Indul a nagy Duna  !

Indul a nagy Duna !

Valami nagyon fontos gondolat volt az eszemben, amit meg szerettem volna veletek osztani, de elfelejtettem… mi is lehetett az? Most pedig nem jut eszembe, ez nyilván a korral jár… Na, mindegy, amíg ezen agyalok, addig elmesélem, hogy voltunk a Dunán, és azt is, hogy mi történt ott velünk.

Lévén, hogy a nyári szezonális munkánktól, a strandon lévő vízicsúszdánk működtetésétől egy bérlő jóvoltából megszabadultunk, szabaddá vált az út a hétvégi horgászatok és a nyári kiruccanások előtt. Igyekeztünk is kihasználni, így eljutottunk a dunaalmási találkozóra és több pecára, sőt még nyaralni is, ami évek óta nem volt kivitelezhető nyáron! Most két hétvégéről olvashattok pár élményt, ami a nagy szerelmem - a Duna - partján történt meg velünk:

„Folyószerelmem” medrét ismét kotorják, ennek nem örülök, ahogy Ő sem, szerintem

Mindkét esetben pénteken délelőtt mentünk és vasárnap délig voltunk, sátoroztunk, horgásztunk, ettünk-ittunk, pihentünk. Aki már kipróbálta a dunai sátorozást, annak nem kell mesélnem róla, aki még nem, annak javaslom, hogy tegyen próbát! Nem járnak keresztül a fejeden a szirénázó autók, a kamionok dübörgésükkel nem verik le a polcokról a berendezési tárgyaidat, a szomszéd nem zavar a szombat reggeli fűnyírással, az utcabeli gyerekek sem dübörögnek a krosszmotorjaikkal. És ekkor még nem is szóltam a hobbinkban, a horgászatban rejlő szépségekről, a titokzatosságról, hogy mi vergődik a horgodon, hol, mivel és hogyan tudod tőrbe csalni a vízi lényeket? Nagyon szeretünk a kies, lakatlan vízparton sátorozni, természetesen maximális felkészültséggel a zordabb körülményekre, nem csak a pozitív élményekre.

Felkészülve mindenre, teli reményekkel
A bombák kioldásra készek

A gyors, precíz táborverés után megkezdtük a Duna vallatását: míg én magam etetőanyagot kevertem, vakondtúrást szedtem, gombócoltam, áztatott magokat szórtam, addig nőm a sátorban rendezte be a hálószobáinkat és készítette elő a nagy hőségben hatalmas mentőövként használatos hideg sört, fröccsöt. Istenem, hát kell ennél több? Az árnyas nyár-, nyír- és fűzfák alatt a vízparton, ahol a hőséget hideg italokkal próbáljuk elviselni… és még a halak is bejelentkez(het)nek egy piercinges kezelésre.

Előkerülnek érdekes csalik
A két szalonnabőr között feszít egy sajtkocka
A nagyfokú áradás miatt előkerültek féltett nehezékeim is

Mi általában minden egyes dunai pecát egyfajta házi versenynek fogunk fel, és általában igyekszünk a másiknál többet, nagyobbat, szebbet fogni. Mondanom sem kell - gondolom, ismertek a sikertelenségemről -, hogy rendszerint én maradok alul ezekben a versengésekben, de már megszoktam, nem vagyok irigy és elégedetlen sem!

Egy a vacsorának szánt szépségek közül (a csaj nem ehető, de ennivaló!)

Az időrendiségtől és a túlzott pontosságtól eltekintve elmesélem, hogy első hétvégén (is) a csajom nyert egy 1,73 kg-os dévérrel, ami mellé még fogott pár darab kiló körüli és kisebb keszeget is. Nekem egy 1,47 kg-os és pár kisebb dévér jutott. A gébekről nem tartok külön beszámolót, mert abból kb. nyolc oldalnyi monoton felsorolás lenne.

