Alias : tomihorgász
Mióta horgászik : 1996 óta

Szerző írásai

Videóval

Hogyan készítem el a D-riget?

Erdélyi Tamás 2024-03-17 06:00:00
Már régóta nagy megelégedéssel használok egy előkefajtát, mely merevsége révén egyaránt jól használható dobós, illetve behúzós horgászatok során, emellett brutálisan jó akadással is bír. Mivel ez nem egy lágy előke, a kisebb halak sem gubancolják össze a mederfenéken, így biztosak lehetünk abban, hogy bevetés után minden esetben a jó pozícióban várja a leendő zsákmányunkat. Ez az előke nem más, mint a D-rig.

Frontos Balaton

Erdélyi Tamás 2024-03-02 06:00:00
Már-már hagyománnyá vált nálam, hogy az NBBH utáni időszakban 1 hetet a Balaton partján töltök. Bogával már régóta beszéltük, hogy jó lenne egy túrát együtt végighorgászni, ennek most jött el az ideje. A boiliebalaton.hu oldalon foglalható helyek közül a számomra oly kedves Balatonmáriafürdő központi strandját foglaltam le. Mivel nem először horgásztam ezen a strandon, a korábbi évek tapasztalataiból építkezve készültünk fel erre a túrára. Hogy mik voltak ezek? Ebben az írásban kifejtem nektek!

Késő ősszel a Carp&Carp tavon

Erdélyi Tamás 2024-02-26 06:00:00
A tóban rejlő lehetőségek már akkor rabul ejtettek, amikor szeptember végén először itt horgásztam Haskó Tomival. Az itt forgatott filmünk végén úgy köszöntem el, hogy tavasszal még visszatérek. Nos, nem bírtam addig várni, ezért november második felében visszatértem egy késő őszi horgászatra. Úgy gondolom, a körülményekhez képest sikerrel vettem az akadályokat, de ne rohanjunk ennyire előre…

Nyári kalandok a Csorna–Foktői-csatornán 3. rész

Erdélyi Tamás 2024-02-03 06:00:00
Ahogy teltek a hetek, egyre szebb fogásoknak örülhettem. Az időjárással is szerencsém volt, hisz a nagy viharok, jégesők elkerültek… idáig. Lelkesedésem ez sem szegte, a legkeményebb viharokban is a csatorna partján voltam, hisz egy cél lebegett a szemem előtt. Megfogni a „Big”-et.

Nyári kalandok a Csorna–Foktői-csatornán 2. rész

Erdélyi Tamás 2023-12-09 06:00:00
A tavaly nyári szezon végén úgy köszöntem el, hogy jövőre visszatérek. Volt közel 1 évem átgondolni azt, hogy mit kellene másképp csinálnom annak érdekében, hogy sikeresebb szezont zárhassak e kis csatornán. Félreértés ne essék, nem vagyok telhetetlen. Örültem annak is, amit tavaly tudtam fogni, de úgy gondolom, a horgász természetes vágya, hogy évről évre jobb legyen…

Hejőkeresztúron a vénasszonyok nyarában

Erdélyi Tamás 2023-11-11 06:00:00
Úgy gondolom, minden pontyhorgásznak van olyan vízterület a pályafutásában, amelyre óriási kihívásként tekint. Számomra az egyik ilyen víztípus a bányatavak. Óriási mélységek, tömérdek törés, megannyi plató és még számtalan nehezítő tényező jellemzi az ilyen vízeket. Nagyon szeretem az ebben rejlő kihívásokat, éppen ezért, amikor Haskó Tomi megkérdezte tőlem, lenne-e kedvem vele tartani a Carp&Carp Lake-re Hejőkeresztúron, nem gondolkoztam sokat a válaszon!

Rekordok hete a tavaszi Balatonon

Erdélyi Tamás 2023-10-10 06:00:00
2021 őszén kis csapatunknak már sikerült egyéni balatoni rekordokat dönteni, a következő ilyen túrára egészen 2023 tavaszáig kellett várnunk. A már megszokott felállásban vágtunk neki áprilisban az 1 hetes pecának az északi parton. Megmondom őszintén, napról napra elkeseredettebb voltam, amíg vártuk a pecát, hisz a meteorológia egyre rosszabb időt jelzett, ami sajnos be is jött…

Bemutatom a Carp Boilie 30+ bojlicsaládot

Erdélyi Tamás 2023-07-24 06:00:00
A Haldorádó igyekszik minden vásárlói igényt kielégíteni, így született meg a Carp Boilie 30 mm-es változata. Sok megkeresést kaptunk azzal kapcsolatban, hogy jó lenne a meglévő 24 mm-es bojli mellé egy nagyobb, megnövelt méretű is, mely a nagytestű pontyok, amurok horgászatához nyújthat szelektív csalizási lehetőséget.

