A szibériai tajmen

Régi vágyam, tervem volt, hogy horgászhassak a világ legnagyobb országában, Oroszországban is! Ráadásul – kihasználva az ország egyedi természeti adottságait – olyan érintetlen, vad helyen, amely távol van mindentől, távol a civilizációtól.

Több év szervezőmunka után, amelyet ezúttal is Pálfai Gábor barátomnak köszönhetek, megérkezett csapatunk Oroszország fővárosába, Moszkvába. A horgászat helyszíne azonban ettől még nagyon távol volt, hosszú és kalandos út várt még ránk!
Helikopterrel vittek be minket a szibériai erdők sűrűjébe
A helikopterről ilyen kép tárult elénk a levegőből
A helikopter belső része
Érintetlen vadon Szibériában
Megérkeztünk!
Táborhelyünk a vadonban
Medvebiztos élelmiszertároló
Ez a horgászat nem a „luxusról”, hanem a túlélésről szólt… az alaptáboron túl, ahová később mentünk, még ennél is zordabb körülmények vártak ránk!
Érintetlen vadon vett minket körbe mindenhol
Csak ezzel a légpárnás hajóval lehet a rendkívül gyors és köves folyókon vagy éppen (ha a helyzet úgy kívánja) száraz területeken közlekedni
A bejárható, érintetlen terület felfoghatatlanul nagy! Magyarországnyi területeken csak erdő és folyó található Szibériában
Ilyen szabályozatlan, többnyire gyors folyású, sekély folyókon horgászunk
Az első halam ez a szép lenok volt, amely a vízrendszer egyik jellegzetes ragadozóhala
Egy újabb ígéretes hely
Sötét színű lenok
Érdemes volt helyet váltani!
Zoli szép hala
A helyek szépsége és érintetlensége lenyűgöző volt mindenhol
Útban az újabb hely felé
Takács Péter kollegám akcióban: a kamera most is forgott és minden izgalmas pillanatot megörökített
Az egyik legszebb lenok, amelyet sikerült megfogni
Mit ettünk? Az erdő rengeteg finomságot rejtett: kék és vörös áfonya, csipkebogyó és málna volt mindenhol. Garantáltan finom és bio!
A vízben mindig van friss hal. Napközben azt ettük, amit fogtunk
Rendkívül finom, friss és ízletes az itt kifogott hal
Az ivóvízre sem volt gondunk, hiszen a folyóból lehetett inni!
Ezért a halért utaztam Oroszországba, Jakutföldre, és örömmel jelentem, hogy több kisebb példány megfogása után sikerült ezt a termetes tajment becserkészni és megfogni! Ő az orosz folyók cárja, a szibériai folyók csúcsragadozója, legnagyobbra megnövő hala
Az erős sodrású folyók megcsendesedett, partszéli visszaforgóiban bújtak meg a ragadozók
Új hely, első dobás, első hal! Döbbenten néztem, hogy él ekkora csuka is ebben a vízrendszerben?
Hatalmas fej, erős, hibátlan fogazat… Öreg, sokat megélt harcosról van szó
Pálfai Gábor a túraszervezőnk is fogott több termetes csukát, ez volt a legszebbje
Ebéd a „semmi” közepén
Egy újabb szép ragadozó
A vadonban jó, ha van szemed a hátadon is! Soha nem lehet tudni, hogy kinek a vadászterületére tévedtél. Ez egy termetes medve lábnyoma
Dupla kapás, dupla hal!
Zolit „apró” sérülése sem gátolta abban, hogy horgásszon
Ez a Mepps körforgó villantó volt a legfogósabb műcsali ezen a napon
Bármerre jártunk, mindenhol szembesültünk vele, hogy a tajga kegyetlen, csak a legerősebbek maradhatnak itt életben!
Hatalmas köszönettel tartozunk a képen látható Nikolay Khokhlovnak, a túravezetőnknek. Ez a tapasztalt orosz medve nem ismer lehetetlent!

Sok minden átértékelődik az emberben egy ilyen túra után. Elsőként, ami eszembe jut, az a TISZTELET. Őszinte tisztelettel gondolok az itt élő emberekre, akik életben tudnak ezen a zord vidéken maradni, és hatalmas köszönettel tartozunk nekik, mert meg tudták nekünk őrizni ezt a természeti csodát.
Egy percig sem voltunk veszélyben, de minden pillanatban ott motoszkált bennem, hogy mi van, ha történik a csapat bármely tagjával valami, hiszen 1-2 nap is eltelt volna, mire orvoshoz kerülhetünk, akkor meg már lehet, hogy késő… Szerencsére komoly gond nem volt, ami meg volt, azt orvosoltuk, így ezt is túléltük és egy olyan expedíciót tudtunk bemutatni, amely sokkal több, mint egyszerű horgásztúra!
Hatalmas köszönettel tartozunk a Nikolay Khokhlovnak, a túravezetőnknek. Ez a tapasztalt orosz medve nem ismer lehetetlent!
Köszönöm MINDENKINEK, aki egy kicsit is hozzátett ehhez az úthoz, és köszönöm Nektek, kedves Nézőknek, Olvasóknak, hogy most is velünk voltatok!
Az expedícióról készült nagyfilmben még részletesebben és látványosabban kerül minden bemutatásra.