Ferike meglátogatott minket és rögtön egy 2,70-es csodával „mutatkozott be” a folyónak

A második alkalommal a második bedobásra egy másfél kiló körüli márnát sikerült fognom, amivel úgy látszott, meg is nyertem a hétvégi pecaversenyt, mivel erősen áradt a folyónk és a rengeteg uszadékkal nagyon meggyűlt a bajunk, így csajomnak is elment a kedve a vesződéstől. Rengeteg szakításunk volt, a leakadások miatt egyszer még az orsóm hajtókarját is sikerült letörnöm…

Márnaportré

Nagy nehezen azért sikerült a szombat esti sütögetésre kikönyörögnie nőmnek a vacsorára szánt halakat. A legnagyobb, 1,32 kg-os dévér már nagyon kellett, mert az addig fogott egy-két tenyérnyi keszegből nyilván nem lakhattunk volna jól. De így már biztosan álltam neki a pucolásuknak, pácolásuknak és az uszadékfából származó tűzifa meggyújtásának. A fenséges vacsora és a még kellően hideg italok után nekiálltunk egy kis éjszakai próbálkozásnak, de a nadállyal felszerelt rablós szerelék nem hozott sikert.

Készül a vacsoránk
Tálalva, jó étvágyat!

Nem tudom, nem untatlak benneteket? Mert lassan dereng, hogy mit is akartam mondani… persze, hát megvan! Hiszen Ordason voltunk, ahová már 4 netbarát horgásztalálkozót szerveztünk és tartottunk meg egyre nagyobb érdeklődéssel és sikerrel. Igen, Hölgyeim és Uraim, elérkezett az idő, az ötödik ideje! Szerintem tartsuk meg ezt is, ki ne hagyjuk, higgyétek el, nem érdemes nem itt lenni! Erről azok tudnának mesélni, akik - akár több napig is - rendszeres vendégek itt, akik megismerik a családias hangulatú rendezvényen szerzett örömöket, élményeket és a horgászatban is megmérettethetik magukat egy könnyed verseny keretein belül! Egyébként is, hogy nézne már ki, hogy kihagyjuk az ötödiket és a hatodik jönne a negyedik után?

Az idei őszi, 5. Duna NHT szeptember 26-án, szombaton kerül megrendezésre a már sokak által ismert helyszínen.

A most következő találkozót egy nagy durranásnak tervezzük szervezőtársaimmal, nejemmel és Sorival. Meg szeretnénk mutatni a világnak, hogy a nehezebb életkörülmények között is van létjogosultsága egy nagyszerű hangulatú összejövetelnek. Ráadásul önköltségi áron, nem sok pénzért, de nagyon sok érdekes és színes programmal, díjazással!

Ezekből adnék egy kis ízelítőt, közben pár képet beszúrok az előző találkozókról:

A már standard dolgokról nem is ejtenék sok szót, mint hogy lesz (vadi új) wc-nk, a zuhanyzási lehetőség adott továbbra is. A következő rendezvényre - okulva az eddigi pavilonszaggatós, viharos szeles, esős találkozókból - egy katonai sátrat béreltem, amiben kényelmesen elférünk napközben, erős és strapabíró tulajdonságai miatt a vihar és a szél sem viszi el a fejünk felől. A múltkori előesti „kimittud” és az „ektiviti” partit most s megtartjuk, mindenki készülhet a produkciókkal!

Az ektiviti zsűri „mérlegel”… vagy a mérlegelő zsűrizik?
Egy kis pihenés a viharvert pavilon „alatt”

Az ordasi polgármester, Szabó Zsolt ígéretét betartva lovas kocsis helyismereti túrát szervez a kedvünkért, ahol ő maga lesz az idegenvezető és helytörténész is! Kíváncsian várom, mert én is szeretnék megismerkedni e történelemmel gazdagon átitatott környék múltjával.

A korábban érkezőket ismét kitisztított „Deák Ferenc ucca” várja, ahol sátrak tömkelegét lehet felverni. Két kaját is tervezünk: egy babgulyást, amit mi, szervezők saját erőből készítünk, valamint egy szarvaspörköltet, amit felajánlás(ok)ból főz majd Pecilaci. A szarvashúst Fishraptor0414, alias Csapó Tibor fórumtársunk ajánlotta fel, természetesen korlátozott mennyiségben, de amennyiben többen lennénk, mint amennyi húst Tibi tud hozni, akkor majd kipótoljuk mi a húsmennyiséget, hogy senki se szenvedjen hiányt belőle!

Ami újdonság még, hogy előreláthatólag a mostani rendezvény rekordszámú megjelenttel kecsegtet, így Döme Gábor ígéretet tett, hogy a végső létszám ismeretében nem kell majd túlságosan nagy szektorokat kijelölni, csak kb. 10 főseket, amelyekben a szektor elsőket díjazzuk, ezzel növelve a verseny díjazását. A Sori által aprólékosan megszerkesztett kiírásból kiderül majd, hogy a legeredményesebb ifit és a legeredményesebb hölgyversenyzőt továbbra is díjazzuk, ugyanúgy, mint a legnagyobb hal kifogóját.

