb átmérővel rendelkezik, így egy plusz szerelékgyengítő csomót is megspórolunk. Ha pedig megkopna vagy lefogyna a dobóelőke, akkor egyszerűen megfordítjuk a dobon a zsinórt, és máris szinte új zsinór és dobóelőke állhat rendelkezésünkre.

Itt láthatjuk a lényeget is. A 250 méterből 2x15 a dobóelőke

Kiállításon járva különböző illatok csaphatták meg orrunkat. Nem volt ez másképp az SBS standja előtt sem, a Haldorádóról már ismert termékeket itt testközelből is megnézhettük, megszaglászhattuk és megízlelhettük, hogy a későbbiek folyamán már tudatosan tudjuk vásárolni belőlük.

Az SBS boszorkánykonyhája

A bojlis felszerelések és anyagok számtalan variációjával találkozhattunk mindenfelé. Így volt ez a Meleg Bait standjánál is, ahol a bojlis világbajnok Király Iván és Zoran Meleg tálalásában, akik az érdeklődőknek szívesen bemutatták az általuk ismert trükköket.

Zoran Meleg a figyelem középpontjában

Ennyi ponty után ideje egy kicsit finomítani, hiszen nem csak nekik szólt a kiállítás… Természetesen itt volt az úszókészítés nemzetközi szinten elismert szakembere, Králik Károly, aki ismét sok horgászt kápráztatott el úszóival. Nem mellékesen meg kell említeni a Perfect úszócsalád tagjait is, akik a Milo standon kellették magukat.

A Perfect erdeje

A szerencsésebb horgászok ebben az évben is ajándékcsomagot nyerhettek a nagyszínpadnál megrendezett sorsolásokon, amik között interjúkat halhattunk neves horgászokkal, például kétszeres világbajnokunkkal, Walter Tamással.

Esélylatolgatás az ez évi, Velencei-tavon megrendezendő világbajnokságról

Természetesen a Spro standján ismét találkozhattunk Döme Gáborral, aki a feederbotok erdejében segített eligazodni. Itt a legnagyobb újdonságot a Passion széria Feeder tagjai jelentették, melyek a megújult, 9+1 csapágyas, nyeletőfékes Hardliner orsóval szinte verhetetlen párost alkotnak.

A kedvelt Hardliner széria megújult tagjai
Döme Gábor mint a tenyerét, úgy ismeri a Spro termékeit. Néhány apró trükkért azonban nem volt rest a szomszédba ellátogatni

A Spro Passion pergető szériájánál már én is többet elidőztem. Nem csoda, hisz a nyélkiképzésén egyből megakadt a szemem. Nem mintha hasonlót nem láttam volna eddig, a Spro palettáján viszont az újdonság erejével hatott. Ha megláttam, meg is néztem, és be kell vallanom, elsőre igen kellemes benyomást keltett, a széria bármely darabját is vettem kezembe.

A bal szélső nyél már szemre is kitűnik a többi közül. Viszont egyelőre csak a rövidebb botoknál alkalmazzák ezt a megoldást
Bothoz orsót! 2007 évi újdonság a Spronál a Passion orsócsalád hátsófékes változata

A pergetést említve eszünkbe juthat a Pure Fishing is, hiszen e cég elsősorban pergetőhorgászok igényeinek kielégítését célozza. Itt megtekergethettük az ABU Garcia C 800-as sorozatát, amely nagy igénybevételkor is ellenáll a ráható erőknek. A könnyed futásról pedig 9 db kiváló minőségű csapágy gondoskodik. Ha már az eddigiekben orsóhoz botot ajánlottunk most is megtehetjük, hiszen az Abu Suecia spinning botját kézbe véve, még az igényesek is csettinthettek a minőség láttán; természetesen a minőséget az ára is tükrözte.

Ha igaz az ABU jelmondata, miszerint „egy orsó életre szól”, hát én szívesen kipróbálnék egy ilyen darabot!

Természetesen hosszan lehetne még sorolni a rengeteg látnivalót vagy standot, melyekről eddig nem szóltam… Hiszen ott volt például Sanyamester az Aqareflex képviseletében, aki körül mindig volt ismerős arc a Haldorádóról. De ott volt Benyhe János „benyus” is, aki a kiállításon a Damil és csomó című horgászműsort népszerűsítette. Sok ember és sok érdekesség, amit láttunk, és látni kell a következő évben is!

A halak is elképedve nézték, milyen trükkökkel próbálják őket becsapni a horgászok az elkövetkezendő egy évben