Rendezés

Járt utat járatlanért… - Egy versenyző naplója

Szabó Balázs 2013-03-16
Azt mondják nálam okosabbak és tapasztaltabbak, hogy a finomszerelékes horgászokat egy vékony hajszál választja el a pergetéstől. Nem hittem ebben a dologban, amíg igazából bele nem kóstoltam a pergető horgászatba. Az elmúlt egy-másfél évben szinte csak a ragadozó halak keresésén és felbosszantásán tevékenykedtem. Persze azért nem hanyagoltam el a feeder- és matchbotos horgászatot sem, de valahogyan nagyobb hangsúlyt fektettem a pergető módszerbe.

II. Egyéni Parti Pergető Kupa Lajosmizse

Szabó Balázs 2012-11-17
Egy olyan horgászmódszerbe szeretnék betekintést nyújtani, amit mindenki ismer. Az ehhez való csalik közül szinte az összes horgász ládájában van 1-2 darab, maga a módszer mégsem olyan kedvelt, mint a pontyhorgászat. A pergetésről van szó. Ráadásul én most egy pergető versenyen szerzett tapasztalatomat, élményemet szeretném megosztani mindenkivel.

A becsülethal

Szalai Gábor László 2011-04-01
Nincs nagy tapasztalatom a versenyzés terén, de egy ideje már kacérkodom a gondolattal, hogy elmegyek egy-két pergető versenyre és kipróbálom magam. 2010 őszén két kisebb megmérettetésen vettem részt. Az egyik a Tokaji Harcsa Parti keretein belül megrendezésre került horgászverseny volt, a másik pedig egy parti pergető verseny, melynek a Szentannapusztai horgásztó adott otthont. Ez utóbbiról osztanám meg élményeimet az olvasóval egy röpke beszámoló keretein belül.

Pergető OB 2010 I. forduló - Gyöngyös, Deli-tó

Lukácsi Béla 2010-10-30
A pergető versenyek sorában ismét az országos bajnoksághoz értünk. Manapság már szinte hetente rendeznek pergető versenyeket, ezek közül azonban a legrangosabb az országos bajnokság, hiszen innen lehet kvalifikálni a világbajnokságra. Azért, hogy a lehető legjobb páros kerüljön ki végső győztesként, ebben az évben is három forduló eredménye dönti el, ki nyeri a bajnokságot.

VIII. Balzer Colonel - Maconka Pergető Kupa: A selejtezőkön is túl…

Dérer István 2009-11-17
Ami a szezonzáró maconkai versenyt illeti, sokáig kétséges volt, hogy egyáltalán megtartható lesz-e az ország talán legnagyobb hagyományokkal rendelkező pergető versenye. Az elmúlt hónapok aszálya miatt korábban kritikusra csökkent a tározó vízszintje, de szerencsére - miként a Haldorádó is beszámolt róla - ezt a problémát is sikerült leküzdeni. Mire elérkezett november 7. napja, a forradalom régmúlt ünnepe (talán emlékszünk még) helyett a már újra jól meghorgászható víznek örülhetett a mezőny, jó fogásokban reménykedve. Ez is összejött szerencsére!

Magyar Horgász Klub kupa 2009, Pergető OB III. forduló, Tiszafüred

Lukácsi Béla 2009-11-03
A csónakos pergető bajnokság utolsó fordulóját a hagyományokhoz híven ebben az évben is a Tisza-tavon rendezték, ezen a versenyen egyben a Magyar Horgász Klub kupájáért is versenyezhettek az indulók. A Tisza-tavi fordulót az ezt megelőző években mindig a borzanati részen rendezték, ebben az évben azonban változtattak a hagyományon és áttették a helyszínt a Füredi-holtágra.

Pergető OB, 2009 II. forduló, Tiszadob, Falusi-Tisza

Lukácsi Béla 2009-10-21
Két hét szünet után ismét összegyűlt a pergető OB mezőnye, hogy egy újabb fordulóban mérje össze erejét. A második fordulót a tiszadobi Falusi-Tiszán rendezték meg. Sokak számára e versenynek kettős tétje volt, hiszen megmérettetés egyben az ORPB versenysorozat egyik állomása is. Éppen ezért nem 17, hanem 49 csónak várta a rajtot a verseny reggelén.

