Alias : palistvan

Szerző írásai - 1.oldal

Bővült a család – MAX 1 kapásjelző szettek

Energo Team 2024-03-08 06:00:00
A nagyhalas – jobban mondva békés halas… nem… ez sem állja meg a helyét… Annak a horgásznak, aki hosszabb időt tölt el a vízparton és pihenésre is adja a fejét, aki nem csak a botokat kémleli, vagy aki egyszerűen mással is foglalkozik közben, például szereléket köt, ételt készít, baráti bográcsozás közben társalog az esti tűz körül, annak mindenképp kötelező kellék egy megbízható elektromos kapásjelző. Amikor ez szettben van és több bothoz is használhatjuk, az remek dolog, de amikor a szetthez tartozik egy több tónusú memóriás vevőegység is, amellyel messziről is értesülünk, ha kapás van, akkor nincs mese, olyat kell beszerezni!

Wizard Edge Spin bottal a Dunán és állóvízen – Süllős pergetések

Energo Team 2024-02-11 06:00:00
Egy-két hónapja immár, hogy kézbe kaphattam a Wizard pergető bot család Edge Spin sorozatának darabjait. A különféle pálcák, amint egyre inkább magam is tapasztaltam, sokféle pergetésre, többféle halra megfelelőek. Átnézegetve a modelleket láttam, hogy folyó- vagy állóvízen egyaránt rablóhalazhatok, pergethetek velük.

Felsőtárkányban debütált a Wizard Edge Spin

Energo Team 2024-01-18 06:00:00
Felsőtárkányba vezetett következő utam, amelyen újra Gábor barátom kísért el. Nemcsak, hogy kísért, hanem még a sofőr szerepét is elvállalta, így az anyósülésről nézelődve élvezhettem a kellemes, bő egy órás autóutat.

A jövőt meghatározó ragadozóhalas márka – megérkeztek a Wizard harcsázó botok.

Energo Team 2023-12-07 06:00:00
A Koós Catfish professzionális harcsás márka mára már a harcsahorgászat teljes eszközigényét lefedő kínálatával, megbízhatóságával meghódította az országot, a régiót és most új dimenziók felé tör a legújabb ragadozóhalas eszköz család a Wizard segítségével.

Wizard Edge és a fényváltás rablói

Energo Team 2023-11-12 06:00:00
Azt mondják, hogy a jó alváshoz három dolog kell: a hűvös, a csend és a sötét. Ezzel tökéletesen egyetértek, azonban nekem nyáridő táján szükségem van egy negyedikre is. Ez pedig nem más, mint az, hogy az esti ragadozós portyáimon ne maradjak kapás nélkül. Az éjszakai pergetés bizony fárasztó tud lenni, de engem annyira felvillanyoz egy-egy süllős, harcsás akció, hogy utána hazatérve mosollyal az arcomon szédülök ágyba.

Horgássz éjszaka is!

Energo Team 2023-10-04 06:00:00
Számomra az éjszakai horgászatoknak mindig is megvolt a maga különlegessége, és ezeken a horgászatokon sokkal nagyobb kihívást látok a halak megfogásában, mint a nappali időszakban.

Megérkezett a Wizard Edge Spin

Energo Team 2023-09-13 06:00:00
Számtalan alkalommal futottam bele a már sok-sok fülnek ismerősen csengő kérdésbe: létezik-e jó pergető bot húszezer forint alatt? A választ, ami csak elsőre tűnhet egyszerűnek, biztosan sokan fújnák csípőből egyszerre, ha nem lennénk éppen túl a mögöttünk lévő időszak drasztikus áremelkedése okozta agyvérzésen. Nekem is volt belőle néhány, higgyétek el, amikor sokkot kaptam a termékek árcímkéiről ordító számjegyektől. Viszont azt kell mondanom a fenti kérdésre még így, a drágulások után is, hogy igen, bizony van jó pergető bot, amelyért nem kell húsz darab ezrest (sem) leszurkolnunk!