Nyári kalandok a Csorna–Foktői-csatornán

Erdélyi Tamás 2023-07-01 06:00:00
Kétség sem fér hozzá, hogy a csatornán a halfogás évről évre egyre nehezebb, ennek okát úgy gondolom, mindenki sejti. Engem valahogy mégis vonz ez a fajta kihívás, szeretek kilépni a komfortzónámból. Számomra egy itt fogott halnak sokkal nagyobb értéke van, mintha azt bármely telepített tavon fognám. Rengeteget kell dolgozni egy-egy kapásért itt, ezért biztosra veszem, hogy a sok nehezítő körülmény a horgászok nagy részét eltántorítja ezektől a pecáktól, de most igyekszem nekik is kedvet csinálni hozzá…

Geoff Anderson ruházattal éles helyzetben

Erdélyi Tamás 2022-10-23 06:00:00
Egy korábbi videóban már bemutattuk Rokolya Petivel, hogy mi hogyan s miként öltöztünk fel a Geoff Anderson ruhapalettájáról. Annak a videónak a megjelenése után kaptunk hideget-meleget, de igazából nem is számítottunk másra. Ezek a ruhák az abszolút csúcsminőséget képviselik, áruk ennek megfelelő. Ez egyelőre még szokatlan a magyar piacon. Most szeretném veletek megosztani az eddigi tapasztalataimat…
Videóval

Geoff Anderson a megszállottaknak!

Erdélyi Tamás 2022-10-16 06:00:00
Biztosra veszem, hogy nagyon sokan voltak már hozzám hasonlóan nehéz helyzetben, amikor ruhaválasztásra került a sor. Nagyon sok neves márka ruházatát kipróbáltam már csapattársaimmal egyetemben, de valahogy a divatos megjelenésen kívül egyik sem mutatott jelentős kiugrást. A tavaly őszi pölöskei forgatásunk után jött a fordulópont, amikor a Haldorádó vezérkarával és a csapattal együtt leültünk megtalálni a létező legjobbat. Így jutottunk el egy kiemelkedő dán márkához, mely nem más, mint a Geoff Anderson!

Praktikák lehűlő időszakra

Erdélyi Tamás 2022-01-23 06:00:00
Ahogy egyre jobban haladunk bele az őszbe (majd a télbe), vizeink ennek arányában hűlnek le napról napra. Ezt az időszakot szeretem a legjobban, hisz számomra nagy varázsa van az őszre leginkább jellemző reggeli ködnek, a sárguló levelek látványának és a semmihez sem fogható friss, őszi levegő illatának. Ilyenkor már a halak is kezdenek felkészülni a télre, pompás színeket öltenek magukra, és megfogásukért is talán kicsit többet kell dolgozzunk, mint a nyári, meleg időszakban.

Rekordok hete az őszi Balatonon

Erdélyi Tamás 2021-12-17 06:00:00
A tavaszi balatoni túránk végén élményekkel feltöltődve köszöntünk el ettől a mesés víztől. Már akkor eldőlt, hogy a jövőben a tó különböző pontjain szerencsét fogunk próbálni. Az őszi időszakra már eléggé be voltunk táblázva más helyszínekre tervezett túrákkal, de rövid egyeztetés után a srácokkal úgy döntöttünk, hogy lemondunk ezek közül egyet, hogy októberben ismét vissza tudjunk térni a Balatonra…

Ismerkedés a Duna-völgyi-főcsatornával

Erdélyi Tamás 2021-10-18 06:00:00
Miután sikerült az élő Dunából eredményt elérni, barátaimmal úgy döntöttünk, próbáljunk meg minél több vadvizet belesűríteni a nyárba, így esett a választás a Duna-völgyi-főcsatornára, avagy a DVCS-re. Sok szép fogást láttam már innen, ez elég indíttatás volt ahhoz, hogy elinduljunk helyet keresni a következő kalandunkhoz. Hogy miként oldottuk mi ezt meg? Tartsatok velem és mindent elárulok…

Hogyan készítem el a panírozott horogcsalit?

Erdélyi Tamás 2020-12-16 06:00:00
Sokan vagyunk úgy, hogy igyekszünk valamilyen praktikát bevetni annak érdekében, hogy horogcsalink a lehető legvonzóbb módon kitűnjön etetésünkön. Az utóbbi években megfigyeltem azt, hogy egyre több horgász használ lebomló kutyatápot és különböző pelleteket bojlis horgászataik során, gondolom, a költséghatékonyság végett, így szép lassan célhalaink hozzászoktak ezekhez az oldódó falatokhoz. Egyre nehezebb bojlival horogra csalni a pontyokat azon vízterületeken, ahol e takarmányokat nagy mennyiségben használják a horgászok. Hogy bojlisként miként oldottam azt meg, hogy az ilyen vizeken eredményes maradhassak? Ebből a cikkből kiderül…

