Európa Bajnokság 2003. Hollandia

Az idei évben a hollandiai Vries városa ad otthont a rangos eseménynek, pontosabban a Noord Willems csatorna, ahol Európa, de bátran állíthatom a világ legjobb horgászai mérik össze tudásukat. A magyar horgászválogatott is képviselteti magát annak reményében, hogy a lehető legjobb eredményt elérve térhessen haza.

Szombat reggel indult útnak Ambrus Tibor, Döme Gábor, ifj. Gyulai Ferenc, Magyar Szilárd, Vidó Ferenc, Walter Tamás, valamint Németh László szövetségi kapitány, hogy részt vegyen a IX. Európa Bajnokságon.

Minden helyet kitöltött a felszerelés és a csali

Bár meglehetosen nagy autókkal indult útnak a csapat, mégis alaposan el kellett gondolkodni a felszerelés, a csali megfelelo elhelyezésérol. Nagy rutinnal, gyorsan történt a pakolás.

Idoben érkeztünk a szállásunkra

A szinte eseménytelenül megtett közel 1300 km-es út után percre pontosan idore érkeztünk az Eext helységben található "Lusta Vadász" panzióba. A szállás nagy elonye, hogy viszonylag közel, kb. 15 km távolságra van a versenypályától.

Elso meglepetésünk a szobák egy részének méreténél ért bennünket. A lefoglalt 5 szobából három meglehetosen apró méretu volt, a felszerelésbol semmi nem fért el benne. Így elvesztettük a kényelmes helyen való szerelés lehetoségét. Mindent a pályán, vagy a pálya mellett kell megoldani. Nincs is ezzel semmi probléma, ha megfelelo az idojárás. Ám az odahaza megszokott homérséklet helyett maximum 19 Celsius fok, erosen felhos, néha szemerkélo eso fogadott bennünket, a meg-megerosödo szélben.

A mindenre elszánt csapat

Némi alkudozás után ígéretet kaptunk a kicsi szobák nagyobbra cserélésére, felháborodásunkat gyorsan csökkentette az ízletes vacsora. Majd gyorsan pihenni tértünk a fárasztó út után.

Vasárnap reggelre horgászatot terveztünk, de nem alakultak szerencsésen a dolgok. A versenypályán kívülre foglaltunk helyet, de alig pakolták ki a felszerelést a versenyzok, ott termett két nem túl udvarias rendezo és közölték el kell mennünk innen. Igaz, Ok felejtették kitenni az egyébként sok helyen meglévo tiltó táblát, saját bevallásuk szerint is. Kisebb vita után összepakoltunk és egy távolabbi helyre költöztünk. Nem jól kezdodött az ismerkedésünk a csatornával.

Az egyik legkisebb durbincs. Elejtoje ifj. Gyulai Ferenc

Hamar horogra került néhány apró sügér, durbincs, majd megjelentek a keszegek is.

A csapatnak a versenyig levo rövid idoben kell kitalálni azt az etetoanyagot, amivel leginkább a horog közelébe koncentrálhatók a halak. Nem kis feladat, de bízunk benne, hogy találunk olyan etetot, ami a nagy dévérek kedvence lesz.

Döme Gábor horgára termetes dévér akadt

Nem véletlenül az egyik fo "célhal" a dévérkeszeg. A helyi horgászok szerint, és a nemrégiben ezen a vízen rendezett versenyek alapján is, az lehet eredményes, aki meg bírja fogni a 70-90 dkg-os keszegeket.

Ambrus Tibor több szép halat is szákba terelt

Az elkövetkezo pár nap sok mindenre fényt deríthet a csatorna titkaiból, a versenyzok tapasztalata, megérzése pedig napról napra közelebb vihet a jó eredményhez. Az elso hivatalos edzéseken kialakulhat a taktika.