Balinok a felszínen Wizard békával

Energo Team 2023-08-14 06:00:00
Megragadva a nyár első napsugarait, a Hejőkeresztúr és Nyékládháza között elhelyezkedő bányató partjára érkeztünk Molnár Zoltán operatőr kollégámmal egy rapid felszíni pergetésre. Mint már korábbi írásaimban említettem, ez egy több mint 300 hektáros vízfelület, amihez átlag 10 méteres mélység párosul. A 20 méternél mélyebb gödrök sem ritkák, így ez egy óriási víztömeg, amely lassan melegszik fel. Más kisebb vizeken már régen leívtak a balinok és aktívan táplálkoznak bandában a felszínen, míg itt még talán csak most fejezték be a nászt. Bátortalanul, egyesével járják a felmelegedő partszéli vizeket. Nincs még bennük a bandázás okozta zabálási versenyszellem, nincs kit leelőzni egy-egy jó falatért. Kétszer is megnézik, mi az, amire támadólag ráfordulnak. Ez az időszak rettentően látványos, mégis annál idegesítőbb, hisz a látott hal passzívan, szinte érdektelenül úszik el előttünk. Viszont van egy jó hírem! Ezt az időszakot is meg lehet törni egy jól vezetett felszíni csalival.

RD legenda

Energo Team 2023-07-10 06:00:00
A pergető horgászok döntő többségének biztosan lapul a dobozaiban egy-két olyan műcsali, amelyet különösen nagy tisztelet, bizalom és eredményesség övez. Akár egyedi darabról, akár tömeggyártott termékről van szó, mindig velünk van még akkor is, ha nem akasztjuk fel a kapocsba, sőt gyakran már fel sem merjük kötni, nehogy véletlenül egy csúnya akadóban érjen véget páratlan karrierje. Ismerek egy olyan wobblert, amely már oly sok mindent megélt, hogy egy könyvet lehetne írni a vele kapcsolatos történetekről. Elérkezett az idő, hogy én is tovább fűzzem ezeket a legendákat…

Wizard Soft Lure & Wizard UL JIG paletta

Energo Team 2023-06-15 06:00:00
A Wizard Soft Lure csali széria és a hozzájuk való UL JIG-ek egy forradalmian új termékcsaládot biztosítanak az UL és Light pergetést kedvelők számára, így most típusonként le is írom az ezekkel szerzett tapasztalataimat.

Tavaszváró horgászat a Ráckevei (Soroksári)-Dunán

Energo Team 2023-05-18 06:00:00
Az idei év kissé vontatottan indult számomra, mert kötelezettségeim miatt csak nagy sokára, március közepén jutottam ki horgászni, ennek ellenére különleges alkalom, hiszen ebben az évben ez az első! A várható időjárás távolról sem volt ideális, tekintve, hogy éjjel mínuszok okoztak nehézségeket, és így a vizeink sem melegedtek úgy, ahogy azt március közepén remélni lehet. A tervezett kora délutáni kezdésbe is csúszott egy kis hiba munkahelyi elfoglaltságaim miatt, ezért csak kevéssel sötétedés előtt tudtam kiérni a stégemhez, de szerencsére még fényváltás előtt, így maradt időm felkészülni az éjszakára.

Mann’s gumikkal a kezdetektől

Energo Team 2023-04-13 06:00:00
A Mann’s plasztik műcsalik mintegy húsz évvel ezelőtt az óceán túloldaláról érkezetek meg hozzánk. Bizony, régen találkoztam az első darabokkal, ám az óta nagy kedvenceim lettek. A miértre egyszerű a válasz: sokféle helyzetben eredményesek, sok-sok horgászélményt nyújtottak számomra. Nem a gumik tulajdonságait szeretném ezúttal sorolgatni, inkább a rengeteg halas kalandomból, a fogások adta tapasztalatokból szeretnék felemlíteni. Remélem, ez nem csak kedvet csinál a pergetéshez, hanem hasznos is a kevésbé tapasztalt horgászoknak. Nincsen könnyű dolgom, de segítenek visszaemlékezni a meglévő fotók. Ha rájuk nézek, máris újraélhetem a régi fogásokat. A sok éve tartó Mann’s hűség nem véletlen, a mai napig felejthetetlen élményeket kapok az amerikai műcsalitól. Immár emberöltönyi ideje, hogy elkezdtem a plasztikos pergetést. A kezdetek után hamarosan kézbe vettem a Mann’s tvisztereket, a Shadet, a halas formát is…

Februári furfang

Energo Team 2023-03-17 06:00:00
Bár még benne voltunk a meteorológiai télben, és a hajnali fagy is nyaldosta a talajt, meglátásom szerint a szebb napokon mindenképp érdemes kilépni a komfortzónánkból, és a kandalló melege helyett egy forró teával teli termoszt választva kedvenc vizeink valamelyikén szerencsét próbálni. Ezt tettem én is egy szélcsendes napon.

