Sential elektromotor újratöltve

A népszerű Energofish Sential elektromos csónakmotorja végre ismét kapható. Ehhez szeretnénk némi tanácsot adni, mire kell ügyelnünk az első használatbavételkor, és persze használat közben is.

Vörösbe borult motor

A gondosan becsomagolt dobozban rejlik az eszköz. A dobozt kibontva egy egyedi sorszámmal ellátott motort találunk, amire figyelni kell, sok különcsomagolt apró alkatrészt is rejt a doboz.

Hasznos kézikönyv, amin szintén ott virít a motor egyedi azonosítója

A külön csomagolt háromlevelű propeller mellett ott van egy külön csomagban a propellerrögzítő csavar, egy külön szerszám a propellerrögzítő csavar meghúzáshoz és a kettő darab stift.

Ezekre nagyon vigyázunk, főleg a kettő stift, ami nagyon lényeges

A motort kivéve a csomagolásból nem sok dolgunk van az üzemkész állapot eléréséhez. Igazából elég a propellert felszerelni, és máris mehetünk.

A hajtás tengelyén találjuk a stift számára készült furatot

Rendkívül fontos, hogy olyan helyen végezzük el a stift berakását, ahol nem probléma az, ha véletlenül kiesik a stift. Így például a víz felett vagy sűrű fűben nem ajánlott berakni, vagy cserélni a stiftet.

A tengelybe helyezett stifttel óvatosan bánjunk
A propelleren egyértelműen látszik az, hogy hová kell bepattannia a stiftnek
Felpattintva a propellert már csak rá kell tekernünk a rögzítő csavart a tengelyvégre…
Majd a speciális szerszámmal szorosra húzzuk

A propellert megfelelően rögzítve elméletileg már üzemkész állapotban van az elektromos csónakmotorunk.

Csobbanhat a vízbe

Mielőtt azonban kirohannák a vízre kipróbálni, mit tud a motor, érdemes egy pillantást vetni az akkumulátorunk és a Sential motor csatlakozójára. Sajnos a sok szabvány miatt nagyon valószínű, hogy ez nem fog stimmelni. Éppen ezért még otthon ellenőrizzük le a csatlakozást!

A probléma otthon könnyedén orvosolható
Természetesen figyeljünk a helyes bekötésre is

A motorunk elektromos csatlakozója alapból megfelelő, de kell hozzá egy akkumulátor saru is, amire rákötve és természetesen jól meghúzva azt, biztos kötést kapunk. Ráadásul kapható olyan csatlakozó is, amelyet gyorsan tudunk oldani, illetve rögzíteni. Arra figyeljünk oda, hogy az akkumulátor csatlakoztatása előtt minden esetben ellenőrizzük, hogy a motor nincs bekapcsolva, ezzel számos balesetet megelőzhetünk.

Most már mehetünk a vízre
Vízben a propeller

Fontos megjegyezni, hogy az akkumulátort használat után azonnal töltsük fel, mert ezeknek az akkumulátoroknak a teljes töltöttségi állapot a normális. Huzamos ideig lemerült állapotban hagyva sokat veszthetünk az élethosszából.
Nagyon fontos dolog, a megfelelő rögzítés a csónakon! Ha lehet, a rögzítésre szánt felület legyen érdes, ehhez kapható speciális lap is, amelyen tökéletesen rögzül a motorunk. A szoros kötés akkor lényeges igazán, ha nagy gázzal kell hirtelen manővereznünk – erre általában természetesen nem vagyunk felkészülve –, ekkor az oldalra kifordított propeller a lazán felrakott motort akár le is kaphatja a fartőkéről, aminek általában a motor vízbe esése a vége.

Jól húzzuk meg a rögzítő csavarokat

A motor felrakása után érdemes beállítani annak magasságát, vagyis azt, hogy mennyire lógjon a vízbe. Érdemes olyan mélyre tenni, hogy teljesen kifordítva a propeller levele a csónak alja alá érjen.

Egy egyszerű, de hatékony rögzítő csavar segítségével állíthatjuk be a propeller merülésének mélységét

Ezután állítsuk be, mennyire forduljon el szorosan a motorunk, ez az iránytartás végett nagyon fontos. Majd a trimmelést, vagyis a fartőkével bezárt szöget is beállíthatjuk, de ez nem annyira lényeges, mint egy nagyobb teljesítményű robbanómotornál.

A bal oldalon látható csavarral a szorosabb elfordulást állíthatjuk be, míg a hosszú szárral a trimmelést végeztetjük el
Több állásban állíthatjuk motorunkat

Ezzel elérkeztünk végre az első elinduláshoz. Hátrafelé kettő fokozatban tudjuk állítani a motort, míg előre az ötödik fokozatban érhetjük el a maximális, 66 librás tolóerőt.

Hátramenet kettő fokozatban
Előre 5 fokozatban tudjuk állítani a motort

Van még egy pár hasznos dolog a motoron, az egyik ilyen a felhajtható sebességszabályzó, ami egyben kormányként is funkcionál, így számunkra kényelmes pozícióból irányíthatjuk hajónkat.

Íme, az állítási lehetőségek
A motor fejrészén több információt is megtudhatunk a motorról

Végül, de nem utolsósorban a teljesen megújult töltöttség jelző nagy segítségünkre lehet a hosszabb utakon, ezzel pontosan fogjuk tudni az akkumulátorunk jelenlegi töltöttségét, így tudni fogjuk, mennyit tudunk még menni hajónkkal. Érdemes az elektromotor használatánál figyelembe venni azt, hogy kisebb fokozaton kevesebb energiát fogyaszt, így a „lassan járj, tovább érsz!” elv itt tökéletesen működik.

A kijelző pontosan mutatja mennyi energiánk maradt, 40%-nál nem véletlenül van piros jelzés, ott ugyanis már vészesen fogy a megtehető távolság
Kommentek
Kapcsolódó termékek
Partnerek
Kiemelt partnerek:
Média partnerek: