Tőzeges pontyok nyomában

Mint általában az életben, a horgászatban is a spontán dolgok a legjobbak. Így volt ez velünk is, mikor Farkas Szabolcs horgásztársammal egyik napról a másikra kitaláltuk, hogy a 40 fokos kánikulában lemegyünk egyik szeretett horgászvizünkre pár kapitális ponty reményében. A gond csupán az volt, hogy a tó legsekélyebb helye volt csak szabad. No, mindegy, ha valamikor, akkor most kiderül, mennyire ismerjük a vizet és a Tőzeges-tó lakóit. Hogy sikerült-e elérni a várt sikert? A cikkből kiderül…

A vízről érdemes tudni, hogy egy közel 10 hektáros, vadregényes, akadókkal tarkított tőzeges tó, mely körülbelül 40 éves. A tóban nincs hiány kapitális pontyokból: mind az ősállományból, mind a telepített példányokból van számos 10 kg feletti példány, de 20 kg feletti pontyok is lakják a vizet az óriási harcsák és a kuriózumnak számító fehér tokok mellett! A tavat negyedik éve horgászom rendszeresen, de mindig tapasztalok valami újat, és nyugodtan mondhatom, nem könnyű az igazán kapitális, 15 kg feletti pontyokat kapásra bírni és matracra fektetni a számos akadó miatt. De mint mindig, most is egy nagy ponty - és pár jó kép - volt a cél számunkra!

A horgászatomra főként Black Squid termékekkel készültem, melyet rendkívüli módon kedvelnek a halak ezen a tőzeges vízen, de a biztonság kedvéért volt nálam Big Fish bojli is, valamint kíváncsiságból hoztam a túrára FermentX termékeket is, mondván, ebben a nagy melegben, a meleg vízben működnie kell! A horgászatra szánt idő 48 óra volt.

Változatos csalikkal készültem
Éjszakai rigek

Indításnak - mivel ismerem a tavat - nem etettem sokat, az egyik helyre körülbelül 1 kg tigrismogyorót és bojlit vegyesen, a másik helyre pedig csupán 15 szem félbetört Black Squid bojlit.

Most ennyi volt egy etetés

Lassan be is sötétedett, mire minden botunk a helyére került. Vártuk a halakat, melyek állandó mozgásukkal tudatták velünk, bizony itt vannak. Az első kapás társamnál jelentkezett, melynek nyomán egy bő 8 kilós tőponty került matracra, majd nem sokkal később egy csodálatos, 13 kilós társa követte. Soha rosszabb kezdést!

Tőzeges töves

Nem akartam lemaradni barátomtól, így újrahúztam felszerelésemet 24 mm-es Black Squid Wafters bojlikkal, melyeknek e két szép halat köszönhette. Körülbelül 1 óra elteltével elhúzta nekem is egy 7 kg körüli pikkelyes.

Mindig fontos a jó kezdés!

Örültem a mozgalmasnak mondható estének. Nyilvánvaló volt, hogy éjjel nagyon aktívak voltak a halak a sekély vízben. Lassan elmúlt éjfél, majd pihenőre tértünk kicsit. Ami azonban 10 perces „álmomat” megtörte, arra talán egyikünk sem számított! Óriási kapás riasztott… Azonnal csónakba pattantunk és elindultunk a hal irányába, mely nemigen akart közelebb jönni az akadóktól. Közel 20 perces kemény csata végén azonban én győztem. Csak a merítőben szembesültem vele, milyen csodálatos hallal találkoztam. Egy bő méteres, érintetlen, nyurgás alkatú tőpontyot sikerült horogra csalni egy szem 24 mm-es Black Squid Wafters bojlival, amit egy gumikukoricával kombináltam. A hal a parton még nagyobb ramazúrit csapott, mint a vízben. Mondanom sem kell, meg is lett az eredménye: a 6-os Mugga horog a mutatóujjamban landolt.

Volt baj bőven…

Még hogy nem veszélyes hobbi ez a horgászat… Na de annyi baj legyen, egy ilyen halért ez is belefér. Pár kép erről a kivételesen szép pontyról:

Nincsenek rá jelzők!
A halak visszaengedésére mindig fokozott figyelmet fordítsunk!

Az éjszaka hátralevő részében pár kisebb ponty jött. Nappal variáltunk a csalikat, de a sok kisponty nagyon megnehezítette a dolgunkat. Pár szebb halat azért sikerült fognunk, köztük ezt a szép, nyurgatestű tükörpontyot:

Ő se nagyon látott még horgot…

Az újabb éjszakától ismét sokat vártunk, de valahogy nem akartak olyan elánnal táplálkozni a halak, mint előző este tették. Szabinak azért sikerült pár halat elcsípni! Íme, pár szebb ponty:

Hibátlan tükrös
9,5 kilós tükörponty

Ezt az éjszakát én a FermentX csalikra tettem fel, mellyel pár kisebb pontyot sikerült elcsípnem, valamint egy komolyabb halam akadóba menekült. Hajnalban és napközben a pokoli melegben már nem tudtunk halat fogni így a pakolás mellett döntöttünk. Napközben volt idő a fotózásra. Pár kép a horgászhelyről és a csalikról:

Horgászhelyünk
Nagy volt a nyugalom..
Próbáltunk szelektálni…
… kevés sikerrel!

Panaszra azonban nem lehet okunk, hiszen mindketten fogtunk 2 kapitális tőpontyot, melyekről minden pontyhorgász álmodik. Szeretett tavam ismét kegyes volt hozzánk, ősszel pedig hűvösebb időben visszatérek pár kapitális ponty reményében!

A lényeg, amiért minden fáradság és áldozat kifizetődik, hiszen a halról a kép, az élmény örökre a mienk!