Sügérezésre fel!

A hétvégén két cimborámmal vágtunk neki egy kis rablózásnak. Helyszínként a Mosoni-Duna egy kis ágát vettük célba. Utóbbi időben több szép fogásról kaptunk infót, ezért is esett erre a választásunk. Az előrejelzéseket nézegetve napsütéses időre volt kilátás, igaz, a szél se kímélt minket, de nagy buzgóan készültünk a horgászatra.

A vízpartra érkezésünkkor már több horgász vallatta a vizet. Legtöbben inkább a békéshalakat vették célba. Az ág közepén foglaltuk el horgászhelyeinket. Márió cimborám nem sokáig tétlenkedett, magához vette a pergető botját és elindult dobálni párat. Mi még fel se csaliztuk horgainkat, mikor barátom nagy büszkén már mutatta első zsákmányát, ami egy sügér volt. Gondoltam, nekünk is a sügérek lesznek a fő célhalaink, bár reménykedtem, hogy legalább pár csukát azért sikerül horogra csalnunk.

Tőlem balra lévő bedőlt fa jó helynek tűnt
Kaptam egy bodorkát, amit azonnal be is dobtam a csukáknak
Az első érdeklődő a gumira
Mohó kis sügér
Sáska tőlem jobbra kergette a ragadozókat
Az erős szél nehezítette a pecát
Természetes bottartó

Nekünk se kellett sokat várni az első kapásra, aminek eredménye egy újabb sügér lett. A bedőlt fa jó helynek bizonyult: köztudott, hogy a sügérek csapatokban bandáznak, egy jobb helyről többet is foghat az ember. A sügér szája testéhez képest nagy, ezért sokszor váratlan vendégként a csukának vagy süllőnek szánt csalihalat is felveszi. Szeret az akadók vagy vízi növényzet takarásában tartózkodni.
A felszerelésről még nem esett szó: búvárúszót szereltem fel a 3 m hosszú Balzer Spin botra, amire 40-es méretű nyeletőfékes orsó került. A főzsinór 25-ös volt. A Gamakatsu süllőző horgot kevlár előkén kínáltam fel a csukák miatt. A másik, 2,7 m-es bot 30-as főzsinórjára 25 g-os úszót fűztem fel, e szerelék hármashorgára szúrtam fel az egy szem bodorkánkat. A csalihalat a fenék közelében kínáltam fel. Nagyon szeretek búvárúszóval ragadozóra horgászni, mert nem engedi lefeküdni a kishalat, emellett nem tudja magát feltekerni a kishal a főzsinórra a gubancgátló miatt.

A végszerelékekhez felhasznált elemek egy része
Hosszú ércsipesz bizony jó szolgálatot tud tenni
Kétféle Prixi aromát hoztam magammal
Nem könnyű pálya, de sok szép halat rejt

A délelőtt folyamán összesen öt sügért sikerült fognunk. Eredetileg úgy terveztem, hogy folyamatosan vándorlunk és keressük a halat, azonban a lustaság diadalmaskodott. Kezdetben igen jó kapások voltak, de aztán egy idő után sok halam lemaradt, ezért azt találtam ki, teszek fel halszeletet, hátha ezzel ki tudom küszöbölni a leakadásokat. A halszelettel aztán sikerült megfognom a kicsi, de annál mohóbb sügéreket is. A halszeletet süllős Prixi aromával, míg a bodorkát piros csukással tuningoltam. Eredményes napot zártunk fogtunk kisebbeket és nagyobbakat is, gyorsan eltelt a horgászatra szánt idő.

A rét közepén található emlékmű
Egy a kisebbek közül
Praktikus szájfeszítő és szájbilincs
Délutánra sikerült pár nagyobbat is fogni
Tökéletes akadás
A sikeres pergető és zsákmánya