Első dunai pontyom története

Erdélyi Tamás 2020-07-15 06:00:00
Pontyhorgászként mindig is fontosnak tartottam, hogy ne csak egy adott vízterületről tudjak eredményt felmutatni. Számomra az a sikeres horgász, aki minden vízterületen megállja a helyét, így nem volt kérdéses, hogy előbb vagy utóbb, de nyitnom kell az igazi vadvizek felé is. Régóta kacérkodtam a gondolattal, hogy de jó is lenne az öreg Dunából egy szép pontyot fogni…

A Haldorádó Carp Team csalizási tippjei – 4. rész „Black” Butterfly

Erdélyi Tamás 2020-01-28 06:00:00
Bizonyára nem árulok el nagy titkot azzal, ha azt mondom, sokszor az apró részletekben rejlik a siker nyitja. Most egy olyan, nem megszokott csalizást mutatok be nektek, mely már engem is többször kihúzott a csávából a kapástalan időszakokban – ennek neve „Butterfly”, azaz pillangó. Sikerrel alkalmazhatjuk e csalizási módot a nagy nyomásnak kitett vizeken is, ahol a hal már szinte kívülről ismeri a bojlit és szinte ránézésre megmondja a méretet és az ízvilágot.

Angliában élni és horgászni

Erdélyi Tamás 2020-01-15 06:00:00
Az élet úgy hozta, hogy külföldön találtam meg a számításaimat. Mivel gyermekkorom óta horgászom, nem szerettem volna ezt a szenvedélyt feladni csak azért, mert nem otthon élek. Utánajártam az angol törvényeknek, szabályoknak, illetve annak, hogy miképp is szerezhetnék itt engedélyt. Rövid keresgélés után ez sikerült is, így nem maradt más hátra, mint felkeresni egy közeli horgászboltot, ahonnan pótolhattam a hiányzó és kötelező felszerelést.
Videóval

Az eszközök fertőtlenítése angol módra

Erdélyi Tamás 2019-12-04 06:00:00
Minél több angliai vízre látogatok el, annál több helyen látom, hogy már a kapuban egy színes folyadékkal teli tartály fogad minket. Számomra ez teljesen új volt, ezért hamar utána kellett járnom, mi célt szolgál ez, hisz nem állt szándékomban semmilyen szabályukat megszegni. Ráncolt homlokkal hallgattam végig, hogy ez bizony fertőtlenítő folyadék, ezzel kell halkímélő eszközeinket átmosni minden horgászat előtt. Hamar megértettem a lényegét, de hogy ezt még autentikusabban tudjam átadni nektek, megkértem Ben Emptage barátomat, aki egyben az AJS Fisheries menedzsere, hogy beszéljen nektek arról, milyen célt szolgál ez, milyen következményei lehetnek, ha valaki nem tesz eleget ennek a szabálynak. Tekintsétek meg a beszélgetésről készített kisfilmet, bízom benne, hogy itthon is egyre jobban el fog terjedni ez a szemlélet.
Videóval

Hogyan bánjunk a megfogott hallal?

Erdélyi Tamás 2019-11-11 06:00:00
Sokak számára talán már lerágott csont, de úgy gondolom, még mindig óriási hiányosságok vannak a kíméletes bánásmód kapcsán. Ameddig gyakori látvány az elfertőződött szájú, megtört úszójú, összevissza hempergetett hal – és legyen ez bármilyen faj –, addig nem lehet túlzásba vinni ezt a témát. Úgy éreztem, valamivel nekem is hozzá kell járulnom e halak védelméhez, és ha már 1 horgász is jobban odafigyel vagy az alábbi módon jár majd el, már megérte. Ezúton is kérek minden kedves sporttársat, hogy legyen körültekintőbb, hisz így mi marad a jövő generációjának? Nincs is annál szebb látvány, amikor a horgász egy szép, egészséges halat tud a fényképező elé tartani. Tekintsétek meg az alábbi kisfilmemet! Bízom benne, hogy ti is tudtok belőle hasznosítani néhány mozzanatot, amik segítenek megőrizni a megfogott halak épségét.

Változnak az idők

Erdélyi Tamás 2019-08-01 06:00:00
Nagyon vártam az idei szezont egyesületi vizemen, mivel úszkál még pár bakancslistás ponty a tóban, melyekkel idén mindenképp szeretnék pár képet készíteni. Az enyhe télnek köszönhetően sikerült sok időt tölteni a vízparton, ezáltal is tovább növelve tapasztalataimat az itt élő pontyok szokásairól, tartózkodási helyeikről. Már rögtön az év első rapid horgászatán sikerült kipipálni egy különleges pontyot a listámról, amit aztán nem várt balszerencse sorozat követett, no de ne rohanjunk ennyire előre…
Videóval

Visszatérés a szigetországba, horgászat a Belvoir tavakon és Linear Fisheries-ben

Erdélyi Tamás 2019-01-07 06:00:00
Közel két esztendő telt el az „Angol pontyok nyomában” című sorozatunk utolsó része óta. Régóta terveztük a folytatást Rokolya Petivel, hisz tudom, mennyire visszavágyik a pontyhorgászat igazi Mekkájába. Idén végre úgy alakult minden, hogy számára szerencsésen álltak a csillagok, és újra összejött a szigetországi pontyhorgászat.