II. Csónakos Pergető Világbajnokság, Kazahsztán, Almaty

Lukácsi Béla 2009-10-19
Ebben az évben, egy év kihagyás után ismét megrendezték a Csónakos Pergető Világbajnokságot. A mostani helyszín Kazahsztán volt, ezen belül pedig az Ili folyó deltavidéke. A válogatott keretben benne voltunk mi is Adriánnal, de csak mint negyedik számú páros, az előttünk lévő csapatok közül kettőnél azonban a párosok egy-egy tagja anyagi okok miatt „lemondta” a válogatottságot, így mi is képbe kerültünk mint lehetséges utazó páros. Később a megadott határidő után sem változott a helyzet, így nekünk adatott meg a lehetőség, hogy Magyarországot képviselhessük a Takács László - Fürtös Attila párossal karöltve.

Pergető OB, 2009 I. forduló, Gyöngyös, Deli-tó.

Lukácsi Béla 2009-10-08
Ebben az évben jelentős változásokon ment át a pergető OB lebonyolítása, 2009-ben már három forduló dönt a végső helyezésről. A versenysorozat első helyszíne a Mátrai Pergetők jóvoltából a gyöngyösi Deli-tó volt. Ezen a vízen már több pergető versenyt is rendeztek, így előzetesen már látszott, hogy egy, az OB-re alkalmas helyszínt sikerült találni.

VII. BALZER-MACONKA PERGETŐ KUPA, döntő

Lukácsi Béla 2008-11-28
A második selejtező beszámolóját úgy fejeztem be, hogy erős szél és havazás várható a döntő idejére. Én is bejutottam a döntőbe tudósítóként, így minden eshetőségre felkészülve érkeztem a versenyre szombat reggel. A versenyzőknek ennél többre kellett felkészülni, mivel nekik nem csak az elemekkel kellett megküzdeni, hanem a végső győzelemhez halat is kellett fogni, ráadásul minél nagyobb számban.

VII. BALZER-MACONKA PERGETŐ KUPA, 2. selejtező

Lukácsi Béla 2008-11-23
Elérkezett a második selejtező reggele is. A nem éppen fényes előző napi szereplésünk után kíváncsian vártam, milyen teljesítményt nyújtanak a második napon a csapatok. Az első nap után volt elképzelésem arról, hogy merre keresném a továbbjutást jelentő halakat, és a mérlegelő csónakból teljesen tiszta képet kaphattam arról, hogy merre fogják a halakat. Éppen ezért megtudhattam, hogy az általam favorizált részről valóban tovább lehet-e jutni ezen a napon.

VII. BALZER-MACONKA PERGETŐ KUPA, 1. selejtező

Lukácsi Béla 2008-11-22
Ismét elérkeztünk az év utolsó versenyéhez. Ez szokásosan a Maconkai-tározón megrendezésre kerülő Balzer kupa. Mint az előző években, most is nagy volt a túljelentkezés, annak ellenére is, hogy manapság már egymást érik a pergető versenyek. Ez is mutatja a pergető horgászat egyre nagyobb térhódítását.

Magyar Horgász Club pergető kupa 2008. Csónakos Pergető Országos Bajnokság II. forduló, Tiszafüred

Lukácsi Béla 2008-11-12
A hagyományokhoz híven a versenyt most is a Tisza-tavon rendezték. Mivel az időjárás is kegyes volt a versenyzőkhöz, a tavon belül a Borzonat lett a megmérettetés helyszíne. Számunkra az OB már elúszott, ezért egy tisztes helytállás, na és természetesen a nullázás elkerülése volt a cél ebben a fordulóban.

Pergető OB 2008 I. forduló, Velencei-tó

Lukácsi Béla 2008-10-30
Néhány éve szinte a pergető országos bajnokság volt az egyetlen verseny, amin megmérettethették magukat a pergető horgászok. Ma ez már csak egy a sok közül, de népszerűsége állandónak mondható, mivel most is 36 páros indult el a végső győzelem reményében. Többször megtréfálta már néhány helyszín a versenyzőket, ezért is próbáltak egy új, alkalmas vizet keresni a versenynek. Így esett a választás a Velencei-tóra, ami valóban alkalmas helyszínnek látszott, a verseny azonban más képet mutatott számunkra.
Videóval

III. SALMO kupa versenybeszámoló, Rinyaszentkirály

Lukácsi Béla 2008-10-10
Mielőtt elkezdtem volna megírni a versenybeszámolót, utánanéztem, hogy mit is írtam az előző évi beszámoló bevezetőjében: „dupla izgalommal indultunk el Adriánnal a versenyre”. Nos, idén a harmadik Salmo Kupa alkalmával tripla izgalomban volt részünk! Számunkra ugyanis a verseny megmérettetése és az, hogy hazánkban mi képviselhetjük a Salmót, már dupla izgalomnak számít, a triplázást pedig - legalábbis izgalomban - a délutáni és az esti bemutató jelentette, mivel mi kaptuk azt a megtisztelő feladatot, hogy megtartsuk a bemutatókat.

