Rendezés

A sziámi óriás ponty

Döme Gábor 2024-03-12
A téli fagyos túrák után jólesett már egy kicsit felmelegedni és egy olyan országban horgászni, ahol télen is pezseg az élet, ahol felrobban a víz, ha megakasztasz egy nagytestű halat. Annyira vágytam már erre az érzésre, annyira szerettem volna megküzdeni egy izmos, kapitális hallal!

Kolompoló tehenek, avagy alpesi élmények egy horgász szemével

Horváth Viktor 2024-02-19
A címből és a nyitóképből a tájékozottabb olvasók már rájöhetnek, hogy következő írásom helyszíne az a kis ország, ahol a szóbeszéd szerint kolbászból van a kerítés. Itt meg kell jegyeznem, hogy a legtöbb háznál még kerítés sincs… Írásom első része nem kifejezetten a horgászatról fog szólni, inkább egy kis segítségnyújtásnak szánom azok számára, akik horgászni szeretnének Svájcban, vagy csak szimplán kirándulnának egy jót.

A Nílus királya

Döme Gábor 2024-02-10
Az afrikai kontinens legnagyobb édesvízi ragadozóhala a NÍLUSI SÜGÉR. Állománya azonban vészesen csökken, és annyira megcsappant az utóbbi pár évben a közismert egyiptomi vízterületeken, hogy csak óriási szerencsével lehet horogra keríteni. A kifogható méret sem az, amiért érdemes lenne a hosszú és kockázatos útnak nekivágni. Van azonban Afrika belsejében egy hely, ahol még érintetlen óriások várják a mindenre elszánt, világjáró horgászokat. Ide fogom most a kedves olvasókat elkalauzolni!

Kínában készült!

Döme Gábor 2023-11-04
Kína egy népszerű és ismert ország, de vajmi keveset tudunk róla. Halairól, horgászkultúrájáról, az ott élő emberek mindennapjairól pedig még annyit sem… 2023 októberében, immár második alkalommal tértem ide vissza. Ezúttal profi horgászok segítségével bepillantást kaphattam, milyen is itt horgászni és mire számíthat a bátor felfedező.

Kalandok az országhatáron túl 4. – Ismerkedés a Pó folyó deltavidékével

Haskó Tamás 2023-09-09
Az elmúlt néhány napot egy számomra teljesen új és a maga nemében különleges helyszínen töltöttem. A horgászok nagy része szeretne élete során legalább egy szürke harcsát megfogni. Így vagyok ezzel én is, a nagyponty-horgászat mellett szívesen vadászom édesvizünk legnagyobbra növő ragadozó halára, ezért úgy döntöttem, hogy útra kelek és megismerkedek Olaszországban a Pó folyó deltavidékével, amely legendás halállományáról harcsahorgász körökben. Barátaim között megemlítve az ötletet gyorsan össze is jött egy jó csapat, így indultunk neki az olasz kalandnak.

Márna 10 kg felett!!!

Döme Gábor 2023-05-20
Már második alkalommal utaztam Spanyolországba, hogy egyik kedvenc folyóvízi halam, a MÁRNA kapitális egyedeit csaljam horogra. Spanyolországban él egy faja, az ibériai márna, amely akár a 10 kg-ot, sőt még ennél nagyobb testsúlyt is elérhet!

A szibériai tajmen

Döme Gábor 2022-11-26
Régi vágyam, tervem volt, hogy horgászhassak a világ legnagyobb országában, Oroszországban is! Ráadásul – kihasználva az ország egyedi természeti adottságait – olyan érintetlen, vad helyen, amely távol van mindentől, távol a civilizációtól.