Bolóval a mínuszokban

Energo Team 2023-02-17 06:00:00
Az esztendőt méltóképp szerettem volna zárni, így az év utolsó napjain is bolognai bottal a kezemben talált a patakparton a felkelő nap. Az év e szakában sokszor lehetetlennek tűnő feladat az alig 1-2 Celsius-fokos vízben halak után kutatni, ráadásul nemcsak ezzel, de a kora reggeli fagyokkal is dacolnia kell a horgásznak. Utolsó bolós pecám óriási mázlival lett happy end, bizonyítva és erősítve bennem újra és újra, hogy soha nem szabad feladni. 2022 megannyi betlije, halvesztése és számos egyéb bosszantó malőrje után végre kegyeibe fogadott a szerencse. De nem is szaporítom tovább a szót, beszéljenek helyettem a képek!

Ragadozók plasztik lárvákkal

Energo Team 2023-01-17 06:00:00
A Wizard gumicsalik legkisebbjeinek megjelenése pont a nyár derekára esett, így a még meleg, majd a fokozatosan hűlő vizekben is meg lehetett versenyeztetni őket a sügérre, pisztrángra már jól bevált kisebb Mann’s, L&K és egyéb, már korábban bizonyított, fogós plasztikcsalikkal.

Black Friday a Black Shadow pálcával

Energo Team 2022-12-14 06:00:00
Megérkeztek a csípős hajnalok, és már-már mindennapossá válnak a hideg északi szelek is. Az esti fényváltásokkor sem kell már kétszer mondani, hogy öltözzek fel rendesen!

CATMAGNET – Forradalmian új magyar találmány, mely megkönnyíti a harcsahorgászatot

Energo Team 2022-11-27 06:00:00
Nieto Ramón, szenvedélyes horgász vagyok. Talán négy-öt éves lehettem, amikor nagypapám megtanított horgászni. Emlékszem, hogy az első botjaimat együtt raktuk össze. Nádat szedtünk bottestnek, majd borosdugót faragtunk úszótestnek. Sosem felejtem el, ahogy izgatottan néztem a vizet órákon keresztül, és teljesen elvarázsolt a halfogás rituáléja.

iBite Zander úszós ragadozóhalas horgászat

Energo Team 2022-10-24 06:00:00
Soha nem gondoltam, hogy ez a cikk valaha is megszületik. Arra pedig végképp nem számítottam, hogy ezt az én ujjaim fogják begépelni. Mégis örülök, hisz ennek az eszköznek köszönhetően tanulhattam valamit.

Domolykók aszály idején

Energo Team 2022-09-21 06:00:00
A jó cikk egy hatásos címmel és egy érdeklődést felkeltő bevezetéssel kezdődik. Sokszor gondolom magamban, amikor leülök a gép elé a közel 30 °C-os szobában, hogy bárcsak így kezdhetnék én is végre egy írást, nem pedig azzal, hogy a fél éve tartó csapadékhiányról és az emiatt bekövetkező rekord alacsony vízállásáról panaszkodnék. Előbbi még várat magára egy darabig, utóbbinál pedig bemutatom, hogy hogyan csalom horogra a domolykókat aszály idején…

Kicsi a Shock, de erős!

Energo Team 2022-08-21 06:00:00
Mint már a korábbi írásaimból ismerhettek, nem az UL peca az, amiben igazán otthonosan mozgok, mégis örömmel fogadtam az új Wizard UL csalik érkezését. Ez 8 plasztik családot jelent, amelyek típusonként 5-5 színnel kerültek forgalomba. Ez elég erős és változatos csaliarzenált biztosíthat az UL kedvelő pergetőknek.

Salmo Thrillel a patakon

Energo Team 2022-07-22 06:00:00
A SALMO THRILL műcsalit úgy gondolom, már nem kell bemutatni a Sporttársaknak, hiszen a lengyel wobblergyártó vállalat egyik legnépszerűbb és legfogósabb csalijáról van szó. A balinólom és a wobbler jó tulajdonságait ötvöző csali vizeink ezüstnyilainak figyelmét szokta gyakran felkelteni, és a gyors vontatásra brutális, csontig hatoló rávágással válaszolnak. Jelentős tömege miatt a nagy kiterjedésű nyílt vizeken messzire lehet dobni, azonban ez nem azt jelenti, hogy a kisebb folyókon, patakokon ne lenne eredményes…

A blinkerrel kombinált plasztik az aktív csukák egyik kedvence

Energo Team 2022-06-22 06:00:00
Bizonyára nem én vagyok az egyedüli a pergető sporik között, aki egy-egy alkalmankénti táskaszárítás, -kipakolás alkalmával fedezi fel, milyen rég nem látott csalik is rejtőznek készleteiben.

