Alias : feher_boga_pal
Lakhely : Zalavár
Kedvenc horgászmódszerei : bojlis pontyhorgászat,
Kedvenc vízterületei : Kis-Balaton, Balaton, minden ami vadvíz
Legnagyobb halai : tőponty 22 kg, tükörponty 22 kg, amúr 22,30 kg, csuka 6 kg, balin 4 kg, süllő 4kg,
Mióta horgászik : 2007 óta

Szerző írásai

Gumihalakkal a csukák nyomában

Fehér Boga Pál 2024-01-28 06:00:00
A lehűlő vizekben napról napra egyre aktívabbak a csukák. Megfelelő időben és helyen, a megfelelő módszerekkel és csalikkal igazán feledhetetlen élményekre tehetünk szert. Úgy gondolom, hogy egy őszi eseménydús csukapergetést minden horgásznak át kell élnie. Ennek külön szépsége, hogy csupán egy botra, egy táskára, valamint néhány szabad órára van szükségünk, és indulhatunk is a krokodilok nyomába. Az elmúlt évek alatt számtalan különböző csalit kipróbálva bátran állíthatom, hogy a legeredményesebb csukázó technika a gumihalas pergetés.

Gyékényesi tűzijáték

Fehér Boga Pál 2024-01-01 06:00:00
A nagy, kék bányató gyönyörű lakói, ahogy sok más horgásznak már, úgy nekem is felkeltették a figyelmemet. Hosszú ideje tervezgettem, hogy végre kipróbálom magam az általam megszokott vizektől merően eltérő jellegű Gyékényesen. Évek teltek el, és végre most télen lehetőségem nyílt rá, hogy a karácsony utáni egy hetet lent tölthessem e legendás tó partján. Féltem tőle, hogy túl nagy kihívást vállaltam, hiszen Gyékényes egy alapból embert próbáló terep, én pedig pont a tél közepette érkeztem a partjára, amikor mint mindenhol, itt is fokozottan nehéz kapásra bírni a pontyokat… A félelmem be is igazolódott, hihetetlen megpróbáltatások elé állított ez a gyönyörű tó, de nem adtam fel, és a végére kifizetődött a kitartásom.

Pontyozás a balatoni vadonban

Fehér Boga Pál 2023-06-12 06:00:00
Mint a címből is kiderül, ezen a tavaszi túrán egy nem átlagos balatoni helyre látogattam el. Sajnos egyre kevesebb a Balaton környékén az érintetlen környezet. Ha behúzni szeretnénk, akkor általában strandokon, stégeken foglalhatunk helyet. Különösen szerencsés vagyok, hogy az ébredő természetet egy igazi vad partszakaszon, a szentgyörgyi erdőben csodálhattam napokon keresztül. Ugyan sok nehézséggel járt ez a túra, a szép környezet mellett szép halakban is gyönyörködhettem.

Újév

Fehér Boga Pál 2023-03-18 06:00:00
Kifejezetten szeretem, amikor a kedvenc hobbimat űzve léphetek át az új évbe. Amikor egy ilyen túra alkalmával sikerül megfogni az év első halait is, az már csak hab a tortán… Hiszen a tél közepén nem egyszerű kapásra bírni a fagyos vizek lakóit.

Kihívások vizein – 2. rész – Pölöske

Fehér Boga Pál 2023-03-04 06:00:00
Korábbi pötrétei túrám alkalmával elhatároztam, hogy végiglátogatom Nyugat-Magyarország legnehezebb, legnagyobb kihívásokat tartogató vizeit. Egyszerűen annyival más érzés, annyival nagyobb élmény ezekből a tavakból halat fogni… Még akkor is, ha nem kapitális egyedekről beszélünk. Itt, Pölöskén is kőkeményen meg kellett küzdeni minden egyes kapásért… De az még hagyján, a kapást követő fárasztások még annál is nagyobb nehézséget okoztak, hiszen ennyire akadós pályán még sosem horgásztam.

Kihívások vizein - 1. rész - Pötréte

Fehér Boga Pál 2022-11-12 06:00:00
Amikor meghívást kaptam a Pötrétei-tavakra, közel sem voltam benne biztos, hogy felnőttem-e már a feladathoz. Korábban már volt alkalmam egyszer horgászni itt – akkor csónakból kergettem a csukákat pár óra hosszát –, így tudtam, hogy mire adom a fejem, amikor elvállaltam a kihívást. Úgy gondoltam, hogy csak ki tudok valahogy varázsolni legalább egy kisebb halat… Hát, a sűrű víz alatti erdő, valamint a törpeharcsák valóban megnehezítették a dolgomat, viszont a végére a vártnál sokkal eredményesebb és tanulságosabb horgászat kerekedett ki belőle.

Nyárból az őszbe

Fehér Boga Pál 2022-10-26 06:00:00
A nyár végének közeledtével sokat gondoltam az őszre. A kedvenc vadvizemen, a Kis-Balatonon a nagy meleg és a kis vízállás nem kedvezett a halaknak, csupán remélni tudtam, hogy a hidegebb időjárással egyre inkább a part közelébe merészkednek a víz méltán híres halai. Elhatároztam, hogy az iskola mellett minden adódó szabadidőmet a Kis-Balatonnak szentelem. Ez csupán annyit jelentett, hogy minden péntek délután leültem egy előzetesen kiválasztott helyre és szombat délelőttig megpróbáltam kapást kicsikarni. Tudtam, hogy nehéz fába vágtam a fejszémet és szinte lehetetlenre vállalkozom, de nem adtam fel, és ennek olyan eredménye lett, ami minden várakozásomat felülmúlta.

Álomhatáron túl a Kis-Balatonon

Fehér Boga Pál 2022-07-28 06:00:00
A Kis-Balatonon nőttem fel. Itt kezdtem el horgász-pályafutásom és oly sok év után még mindig ide járok a legtöbbet, még mindig ez a kedvenc vízem. Amióta bojlizok, minden itteni túrámat egy 20 kg feletti pontyban reménykedve kezdtem meg. Ugyan az elmúlt pár évben sok szép halat adott a kis-balatoni mocsár, de ezek – bár néha karcolták – sosem ütötték meg az emlegetett álomhatárt. Igaz, e halak megfogásakor ez korántsem bántott, hiszen innen tényleg minden szép ponty értéke óriási, de azért nagy megkönnyebbülést jelentett számomra szákba terelni a Kis-Balaton egyik legnagyobb ismert lakóját, Púpost. Ez hogyan sikerült? A cikkben mindent elmesélek.

Háromszor 20 felett!

Fehér Boga Pál 2022-07-02 06:00:00
Télen horgásztam először Gyékényesen. Attól függetlenül, hogy az egy meglehetősen nehéz, emberpróbáló horgászat volt, megszerettem ezt a vizet és jellegzetessége magával ragadott. Már nagyon vártam a következő horgászatot, amikor fülembe jutott, hogy különféle vízkezelői problémák miatt a horgásztevékenységet ideiglenesen betiltották. Ugyan kis időre rá ismét engedélyt adtak a horgászatra, de olyan korlátokhoz kötötték ezt, amik hallatán úgy éreztem, hogy egy kis időre el kell halasztanom a visszatérést. Gondoltam én, de egyszer csak megcsörrent a telefonom, majd nem sokkal rá Marci barátommal már Gyékényes felé hajtottunk, hogy megpróbáljuk a lehetetlent…
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!