Amerikai vadvizek nagyvadjai – Alligator Gar

Döme Gábor 2022-09-10
El tudod azt képzelni, hogy él a földön még néhány olyan „édesvízi szörny”, amelyek mindent és mindenkit túléltek és több mint 100 millió éve változatlan formában élik életüket? Szerencsére van még jó néhány ilyen élőlény, amelyet minden igyekezete ellenére sem tudott az ember kiíratni… De az a gyanúm, ha ezek túlélték a dinoszauruszokat, akkor túl fognak élni minket, embereket is! Az USA-ba, Texas államba kellett ahhoz utaznom, hogy egy újabb vérszomja ragadozót, az Alligator Gart becserkészhessem és megfoghassam. Tarts velem a nagy kalandra!

Vadvízi kalandok 53. rész – Ördögharcsa és aranymárna Indiából

Döme Gábor 2022-05-13
India... Olyan, mintha a Holdra csöppenne az ember. Európai szemmel nézve nagyon más ez az ország, mint amiket megszoktunk..., nagyon-nagyon más! A nyüzsgő, modern nagyvárosokat elhagyva, ahogy haladunk a vidéki India, majd a Himalája hegyei felé, olyan, mintha visszautaznánk az időbe.
Videóval

Vadvízi kalandok 51. rész - Világrekord arapaima?

Döme Gábor 2022-04-15
Kevés olyan érintetlen része van a világnak, mint a dél-amerikai Guyana. A Magyarországhoz képest 2,3-szor nagyobb alapterületű, de mindössze 800.000 főt számláló ország jelentős részét esőerdők borítják. Itt megállt az idő, olyan, mint évezredekkel ezelőtt!

Vadvízi kalandok 44. rész – Nagy márnák földjén

Döme Gábor 2021-02-12
Imádom a vad és erős halakat, imádom a Dunánkban élő márnákat is. Szerencsére, szinte egész Európában élnek nagytestű márnafajok, és mind népszerű hal. Sikerrel horgásztam már rájuk Horvátországban, Portugália több folyójában is, de legjobban a Spanyolországban élő márnákra vágytam, mert az ott élők nőnek meg a legnagyobbra!

A Nagy Ausztrál Horgásztúra 4. rész – Magyar method a kenguruk földjén

Döme Gábor 2020-09-28
Az elutazásom előtt nagyon sok olyan dolgot hallottam az ausztrál pontyhorgászatról, amely finoman szólva sem szívderítő. Több helyen invazív halnak van minősítve és állítólag irtják is. Nos, én sehol nem láttam, tapasztaltam ilyet, sőt amikor meghallottam, hogy van egy intenzíven telepített pontyos versenytó is a közelben, mindenképpen szerettem volna azt meglátogatni!

A Nagy Ausztrál Horgásztúra 3. rész – Horgászat az Eppalock-víztározón

Döme Gábor 2020-07-27
A horgásztúrám Melbourne közelében folytatódott. Az út hátralévő részében Howard Johns-nak, az Ausztrál Finomszerelékes Horgászszövetség alapító tagjának és jelenlegi titkárának vendégszeretetét élveztük. Ő mutatta meg a környékbeli pontyos tavaikat és avatott be az itteni horgászat rejtelmeibe. Utunk elsőként a Lake Eppalockhoz vezetett.
Videóval

A Nagy Ausztrál Horgásztúra 2. rész – Feeder Fest 2020 nemzetközi verseny magyar sikerrel

Döme Gábor 2020-04-27
A horgásztúra során – a tökéletes időzítésnek köszönhetően – egy nemzetközi feeder versenyen is részt vehettem. Erre 5 különböző országból (Ausztrália, Dél-afrikai Köztársaság, Anglia, Hollandia és Magyarország) érkeztek. A verseny előtt mindössze egy napom volt, hogy a vízzel ismerkedjek, és hogy néhány dolgot kipróbáljak. Hogy mi lett az eredménye? A beszámolóból kiderül!

A Nagy Ausztrál Horgásztúra 1. rész – Horgászat a Murray folyón

Döme Gábor 2020-04-06
Több éve terveztem, szerveztem, hogy végre eljussak Ausztráliába. Az elutazásom előtt sok elkeserítő és rémisztő hír érkezett a távoli fölrészről, mint például a megállíthatatlannak tűnő erdő- és bozóttüzek vagy az egyre terjedő koronavírus. De ezek sem tudtak eltántorítani attól, hogy útnak induljak!