VI. Balzer-Maconka Pergető Kupa - A döntő

Lukácsi Béla 2007-11-22
Két héttel a három elődöntő után került megrendezésre az idei Balzer-Maconka Pergető Kupa döntője. Az elődöntőkön nem kényeztették el a maconkai ragadozók a rájuk áhítozó kétszáznegyven versenyzőt. Kíváncsian vártuk hát, hogy az előző évi verseny döntőjéhez hasonló kapókedvvel várják-e a ragadozók a döntőre érkező 35 párost.

VI. Balzer-Maconka Pergető Kupa - Az első 3 felvonás

Dérer István 2007-11-14
Viszonylag egyszerű dolog tudósítani egy olyan versenyről, amely egy már hagyományos sorozat konzekvens folytatása, ráadásul ennek ellenére több tekintetben még rendhagyónak is tekinthető. Az is tény, hogy minden versenynek vannak meglepetései, egyedi, megismételhetetlen pillanatai, de ezekben egyénenként minőségi különbség lehet. Mert ugye az sem mindegy, hogy ki, milyen szemüvegen, s netán milyen érdek- és értékrenddel nézi a világot…

I. Csónakos Pergető világbajnokság, Saratov 2. rész - A verseny

Lukácsi Béla 2007-11-06
Elérkezett hát a nagy pillanat számunkra. Megmérettethettük magunkat a nemzetközi mezőnyben. Csodálatos érzés volt a megnyitó ünnepségen Magyarország képviseletében bevonulni. A versenyen a tisztes helytállás volt az elsődleges célunk, emellett természetesen mindenki szeretett volna a dobogóra állni. Előzetesen mindenki az oroszokat tartotta favoritnak: talán mondanom sem kell a hazai pálya előnyeit, ráadásul ők voltak a parti pergető világbajnokság aktuális csapat győztesei, és közülük került ki az egyéni győztes is.

I. Csónakos Pergető világbajnokság, Saratov 1. rész - A kijutás és az edzés

Lukácsi Béla
Sokáig csak álom volt, ma már valóság a pergető világbajnokságon való részvétel. Az egész egy éve kezdődött, mikor felfedeztem a nemzetközi szövetség honlapján, hogy a 2007-es évre az oroszországi Saratovban rendezik meg az első Csónakos Pergető Világbajnokságot. Mivel Kovács Adriánnal első számú indulónak számítottunk, így izgatottan vártuk az esetleges további fejleményeket. Egészen augusztusig kétséges volt a verseny megrendezése, amikor is megkaptuk a hírt, hogy valóban megrendezik, és elindulhatunk a pergető világbajnokságon Magyarország színeiben!

II. SALMO kupa versenybeszámoló, Rinyaszentkirály

Őszintén megvallva dupla izgalommal indultunk a II. Salmo kupán való megmérettetésére. Egyrészt az előző évben ezen a versenyen éreztük magunkat a legjobban, másrészt pedig ebben az évben Salmo nevével fémjelezett csapatként indultunk el a versenyen. Szerettünk volna a maximumot kihozni magunkból, és minél előkelőbb helyen végezni a versenyen.

Magyar Horgász Club pergető kupa 2007. Országos csónakos pergető bajnokság - II. forduló, Tiszafüred

Lukácsi Béla 2007-10-26
Az „egy küzdelem két versenyért” elnevezést ragaszthatnánk a csónakos pergető OB második fordulójára, hiszen egyben a Magyar Horgász Club pergető kupájáért is folyt a küzdelem a versenyre megérkező 30 páros között. A „küzdelem” szót pedig a versenykörülmények miatt ragaszthatjuk a rendezvényre, hiszen olykor viharos szél és zavaros víz fogadta a versenyzőket a Tisza-tóhoz tartozó Borzanaton.