A Wizard Edge már első alkalommal bizonyít

Energo Team 2022-05-12 06:00:00
A tavasz első napjainak egyikén vehettem kezembe először az új Wizard pergető orsót, mely a Wizard Edge nevet kapta. Vártam már ezt a percet, így nem teketóriáztam sokat, irány a vízpart!

Tavaszi potya peca

Energo Team 2022-04-11 06:00:00
Potya pecának neveztem el ezt az alkalmat, hisz így, ívási időszakban kevés lehetőségem van a domolykók cserkelésén kívül más ragadozók horgászatára. Azaz, ha lehet ilyet mondani, akkor pergető horgászként ez számomra az uborkaszezon. Kaptam is az alkalmon, amikor Szabolcs tógazda meghívott, így pár nap múlva már a sajógalgóci tavon talált a tavaszi pirkadat. A lékpeca élményei után szívesen fogadtam el a meghívását, miszerint vizsgáljuk át a tavat így, tilalom idején ragadozó halak szempontjából. Nézzük meg, mit is rejt a galgóci mélység.

Nagyréde februárban

Energo Team 2022-03-10 06:00:00
Lesétálva a közeli bányatóra a szívem szakad meg, amikor azt kell látnom, hogy jéggel vannak borítva a kedvenc, általam jól ismert területek. Ezen a vízen a lékhorgászat nem jöhet számításba a levegősen megfagyott jég és a meleg vizű források miatt.

Téli pergetett apróságok

Energo Team 2022-02-13 06:00:00
Ha feltennék azt a kérdést, hogy melyik a legkedveltebb halfajom és horgászmódszerem, egyből mondanám, hogy a harcsa és a harcsapergetés. Viszont a téli időszakban a legtöbb helyen védelmet élvez hazai legnagyobb ragadozónk, így más halfajokat és vízterületeket érdemes célba venni ilyenkor. A Nagykunsági-főcsatorna is egy ilyen horgászvíz, mely számomra kevésbé ismert volt eddig.

Pergetés hóban-fagyban, gödörről gödörre

Energo Team 2022-01-17 06:00:00
Beütöttek a kemény mínuszok, és a pergetéseim száma is negatív tartományba fordult. Az eddig ismertnek vélt haltartó helyek is napok óta üresnek bizonyulnak. Újra útnak is indultam és elkezdtem helyeket keresni. Ezt a legjobb még világosban megtenni. A természetes fénynél megfigyelhetjük a partszéli medertöréseket, púpokat, padkákat és végül, de talán a legfontosabbakat: a kishal-rajokat!

Sügérlesen Mann’s gumikkal

Energo Team 2021-12-08 06:00:00
Amióta ráéreztem a téli plasztik csalis sügérpergetés ízére, a legkisebb méretű, leglágyabb anyagból készült Mann’s gumik sorakoznak katonás rendben a pergető dobozaimban. Persze a színek sem mellékesek, de a legnagyobb kapufát a rosszul kiválasztott jigfejekkel lőhetjük. Óriási jelentősége van annak, hogy a vékony monofilok végére kötött vagy kapcsolt jigek milyen mozgást, illetve ütemű süllyedést kölcsönöznek a körömnyi kis plasztik falatoknak.

Őszi patakos balinozás

Energo Team 2021-11-09 06:00:00
Iskolás koromban a hideg futott végig a hátamon, amikor valaki az őszt emlegette. A nyári szünet vége és a szürke iskolai hétköznapok közeledte nem sok örömre adtak okot azokban az időkben. Viszont mióta dolgozom (és pergetek), az ősz az egyik kedvenc időszakom. A növényzet színei és a ragadozó halak étvágya ekkor csúcsosodik ki, így én is igyekszem ilyenkor minél többet a vizek partjain lenni. Ebben az írásban egy őszi patakos balinozást szeretnék bemutatni.
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!