Horgász villanatok

Túl vagyunk egy sikeres horgászéven és vár ránk egy talán még eredményesebb. A frissen lezajlott újévi mulatságok után, egy etetőkosárnyi válogatott tanulságot had szórjak én is a hangulatok tengerébe. Könnyed szórakozást és zökkenőmentes munkakezdést kívánok ezzel, az év első munkanapján.

Boldog Új Évet Kívánunk!

Ránk fért, hogy szilveszter éjjelén lazítsunk egy kicsit...

És egy pillanatra ne az úszóval, inkább a pezsgősüveg dugójával legyünk elfoglalva.

A helyválasztást, most az egyszer, teljes egészében, megfontoltan a barátnőnkre (ha házasok vagyunk, feleségünkre) bíztuk. Megengedtük nekik, hogy az öltözékünket is ők válasszák. Öltönybe bújtunk, nyakkendőt kötöttünk, és nem is dünnyögtünk, hogy a kedvenc horgászruhánk sokkal jobban áll és komótosabb. Indulás előtt nem ellenőriztük a vízállást, rá sem néztünk a barométer higanyszálára. Nem csomagoltunk csontit, különböző típusú bojlikat, nem vittünk magunkkal semmiféle csalit, etetőanyagot, villantót. Sőt a horgászfelszerelésünket is otthon hagytuk.

Nem szedtük elő a kedvenc horgászlámpánkat, amikor éjfélkor eloltották a villanyt.

Nem szóltunk rá senkire, hogy türtőztesse magát, maradjon csöndben, ne hangoskodjon körülöttünk.

A szilveszteri hangulatban teljesen átengedtük magunkat élettársunk kívánságának.

A kifinomult horgászösztönünkre alapozva tudtuk, hogy mint mindig, mi ezen az éjszakán is rálesünk egy-két érdemes fogásra.

Megálltuk a helyünket és megjött az új 2004-es esztendő. Ígéretes, hisz az idén 24 órával többet horgászhatunk!

Vár ránk egy Új Horgászév a folyó túloldalán

Míg Új Év hajnalán, az utcák huzatos folyosóin hazafelé tartva, csikorogtak lépteink teliholdszínű ábrázattal, az ünnepi süvegünkről lelógó piros szalagon át, belekémleltünk a derengésbe. Beléptünk teljes terjedelmében a kínálkozó új horgász esztendőbe. Végre visszatérhettünk eredeti kerékvágásunkba, hisz az égre révedt lelki szemeink előtt már csodálatos pontyok ficánkoltak, élésfogú süllők és hatalmas harcsák görbítették horgászbotunkat.

Reméljük, 2004-ben is sok kapitális halat fogunk majd
...de ha csak kicsi akad horgunkra, ne feledjük, annak is örül mindig valaki!

A szilveszteri családi békéért hozott áldozatunkért, újra jogunkban áll hangoztathatni:

Én a sporthorgász állítom, hogy...

...a jó Isten nem számítja a horgászaton eltöltött időt.

...aki a sporthorgászatnak adta fejét, annak tömörülnie kell egy klubba, engedéllyel kell, hogy felszerelkezzen. Akkor aztán kiokosodik hol, mikor, hogyan, mekkorát, mit és mennyit foghat (halat).

...mi horgászok különbözünk a sakkozóktól éspedig abban, hogy a táborunk népesebb, és amíg a sakkozóknak kibicelői vannak, mi magánlétre törekszünk és a legeldugottabb zugokban, hetedhét zsombékon túl, ahol a kurta farkú kis vaddisznó csemete túr, űzzük a hobbynkat.

...a tudatlanoknak, és a foghíjas tudásúaknak furcsának, sőt értelmetlennek tűnik, hogy mennyi pénzt költünk a felszerelésünkre és a horgásztúráinkra, azért a kevés halért.

De mi tudjuk, hogy mit jelent, ha valaki szeret, és azt is, hogy a szeretet pénzben nem mérhető.

...a vadászattól eltérően, hol a vadász először meglátja, megcélozza a vadat, majd leteríti, a horgászat nemesebb, mert a horgász először bölcs tekintetével becsli a vizet, majd megméricskéli milyen fogás reménylik. A hal a víz alatt van, nem látszik, csalogatni kell, türelmesen várni.

...a génekben lappang a horgászösztön. Akiben már motoszkál vagy fölbuggyant, nem esik nehezére az éjszaka leple alatt vagy hajnalok hajnalán, esőben és sárban, kánikulában és fagyban, az év bármely szakában elhagyni a békés otthonát, hogy a szeme sarkából, mint ahogyan Bőrharisnya a folyó túloldalán az indiánra, ő a félig besüllyedt úszóra vagy a vízfölötti légbe szúródott nyélvégre szegezi tekintetét, de nem akar lőni, inkább a vizet bámulja és meditál.
Az élvezet tetőfoka, a csúcs, viszont percekig tart: amikor az úszó megbillen, a nyélvég megretten, majd a boton rántunk egyet és megakad halunk. Majd elkezdődik a tánc és azt akarjuk, hogy soha se érjen véget... De kifárasztott halunkat meg kell szákolni, majd haltartóba helyezni vagy visszaengedni. Hát ez nem fantasztikus?

...éhesen, sárosan, összefagyva, megizzadva, főleg sötétben, ha hazatérünk megbecsüljük, ha ilyenkor a családtagok bennünket éljeneznek, örülünk, ha visszatértünkért elismerésben részesítenek, és ha megértően, ámulattal meghallgatják, míg elmeséljük, éppen ma miért nem harapott a hal.

...ma már nem elég, csak a génekből kibuggyanó horgászösztön, a felszerelésre egy jó rakás föníciai találmány is szükséges, azon kívül nélkülözhetetlen a tanulás is, a továbbképzés is, horgásztársaságban az eszmecsere, mert a tudásba mártózás nélkül szárazon marad a halzsák. Ezért a felsoroltakra szakítunk némi időt és pénzt is.

...a horgászat szenvedélye erősebb a drognál. Olvastunk már egyénekről, akik kábítószer élvezetnek adták a fejüket, de amikor huzamosabb ideig nem fogtak kezükbe drogot, abbahagyták, kigyógyultak. Olyanokról viszont még nem olvastunk, akik elkezdték a horgászatot, és a huzamosabb ideig üres halzsák miatt azt abbahagyták.

...pontosan meg tudom határozni mekkora szenvedély a horgászat. Jó barátom élő példa rá, aki még gyermekkorában vált szenvedélyes horgásszá. Óvodába járt, iskolába, később dolgozni. És közben horgászott. Sorra került az esküvő ideje is. A szíve választottjával letisztázta:
- Feleségül veszlek, ha megígéred, amikor a horgászatot említem, hallgatni fogsz, mint a hal. Több mint húsz éve tart a boldog házasság, mert a feleség tiszteletben tartja az adott ígéretét.

És pár éve, megszólalt az asszony: - Horgászni akarok én is!

Ők azóta még boldogabbak, és együtt járják a vizeket.

Engem se felejtsetek el!

Miért szép a világ?

Mert van horgász, aki fölfedezi a szépet!

Amerre a horgászok járnak a rétek tarkábbak, a virágok színesebbek, az erdők zöldebbek, ózondúsabb a levegő, a folyók tisztábbak, a madarak dallamosabbak, az ég kékebb!

Boldog Új Horgász Évet,
halban gazdag vizet,
vízre csapódó nyelet,
nyelet tartó biztos kezet
kívánok a Haldorádó látogatóinak!