Vadvízi kalandok 39. rész – Pontyhorgász paradicsom

Döme Gábor 2019-12-25
A világ több, különböző pontján volt már szerencsém horgászni Dr. Pulai István barátommal, de úgy gondolom, hogy ahol most voltunk, az mindegyiken túltett. A Dale Hollow egy igazi PONTYHORGÁSZ PARADICSOM volt!

Vadvízi kalandok 38. rész – Víz alatti óriások

Döme Gábor 2018-12-24
Túl voltunk pár igen érdekes és eseménydús horgásznapon, így túránk végére azt a célt tűztük ki, hogy megdöntsük eddigi rekordunkat tokfogás tekintetében.
Videóval

Vadvízi kalandok 34. rész – Visszatérés a tokok és lazacok földjére – 2. rész – Laza’c nap

Döme Gábor 2018-07-30
A kanyon tokhalai után „pihenéskép” új vizek, halak és módszerek felé vettük az irányt. Kísérőnk, File István javaslatára a Harrison folyó lazacait vettük célba, a módszer pedig a legyezés, illetve az úsztatás volt.
Videóval

Vadvízi kalandok 33. rész – Visszatérés a tokok és lazacok földjére – 1. rész – A Fraser kanyonban

Döme Gábor 2018-05-21
Aki belekóstolt már a kanadai vadvízi horgászatokba, biztosra veszem, hogy vágyik ide mindig vissza. 2016-ban volt szerencsém először Dr. Pulai István horgászbarátommal itt horgászni a Fraser folyón, és már akkor eldöntöttem, hogy ide vissza kell térnem…!

Vadvízi kalandok 32. rész – Japán pontyok a Kawaguchi-tóból

Döme Gábor 2017-12-18
A nyüzsgő fővárost, Tokiót magunk mögött hagyva vidékre látogattunk. Célállomásunk a japánok szent hegye, a Fuji volt. Lenyűgöző és egyben monumentális a hely, de megvallom őszintén, nem hegymászásra készültünk… Sokkal jobban érdekelt a hegy körül található öt tó, amelyek közül a legnagyobb a Kawaguchi.

Vadvízi kalandok 31. rész – Japán pontyok Tokió belvárosából

Döme Gábor 2017-12-11
Japán fővárosa, Tokió a világ egyik legkülönlegesebb helye. Állandó pezsgés, rengeteg látványosság és változatos kultúra jellemzi, ami rögtön magával ragadja az ide látogató vendéget. A világ legnagyobb városa, amely a környező településekkel együtt közel 40 millió ember lakhelye! Hogyan lehet itt élni, dolgozni vagy esetleg horgászni? A következő írásomból és filmemből kiderül!
Videóval

Vadvízi kalandok 30. rész – Method pontyok 120 felett!

Döme Gábor 2017-07-31
A method feeder horgászat sokak számára az intenzíven telepített kis tavakon való hatékony pontyhorgászatot jelenti. Azonban ahogy telik az idő, és egyre több helyen csobban a vízbe a method kosarunk, úgy leszünk egyre tapasztaltabb horgászok. Számos vadvízi horgászat után nyugodt szívvel mondhatom, hogy minden olyan vízterületen (halsűrűségtől függetlenül), ahol élnek pontyok, elképesztően eredményes!

Pisztrángokkal pergetőzés a „Sebes folyón”

Merényi István 2017-03-19
Egy újabb ínyenc horgászélményt szeretnék megosztani veletek Bajorországból: amolyan gyerekkori álompeca típusú, vízben sétálós, halkeresős élménypecát igazán szilaj fárasztásokkal és persze az édesvízi halak legnemesebbikével. Nevezetesen a késő őszi gázló pisztrángozás élményeiről szól a történet az Isar folyón.

