Kalandos hétvége a B.M.P-LAND horgásztavakon

Mikor beköszöntött a tavasz, útrakeltem, hogy találjak olyan vizet, amely még számomra ismeretlen, szűz terület. Barátaimtól, ismerőseimtől már sokat hallottam erről a tórendszerről. Március elején, mikor ott jártam először, gyönyörű látvány fogadott. Vadregényes táj, vizimadarak tömkelege, a tó vizének első pezsdülései azonnal megdobogtatták a szívemet. Barátommal el is határoztuk, hogy amint tudjuk, meghódítjuk ezt a halaktól hemzsegő vizet.

Sajnos május közepéig ki kellett bírnunk. Két napos horgászatot terveztünk. Úgy, ahogy illik, napkeltétől napnyugtáig. Szombaton kora reggel indultunk útnak. Megérkezés és a szokásos adminisztratív hercehurca elrendezése után, jött a keresztelő. Már ami a torkunkat illeti, egy kis célzóvízzel. Hátha így jobban észlelhetőek lesznek a kapások. Miután becájgoltunk, hamarosan meg is érkezett az első kapás. Igaz nem olyan, mint amilyenre számítottunk. A halak helyett mi kaptunk egy jó kis tavaszi záport a nyakunkba. Persze mit számított ez nekünk. Két hónapja készültünk már erre az alkalomra, így hát nem ismertünk semmilyen akadályt. A zápor fél óra alatt elvonult. Ez az idő jó volt arra, hogy egy kicsit beérjen az etetésünk. Barátom rakóssal próbálkozott, én feederrel. Mindketten két-két helyre etettünk. Hamarosan a parthoz közeli sekélyebb területen be is álltak a halak. Ponty, kárász, dévérkeszeg felváltva. Kisebb nagyobb méretben. Délre fogtunk fejenként, vagy tíz kilónyi halat. Ebéd után folytattuk a horgászatot egészen este ötig. Az eredmény: nálam 12,5 kiló hal, a barátomnál 14 kiló. Szép fogás azt hiszem. Többnyire 2-3 kilós pontyok és kiló körüli kárászok akadtak horogra.

Másnap ugyanott folytattuk, ahol az előző nap abbahagytuk. Annyi eltéréssel, hogy a barátomnak volt két hatalmas szakítása. Nem is akármilyen. Valami jobbfajta pontyra gondoltunk. Végül beigazolódott a gyanúnk. A mellettünk tanyázó horgász akasztott, végül megszákolt egy nyolcésfeles potykát.

Összegezve a két nap eredménye 105 kiló hal. Azt hiszem bármely horgász elégedett lenne ilyen zsákmánnyal.

A mellékelt fotókból is látszik, hogy nem kis vízterületről van szó. Maga a tórendszer hét tóból áll. Ebből ötben halnevelés folyik. Egy, ami körülbelül 4 hektáros, a jövő évben nyitja meg kapuit a rablóhalas horgászok előtt. Egy igazi harcsás, csukás víznek készül.

A hetedik, és egyben a legnagyobb tó, amely a fotókon is látható, több mint nyolc hektáros. Megtalálja itt a számítását minden horgász, legyen az finomszerelékes vagy bármilyen más.

Hal is él itt bőven. A tó két éves működése alatt telepítésre került hetven mázsa ponty, húsz mázsa kárász, Ehhez jön még az ősállomány. Május végére tervben van negyven mázsa dévérkeszeg telepítése, majd további húsz mázsa ponty.

Ami a tavat illeti, a vízmélység 2-3 méter, hosszanti irányban az egyik oldal sekélyebb iszapos és hinaras, a másik oldal mélyebb kavicsos, általában akadómentes. A víz minősége tökéletes.

,"s","100%","k"]Néhány szó a házirendről. Ahogy általában lenni szokott, tűzrakás, parkolás a kijelölt helyeken. Aki több napos túrát tervez, az az előzetes egyeztetés alapján tábort verhet, akár sátorral vagy lakókocsival a horgászhelye mellett. Etetésre csónak használata engedélyezett. Horgászni csónakból tilos. Etetőanyag és csali használatra kikötések nincsenek.

Horgászhelyek közti távolság minimum 3 méter.

Horgászni lehet:

felnőtt

maximum két orsóval felszerelt bot

gyermek 10 éves korig

egy spiccbot

gyermek 10-15 éves korig

egy spiccbot vagy orsóval felszerelt bot

Nyitvatartás:

285,-

nyugdíjas

[-doboz]

Útirány: Győrből a 14-es (E575) úton haladjunk az államhatárig, majd folytassuk az utat tovább az 586-oson (E575) Nagymegyerig (Velky Meder). Itt a városba érve forduljunk balra, és haladjunk tovább a 63-as úton Alistálon (Dolny Stál) keresztül Albárig (Dolny Bar). A falu közepén, a templomnál lefordulunk jobbra Vásárút (Trhová Hradská) irányába. Áthaladva a vasútiátjárón kiérünk a faluból. Innen alig fél kilométerre megtaláljuk az út jobb oldalán a tavat.

Mit is mondhatnék még. Aki szeretne kipróbálni új vizeket, okvetlenül keresse fel ezt a tavat. Akár egyedül, akár az én kalauzolásommal.