Országos csónakos pergető bajnokság 2007 - I. forduló, Pötréte

Lukácsi Béla 2007-10-15
Három éve hasonlóan elszánt „hadsereg” lepte meg a pötrétei csukaparadicsomot. Akkor pontosan 268 darab csuka került az országos pergető bajnokság résztvevőinek horgára. Most is hasonló céllal, de az edzési eredmények tudatában kevésbé vérmes reményekkel vágott neki a versenyek a 34 páros.

BALZER-MACONKA Pergető Kupa, döntő

Lukácsi Béla 2006-11-16
Hatvan mindenre elszánt pergető horgász, novemberi reggel a Maconkai tározó partján. Hogy mi lesz ebből? Természetesen a Balzer Kupa 2006-os döntője. Az elődöntők ellentmondásos időjárásaiból most a szebbik mutatta magát ezen a reggelen. Megkímélve ezzel a versenyzőket a plusz megpróbáltatásoktól. Így ideális körülmények közt küzdhettek meg egymással a végső győzelemre áhítozó pergető párosok.

Országos Pergető Bajnokság II. forduló, Magyar Horgász Club XIII. Pergető Kupa, Tiszafüred

Lukácsi Béla 2006-11-09
Bizonytalanság! Talán ez a legmegfelelőbb szó arra, amit éreztem a verseny reggelén. Egyben reménykedtem csak, hogy valószínű nem csak én egyedül érzem ezt az ideérkező versenyzők közül. Bizonytalanságomat tetézte a csónakmotorunk hűtőrendszerének lefagyása is. Szerencsére rövid idő alatt megoldódott a hűtővíz problémánk: reménykedtünk abban, hogy a versenyen is kitisztul az előző napi edzésen előrevetített sötét kép.

V. Balzer-Maconka Pergető Kupa, 2. selejtező

Dérer István
Magyarország egyik legnépszerűbb pergetőversenyére az idén is 1 nap alatt betelt a jelentkezési létszám. A csapatok fele a szombati, fele a vasárnapi selejtezőn próbálhatta ki magát. Ha csak a számokat nézzük, hasonló eredményességgel. De micsoda különbség volt a valóságban a két nap között!

V. Balzer-Maconka Pergető Kupa, 1. selejtező

Lukácsi Béla 2006-11-02
Vajon milyen az ideális időjárás egy pergető versenyre? Az előrejelzés hidegfrontot ígért a verseny idejére. Ez a ragadozók kapókedvére igencsak pozitívan tud hatni. Na de a vele járó viharos szél már korántsem vetített annyira vidám képet a horgászok számára. Szerencsére azonban a meteorológusok ismét tévedtek egy kicsit, és Maconka a már megszokott ködös reggellel várta a versenyre érkező negyvenegy párost.

I. SALMO kupa versenybeszámoló, Rinyaszentkirály

Lukácsi Béla 2006-10-20
Rendhagyó módon, a végén kezdeném a beszámolómat. Ilyen pergető versenyt most rendeztek először hazánkban, és nemcsak azért, mert ez az első SALMO Kupa az országban. Ehhez jön az eddig szokatlan versenyértékelés, lebonyolítás a körülötte lévő bemutató, konferencia. Mivel a SALMO név elé odakerült, hogy „első”, remélhetőleg sok hasonló versenyben, tapasztalatcserében lehet részünk a jövőben is.

Országos Pergető Bajnokság 2006 I. forduló, Maconka

Lukácsi Béla 2006-10-12
Ismét elkezdődött végre a pergető versenyek sora, melyet az OB első fordulója nyitott Maconkán. Talán mondanom sem kellene, Adriánnal ismét nekivágtunk ennek a versenyévadnak. Megmondom őszintén, titkon szeretnénk ismét megnyerni az OB-t, főleg azért, mivel duplázni eddig még senkinek nem sikerült! Ez szép is lenne, ha másik harmincegy páros nem gondolná úgy, hogy bizony ők is szeretnék megnyerni az ez évi bajnokságot.

IV. BALZER-Maconka Pergető Kupa, döntő

Lukácsi Béla 2005-12-02
Újra eltelt egy év. Legalábbis a maconkai versenynaptárra pillantva megállapíthatjuk, hogy november utolsó hétvégéjén a 2005-ös versenyévad lezárult, a Balzer-Maconka Pergető Kupa döntője volt ugyanis itt az utolsó verseny. A megmérettetés időpontját azonban az időjárás is majdnem módosította, de végül a hétközepi fagyok után engedett az idő, ezért nagyrészt jégmentes vízfelület fogadta a döntőbe jutott versenyzőket.
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!