Frontos Balaton

Már-már hagyománnyá vált nálam, hogy az NBBH utáni időszakban 1 hetet a Balaton partján töltök. Bogával már régóta beszéltük, hogy jó lenne egy túrát együtt végighorgászni, ennek most jött el az ideje. A boiliebalaton.hu oldalon foglalható helyek közül a számomra oly kedves Balatonmáriafürdő központi strandját foglaltam le. Mivel nem először horgásztam ezen a strandon, a korábbi évek tapasztalataiból építkezve készültünk fel erre a túrára. Hogy mik voltak ezek? Ebben az írásban kifejtem nektek!

Azt már a túra előtt sejtettük, hogy ha bejön az időjósok előrejelzése, nem lesz könnyű dolgunk. Sajnos igazuk lett. 25 fokban érkeztünk, ami az éjszaka érkező hidegfront miatt a felére csökkent, és a szél is orkán erejű volt. A hét közepére már fagypont alá csökkent a hőmérséklet, aztán egyik napról a másikra ismét 20 fok köré emelkedett. Ez a gyakori változás nagyon megnehezítette a dolgunkat, és az ezzel járó szél a másodfokú viharjelzéssel együtt csak további nehezítés volt számunkra. Ebből igyekeztünk kihozni a maximumot.

A hattyúkkal is meg kellett küzdeni, ezért pár borítás után a rod-podomat leszúrókra cseréltem
Erre a túrára is a By Döme Black Edition 3 méteres botjaimat hoztam magammal
A közhiedelemmel ellentétben a déli parton is mély a víz az első cirka 200 méter után

Már rögtön az első este felkerült a másodfokú viharjelzés, így végszerelékeink behúzása váratott magára. Szerencsére a helykeresés, bójázás és etetés még ez előtt megtörtént. Apropó, etetés. Ebben az időszakban egyértelműen a Fűszeres Vörös Máj a legsikeresebb bojlink. E mellé egy 2024-es újdonságot is bevetettünk Bogával, mely hozta a kötelezőt.

A Fűszeres Vörös Máj mellett a Hard Boilie Fűszeres Máj bojlit használtuk vegyesen, mely kétféle színével hívja fel magára a figyelmet
Csalizni a 30+ bojlikat, illetve a Fűszeres Máj Monster csalikat használtuk különböző kombinációkban
Számomra a legnagyobb halakat az említett ízből egy 30 mm-es bojli és egy Monster pop-up hóember kombinációja adta
Ezt a csalikombinációt egy egyszerű, klasszikus bojlis előkén kínáltam fel
Az előkéhez használt aprócikkek
170 és 250 gramm között használtuk az ólmokat
Nehéz volt a szelektálás a sok kisebb ponty miatt, de azért sikerült szebb példányokat is fogni

Úgy látszik, sikerült eltalálnunk a halak ízlését, hisz a halfogás (már amikor vízre tudtunk menni) folyamatos volt naplementétől egészen reggelig. Általánosságban elmondható, hogy a nappalok csendesen teltek, ilyenkor csak 1-1 kisebb ponty „zavarta” az aktív pihenést. Már a korábbi években is megfigyelhető volt, hogy a halak java része az éjszaka folyamán érkezett. Úgy sejtem, a nappali időszakban sokkal bentebb húzódnak, ahol már elérhetetlenek a parti horgászok számára.

A Dézsago Balatonos srácoknak köszönhetően nagy kényelemben ütöttük el a nappali kapástalan időszakot
Mesés környezetben tölthettük el ezt a hetet
Itt a napfelkelte látványa páratlan…
… és a naplemente sem utolsó
A Badacsony látványát nem tudom megunni
Egy ritkán szem elé kerülő gőtét is sikerült lencsevégre kapni
A vállalkozó kedvű helyiek a 12-13 fokos vízben még gond nélkül fürdőztek
Ebből a méretből sikerült szép számmal fogni a hét folyamán
Az esti frissítés után 3 csippanásos, ejtős kapással érkezett egy közel 20-as töves

A hét vége felé az újabb melegfronttal érkező erős szél miatt sajnos felkerült ismét a másodfokú viharjelzés, és ez sajnos hosszabb volt, mint az előzőek. Egy teljes 24 órát elvett a legjobb időszakból, hisz az etetéseink „égtek”. Félő volt, hogy mivel hosszabb ideig nem tudunk vízre menni és az etetést sem tudjuk pótolni, a halak továbbállnak. Tanácstalanok voltunk, hisz egy teljes éjszaka és egy nappal eltelt változás nélkül. Szörnyen bosszantó ez, de ez is a balatoni horgászattal jár. Az utolsó éjszaka előtti este azonban lekerült a viharjelzés, így bizakodva frissítettük szerelékeinket. Úgy voltam vele, ha még sikerül 1 szép halat fognom, már elégedetten megyek haza.

Az utolsó éjszaka még tartogatott egy különleges vendéget számomra
Bogának sem lehetett oka a panaszra
Egy újabb dupla képpel bővült a fotóalbum

Úgy gondolom, egy igazán nehéz, de annál tanulságosabb héten vagyunk túl Bogával. A Balaton most sem hazudtolta meg önmagát, most is egy másik arcát mutatta. Örülök, hogy ezt is megtapasztaltuk, és bízom benne, hogy ez is hozzásegít ahhoz, hogy legközelebb még sikeresebbek tudjunk lenni.