Országos Pergető Bajnokság II. forduló, Magyar Horgász Club XIII. Pergető Kupa, Tiszafüred

Bizonytalanság! Talán ez a legmegfelelőbb szó arra, amit éreztem a verseny reggelén. Egyben reménykedtem csak, hogy valószínű nem csak én egyedül érzem ezt az ideérkező versenyzők közül. Bizonytalanságomat tetézte a csónakmotorunk hűtőrendszerének lefagyása is. Szerencsére rövid idő alatt megoldódott a hűtővíz problémánk: reménykedtünk abban, hogy a versenyen is kitisztul az előző napi edzésen előrevetített sötét kép.

A pénteki edzéssel kezdeném most a beszámolót. Történt ugyanis, hogy szokásunkhoz híven pénteken egy verseny előtti főpróbát tartottunk. A Borzonat hihetetlen zavarossága bennünket is zavarba ejtett. Egyedül a hátsó részben lehetett találni egy rövidke szélvédett szakaszt, amit nem tett zavarossá az előző napi viharos szél.

Talán ennek is köszönhető, vagy a hirtelen beköszöntött lehűlésnek, hogy kapás nélkül úsztuk meg az egész edzésnapot. Erre kellett volna építenünk a szombati versenytaktikánkat. Némi vigaszt nyújtott, hogy hozzánk hasonlóan más csapatok is sikertelenek voltak.

Ilyen előzményekkel talán érthető a minél jobb szereplés igénye miatt érzett bizonytalanságunk.

Az eligazítás már téli időt mutatott

Az eligazítás után a sorsolás következett, ami egyben a kihajózási sorrendet is jelentette a Borzonatra.

Gyülekező a Szabics-kikötő előtt
Mi a 14-es rajtszámot húztuk, azaz a mezőny közepén haladtunk a Borzonat felé

A Borzonat elején - érthetetlen módon - megállt a mezőny, majd innen egy gyors rajttal indult mindenki a számára kiszemelt terület felé. Mi még ekkor is tanácstalanok voltunk kissé, egyben egyeztünk csak meg: Egy sok táplálékhalat rejtő területen álljuk meg. Ez a választás a Borzonat elejére esett, itt csobbant a kikötősúlyunk. Ezzel egy időben jobbra és balra is beállt egy csónak. Az egyik az első forduló győztese, a másik a harmadik helyezettje. Tehát a két legnagyobb riválisunk, így legalább szemmel tarthattuk őket és ezáltal az OB állását is.

Én egy duplanullás körforgóval indítottam, Adrián pedig az előző évben bevált minitwisterre tette a voksát.

Fél perc elteltével Adrián szinte üvöltve emelt ki egy apró, de számunkra egy pontot jelentő sügért.

Egy ilyen apróság is hihetetlen örömet okozhat egy versenyen

Mégis itt vannak, és érdeklődést mutatnak a műcsali iránt! Ez az előző nap tapasztalatai alapján ez szinte csodának számított szemünkben.

Szerencsére nem az egyetlen érdeklődő volt a minitwisterre, hamarosan egy újabb sügér tisztelte meg Adrián horgát. Erre már én sem tétlenkedtem, én is lecseréltem a körforgómat plasztik csalira.

Nekem viszont nem akarta senki megcincálni a twister farkát. Ezzel szemben Adrián szerencsére, ha nem is az előző évi tempóban, de szedegette a sügéreket.

A többi versenyző is tanulhatott az előző évi versenyből, ugyanis aki eredményt akart elérni, az a partszélekre tette voksát, ahol az apróbb, de darabszámban szaporább sügérek voltak találhatóak. Bizony, ha valaki benézett a Borzonat elejéről az visszarettent a továbbhaladástól a sok csónak láttán. Hozzánk egyre közelebb jött a többi versenyző, és harminc méteres körben már öt csónakból is horgásztak. Ez eredetileg szabálytalan lenne, de mivel igazán nem zavartuk egymást, senki nem reklamált a másik közelsége miatt.

Szinte egymásba érnek a csónakok

Számunkra elérkezett az első mérlegelés, elsőre tizennégy darabot számoltathattunk meg a versenybírákkal. A sügérek életben tartását egy dézsában oldottuk meg, így gyorsan és biztonságosan tárolhattuk őket.

Ez már a második mérlegelés, ezzel együtt félidőben 36 darabnál jártunk

Az előző évi versenyen hasonló időszakban már száz darabon is túl voltunk. Most viszont elégnek látszott a harmadannyi mennyiség is. Ezt megerősítették az addigi mérlegelések is, hiszen utánunk tíz darab volt a legtöbb eddig bemutatott darabszám.

Közben természetesen én is találtam egy kis területet, amiről sikerült kicsalnom egy pár sügért. Érdekes hogy a csónak körül alig négyzetméteres területek voltak, ahová a kis ragadozók beálltak portyázni. De innen is hosszabb-rövidebb időre eltűntek, majd ismét visszajöttek a sügérek.

Egy itt már nagynak számító példány

Közben eltelt egy újabb óra, és elvégeztek egy újabb mérlegelést. A hírek szerint még mindig előkelő helyen álltunk a már hatvan darabra szaporodott sügérrel. Most éreztük, hogy jó lenne egy helyváltoztatás, de nem mertük otthagyni a viszonylag biztosat a bizonytalanért. Ezért a dudaszó végéig a maradás mellett döntöttünk. A verseny vége utáni mérlegeléskor kiderült, hogy mi 75 darabbal fejeztük be ezt a versenyt. Sőt jelenleg vezettünk is, ám egyszer csak bekövetkezett, amitől már az előző évben is tartottunk. A mérlegelő csónakból elkezdtek vízbe repülni a sügérek, és meg sem állt a számlálás 85-ig. Ezzel egy helynyit hátrébb csúsztunk, csakhogy még mindig nem ismertük az előző fordulóban előkelő helyen végzett versenyzők eredményét.

A kikötés után, az ebéd közben ment az esélylatolgatás. Úgy látszott, sikerülhet a hőn áhított címvédésünk.

Elérkezett végre az eredményhirdetés, először a Magyar Horgász Club Pergető kupa dobogósait szólították.

Helyezés
Versenyző páros
Pontszám
Schlotthauer László - Ruff Miklós
Lukácsi Béla - Kovács Adrián
Takács Róbert - Bicskei László

A Pergető kupa dobogósai

Mivel tudtuk, hogy az ebben a fordulóban első helyen végzett páros az előző fordulóból 9-es helyezési számot hozott magukkal, nyeregben érezhettük magunkat a két fordulóban elért négy helyezési számunkkal, és már nyugodtan várhattuk a 2006-os Pergető OB eredményhirdetését, melynek dobogósait az alábbi csapatok alkották:

Helyezés
Versenyző páros
Lukácsi Béla - Kovács Adrián
Schlotthauer László - Ruff Miklós
Fürtös Attila - Marosi Csaba

A pergető OB ez évi dobogósai

Ezzel valóra vált a címvédési álmunk!

Érdekesség még, hogy horogra került egy 3,2 kilogrammos csuka is a rengeteg sügér és az egyetlen balin mellett, ez viszont az egy darab = egy pont rendszerben alig ért többet egy apró sügérnél.

Hogyan tovább?

Az OB dobogósai indulási jogot szereztek a jövő évben először megrendezendő csónakos pergető világbajnokságra, melyet a Volga folyó egyik duzzasztott részén rendeznek az oroszországi Saratovban. A következő cél lehet a világbajnokságon minél tisztességesebb helytállás a másik két csapattal együtt.