Vadvízi kalandok 29. rész – Ebro Method

Döme Gábor 2017-03-06
Ha meghallom ezt a szót, hogy „Ebro”, hát, megmondom őszintén, nekem elsőként az égbe meredő horgászbotok, mögöttük sátorban pihenő, kapásra váró kényelmes horgászok, mázsaszám beszórt pellet és hatalmas harcsák jutnak az eszembe, amelyeket a jól képzett túravezetőknek köszönhetően épp oly könnyedén megfoghat egy 10 éves gyermek, mint egy 70 éves nagymama…!

Vadvízi kalandok 28. rész - A nagy fehér tokhal

Döme Gábor 2016-12-25
Gondolnád, hogy egyszer Te leszel egy kapitális hallal való küzdelemben a gyenge láncszem? Amikor minden (a felszerelés, a hal, a vad folyó sodrása) erősebb, mint Te vagy… ez már nem játék! Minden erődet össze kell szedni, hogy végül életed halát segíthesd a partra!!! Szeretnéd átélni ezt az izgalmat? Tarts velem!

Pisztrángfogás görgetve… a Dunából

Merényi István 2016-06-18
Szóval, igen, pisztrángot fogtam a Dunából… méghozzá görgetve. Még magamhoz sem tértem az élménytől, teljesen a hatása alatt vagyok. A görgető módszert választottam, egyszerűen azért, mert - pergetési tilalom lévén - ez tűnt az egyetlen használható módszernek azon a vízterületen, amit ki akartam próbálni. A helyszín a Duna erős sodrású, kanyargós szakasza Bajorországban. Természetesen márnára számítottam ilyen szakaszon, így gondoltam, itt az ideje megtanulni a görgetést. Nos, az alábbiakban egy kezdő görgető tapasztalatairól olvashattok, nem mindennapi horgászélmény kereteibe burkolva, hiszen az egyszerű magyar legénynek pisztrángot fogni a Dunából…?!

Bajorország, Reibersdorfer See

Merényi István 2016-03-12
Ezzel az írással is szeretném tovább fokozni a késztetést minden Németországban élő horgásztársamban, hogy megszerezze a német horgászigazolványt. Kapitális bajor halakkal nem áll módomban pózolni (egyelőre :-)), kárpótlásul viszont leírom első horgászatomat a helyi horgászklub egyik zárt vízterületén, aminek ha találó címet kellene adnom, így hangzana: „Töketlenkedésem a töklevelesben”… Tartsatok hát velem Bajorországba, a Reibersdorfer See-re. Ez volt az első olyan vízterület ezen a vidéken, ami minden szempontból olyan horgászatot ígért, mintha otthon lennék, és persze, hogy ez alázott le hét fárasztásból három gyerekpontyos eredményével a porba.

Csónakos pontyhorgászat a Connecticut folyón

Dr. Pulai István 2015-12-11
Szerintem mindannyiunk életében eljön az a pillanat, amikor az ember valami újat szeretne kipróbálni a horgászatában, mert a megszokott már nem ad akkora élményt, kihívást, vagy egyszerűen nem olyan eredményes, mint régebben. Nekem a „hatalmas” Amerikában mégsem olyan egyszerű, hiszen lakhelyemhez közel a legtöbb pontyozásra alkalmas vízterületet magánbirtokok szegélyezik. Így sok-sok évnyi parti pontykergetés után gondoltam egy merészet és beszereztem egy öreg pontonhajót!

Vadvízi kalandok 25. rész - Cserkelő pontyhorgászat

Döme Gábor 2015-05-11
A vadvízi horgászatok során megtapasztaltam, hogy csupán egy dolog biztos: HOGY SEMMI SEM BIZTOS! Amikor már azt hiszed, hogy mindent tudsz a vízterületről, amikor már úgy véled, hogy nem okozhat számodra meglepetést, akkor jön az igazi meglepetés! Hogyan lehet a menthetetlennek ítélt helyzetet megmenteni, miként lehet végül mosolygós arccal a vízpartról távozni? Hát erről is szól ez a tanulságos történet!
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!