Ismét sütünk-főzünk
Sokadalom a konyha előtt
Esti hangulatkép

Végül, de nem utolsósorban, ami a versenynap fénypontja és méltó lezárása lehet, az az eredményhirdetés utáni kaja. Az idén őszre sikerült meggyőznöm egy kanadai-magyar állampolgárságú férfit, Tóth Istvánt (Csitta), aki tavalyelőtt a grill világbajnokságon ezüstérmes lett. Én már több rendezvényen ettem a főztjéből, sültjeiből, és bátran mondhatom, hogy nálam aranyérmes! Ígérete szerint minden résztvevőt és kísérőt, aki vállalja, hogy jóllakassa, azt másfél-két órán át , természetesen a készletek erejéig, dugig eteti bármivel, legyen az szárnyas, sertéshús, májas raguk többféle körettel, öntettel vagy palacsinták édesen, sósan. A kaja mellett még a külsőségekkel is igyekszik jó hangulatot és étvágyat teremteni, jelmezben, díszletek között látványosan készíti a finomságokat. A jobb követhetőség érdekében - a nagyobb létszámú megjelenésre számítva - az őszi rendezvénytől a nevezésekhez az indulóknak és a kísérőknek is adunk majd egy-egy részvételi jegyet a helyszínre érkezésükkor, amivel a versenyen részt vehetnek, illetve a vacsorán azzal érvényesíthetik a kajaigényeiket!

Hydro és egy a sok márnája közül, amiket sosem a versenyen sikerül megfognia
Sajnos rájuk is számíthatunk

Akkor most lássuk a kiírást:

Időpont: 2009. 09. 26. Szombat

Helyszín: Duna, Bács-Kiskun megye, Ordas község (51-es úton Solttól délre, Dunapatajnál Foktő felé letérve az első település Dunapatajtól, ott a térkép szerint!). Részletes térkép megtekinthető itt.

Szabályok:

• A verseny egyetlen 6 órás szakaszból áll.
  • Horgászni 2 bottal lehet, botonként 1-1 horoggal, úszós és fenekezős készséggel. Mártogatni szabad, de figyeljünk arra, hogy a szomszédokat ne zavarjuk. Pergetni tilos.
  • A verseny alatt fogott halakat a mérlegelésig min. 2 m hosszú versenyszákban lehet megőrizni. Mérlegelés a verseny végén lesz.
  • A méreten aluli halak, illetve a védett halfajokhoz tartozók azonnali mérlegelésre kerülnek, ezeket a lehető leghamarabb vissza kell juttatni a vízbe.
  • Kívülről akadt hal, vagy más horgász betépett szerelékébe (gubancgátlóba, etetőkosárba) akadt horoggal fogott (azaz kantáros) hal nem számít bele a versenybe, azt rögtön vissza kell engedni.
  • Szákolásnál, illetve kapáskor, bevágásnál, segíthetnek a szomszédok vagy a kísérők, az lényeg, hogy bevágást követően a bot tulajdonosa fárassza ki és húzza szákolható helyzetbe a halat.
  • Etetőanyag korlátozás nincs, de ha lehet, ne „szennyezzük” a vizet.
  • A pálya maximum 10 fős szektorokra lesz osztva (a résztvevők létszáma dönti el, hány szektor lesz).
  • A mérlegelésnél az eredménybe minden kifogott hal beleszámít, még az is, amit a lefújás előtt akasztottak meg, de már csak utána szákoltak.

Díjazás:

A szektorokon belül a legtöbb (súly alapján) halat fogók kerülnek ki szektor győzteseknek.

Az így kialakult szektoreredményeknek megfelelően fogják a szektor elsők - a fogott súly alapján - az I., II., III., IV. V. (résztvevők létszámától függően kijelölt szektorszámnak megfelelően) helyért járó kupákat megkapni.

Kupát kap továbbá:

• a legjobb eredményt elérő hölgyhorgász,
  • a legeredményesebb „utánpótlás” (18 éves korig) horgász,
  • a legnagyobb hal kifogója.

Az abszolút győztes elnyeri a következő találkozóig a Duna NHT vándorserlegét. Ezt végleg az viheti haza, aki egymás után háromszor vagy az évek folyamán ötször elnyeri.

A verseny programja:

6:00 találkozó a helyszínen

6:15 - 6:20 megnyitó

6:20 - 6:50 sorsolás

6:50 - 8:00 etetés, szerelékek előkészítése

8:00 - 14:00 verseny

14:00 - 15:00 mérlegelés

15:00 - összesítések, végleges eredményhirdetés és a díjak átadása

Az időbeni esetleges csúszások miatt előre is elnézést kérek!

További információk:

A versenyre nevezni a Duna NHT topikban lehet, de a végleges nevezést csak a nevezési díj postai csekken történő befizetése után tudjuk elfogadni. A postai címet Jeszy vagy Sori mindenkivel, aki a jelentkezési listára feliratkozik, e-mailben fogja közölni. Akinek nem nyilvános az e-mail címe, azt kérem, hogy a szervezők számára tegye hozzáférhetővé az elérhetőségét. Befizetési határidő 2009. szeptember 21. (hétfő).

Nevezési díj: 3.000 Ft, mely tartalmazza a (a verseny utáni) vacsorát, a mobil WC díját, zuhanylehetőséget a művelődési házban (közel a sátortáborhoz), a katonai sátor egy főre eső bérleti díját és fedezi a fakultatív programok esetleges költségeit is.

Napijegyet a dunapataji horgászboltos vagy megbízottja 26-án hajnali 5 órakor fog kihozni a helyszínre, ára 660 Ft (a hetijegy ára 1.800 Ft).

Kísérőknek előreláthatólag 2.200 Ft lesz a fizetendő díj, amennyiben a vacsorán is részt akarnak venni.

Aki úgy gondolja, már csütörtök délelőtt is lejöhet a helyszínre és maradhat akár vasárnapig is, sátorozásra van lehetőség.

Mivel a verseny helyszíne eléggé balesetveszélyes (kövezés), mindenkit arra kérek, hogy ügyeljen testi épségére.

A találkozó fő célja (a baráti-ismeretségi kör bővítése, és a szórakozás mellett), hogy a tapasztaltabb kollégáktól eltanulhassuk a folyóvízi horgászat fortélyait. Ezért kérem, hogy lehetőleg ne vegyük halál komolyan a versengést, és segítsünk egymásnak abban, amiben tudunk.

Ezúton szeretném felhívni a kedves résztvevők figyelmét, hogy van mód egymás mellé sorsolni, de kérem, hogy ezt a lehetőséget csak nagyon közeli családtagok vegyék igénybe (férj-feleség, szülő-gyermek, esetleg élettársak). Az egymás mellé sorsolásnak hátránya, hogy egy szektorban csak egy győztes lesz, aki a végén megnyerheti az I.-II.-III. stb. kupák valamelyikét, a társ még akkor sem kaphat kupát, ha szektor másodikként súlyra többet fog, mint bármelyik másik szektor győztese.

Aki csütörtökön a helyszínen tud lenni, annak az a magasztos feladat fog jutni, hogy segíthet a sátortábor helyének kijelölésében, megtisztításában, a központi sátor felállításában, majd az egész verseny-partszakaszon a szemét összegyűjtésében.

A csajos részlegnek az idén kevesebb munka jut, mivel „vendégművész” fog grillezni
Az idén még nagyobb díjazásban részesülnek a győztesek
Milyen jólesik az elismerés …

Remélem, sok régi ismerőst és legalább ugyanannyi új arcot sikerül megismernünk Ordason. Egy jó kis Duna-parti dumapartit szeretnénk összehozni! Az előzetes jelzésekből ítélve lesz is mód erre, mert jó néhányan jelezték már jövetelük szándékát!

Visszatérve a dunai pecánkra, még pár szót és képet arról, hogy mit ne hagyjatok otthon!

Rengeteg a szúnyog! Próbálkoztunk a fújható riasztókkal, rövid távon jó megoldás… a füstölő spirál mérsékelt sikert hozott, a leghatékonyabb és legpraktikusabb a szúnyogriasztó olajjal táplált fáklya volt. Ez fényt is adott az éjszakában, és a rovarokat is riasztotta.

A leghatékonyabb megoldás
Várunk mindenkit türelmetlenül!

Várunk benneteket, érezzük jól magunkat ismét! A jelentkezőktől azt kérem, hogy akiknek nem nyilvános a címe, azok egyértelmű elérhetőséget adjanak meg, akár privátban is, ahova írni tudunk!