Ha nyár, akkor irány Merenye!

Erdélyi Tamás 2018-09-25 06:00:00
Amióta a szigetországban, Angliában élek, minden év júliusára időzítem a nyári szabadságomat. Ebből legalább 1 hetet igyekszem horgászattal tölteni, és idén sem volt ez másképp. E túrák apropóját az adja, hogy minden évben meghívom egy angol horgász barátomat, hogy megismertessem velük a magyar vizeket, a magyar horgász kultúrát, illetve hogy népszerűsítsem körükben a kíváló magyar termékeket is.

Váratlan helyzetek, okos megoldások!

Erdélyi Tamás 2017-11-16 06:00:00
Bizonyára sokakkal megtörtént már, hogy az előre kigondolt tervet, taktikát valami égi rosszakaró meghiúsította. Nagyon bosszantó az ilyen helyzet, ilyenkor általában az emberek két lehetőség közül választanak: mormogva, duzzogva beletörődnek sorsukba és elmennek haza, illetve a másik tábor igyekszik ebből a helyzetből is kihozni a lehető legtöbbet. Mivel túlságosan sok napot nem tudok a vízparton eltölteni, luxus lett volna az első akadály miatt megfutamodni, ezért megpróbáltam az adott szituációban is helytállni…

A Marker Sticks használata, avagy hajszálpontos horgászat

Erdélyi Tamás 2017-09-02 06:00:00
Angliai horgászataim során gyakran látom a vízparton, hogy a horgászok a sátraik körül elhelyezett és a földbe szúrt ágasok körül hadonásznak a botjaikkal. Eleinte nem értettem mire jó ez, de mikor jobban szemügyre vettem tevékenységüket, illetve megkérdeztem ismerőseimet a parton, hogy mégis hogyan kell ezt csinálni, mi a lényege, hamar ráébredtem, hogy ezt nekem is bele kell csempésznem horgászatomba. Hogy miről is van szó? A segédeszköz neve Marker Sticks, nézzük hát…

A „wafters” bojli készítése, ahogy én csinálom

Erdélyi Tamás 2017-07-19 06:00:00
Manapság a boltok polcain tucatnyi gyártó megannyi terméke megtalálható, így joggal merül fel a kérdés, miért vesztegetem időm és energiám saját csalik készítésével. Nos, a válasz egyszerű: Nincs az a csali, amely fogósságát ne lehetne tovább fokozni. Ebben a kis írásban szeretnék útmutatást nyújtani, illetve bátorítani a bátortalanokat első csalijuk elkészítésében, mely remélhetőleg szebbnél szebb fogásokhoz segíti hozzá a kísérletező kedvűeket. Kezdjünk hát bele!

Angol pontyok nyomában 4. rész

Erdélyi Tamás 2016-09-28 06:00:00
Miután Peti barátom hazautazott, az időjárás sietve nagy melegedésnek indult. A következő napokban a hőmérséklet minimum a duplájára emelkedett, és ki is tartott huzamosabb ideig, így szinte biztos volt a következő hétvégi program: irány a tó! Tudtam, ez a felmelegedés felcsalja a tó sekélyebb részébe a halakat, így ott néztem szét először árulkodó jelek után kutatva. A halak jelenléte egyértelmű volt, hisz percek leforgása alatt több ugrást és fordulást láttam a két tavat elválasztó hídról, ez eldöntette bennem, hol verek tábort. Ha kíváncsiak vagytok az eredményre, tartsatok velem!

Feederezés a „Mesterekkel”

Erdélyi Tamás 2009-08-20 07:00:00
Mindennapos teendőim közé tartozik, hogy elolvasom a friss írásokat a Haldorádó horgászportál oldalán. Így bukkantam rá egy felhívásra „Légy a teszthorgászunk” címen. „Ebből én sem maradhatok ki!”, gondoltam. Minden adott volt: a Haldorádó Centrum az én városomban, Kiskunhalason van, továbbá három remek „tesztvíz” szintén elérhető közelségben (a város határában) található. Már csak a barátokkal kellett leegyeztetni egy időpontot és bele is vágtam a tesztelésbe… Hogy miként? Tartsatok velem, és mindent megtudhattok!
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!