A nagy pontyok birodalmában, 6 pontykapás 5 db 20+ kg!

Ezúttal Bosznia-Hercegovinába látogattam el Amir Taletovic horgászbarátom meghívásának eleget téve, aki ebben csodás kis országban él és immár 7. éve a Haldorádó teszthorgásza.

Volt ő is Bosznia feeder bajnoka, de hozzám hasonló módon a vadvízi horgászat és a nagyponty-horgászat a mindene.

A híres Zabar-tavon töltöttünk el 3 felejthetetlen napot, amely főként nagy pontyairól híres
Európa minden részéről érkeznek ide a fanatikus pontyhorgászok
Ez a horgászat nem feeder technikáról szólt, amely használata egyébként sem engedélyezett a tavon. Bojlis módszerrel horgásztunk és lépésről lépésre haladva próbáltuk megfejteni a tó finnyásan kapó, nagy halainak ízlését és kialakítani azt a stratégiát, amellyel horogra tudtuk őket csalni
Nagyon nem könnyű víz, de itt bármi megtörténhet, és akár új pontyrekordunkat is megfoghatjuk!
A tavon 20 horgászállás található, amelyek mindegyikén ilyen kis faházak várják a vendégeket. A tó most is szinte teljesen foglalt volt, nekünk a 6. sz. Mote Karlo nevű hely jutott
Az első nap délutánján érkezett ez a harcsa, felvette a pontyoknak szánt csalit. Később tudtam meg, hogy jelentős a tó harcsaállománya is, több 50+-os harcsát fogtak már pontyozás közben itt
A harcsák elsőszámú feladata, hogy kordában tartsák a tó dévér- és kárászállományát, ugyanis ezekből is akad bőven. A kicsi csalikat azonnal felfalják a 3-4 kg-os dévérek…
Végre horgon az első PONTY!!!
A csali, amelyre elcsábult, az egyik 2023-as bomba újdonságunk: Haldorádó MONSTER MAGNUM Hot Mangó + MONSTER Pop Up Method Hot Mangó
BUMM 20+! Döbbenten néztem az óriási tükröst, amelyet a bölcsőbe fektettünk. A pontos súlya 22,12 kg volt!
Amir egy szép amurt fogott. Azon már meg sem lepődtem, hogy a nyári időszakban gyakori vendég az amur is ezen a tavon, amelyek között a 20+-os példányok sem ritkák
A fényváltás (napfelkelte, naplemente) időszaka a legtöbb tavon megmozdítja a halakat és tartogat 1-2 jó kapást
Itt a második éjszaka sötétje hozta meg ezt a gyönyörűséget
BUMM 20+!! Hatalmas, nyurga testű tükrös, amely 23,34 kg-ot nyomott
BUMM 20+!!! Amirnak sem kellett sokat várni az újabb kapitális halra, amely 20,9 kg volt
Takács Péter kollégám természetesen MOST is velünk tartott, minden izgalmas és érdekes pillanatot megörökített
Reggelente köd és pára lepte be a tájat hamisítatlan őszi hangulatot varázsolva
Napközben (ahogy a köd felszállt) gyönyörű idő fogadott minket
Az étel is sokkal ízletesebb volt a friss levegőn
Újabb kapitális halat sikerült ezzel a MONSTER csalikombinációval becsapni
Ő volt az egyetlen pontyunk, amely nem haladta meg a 20 kilót, „csak” 15 kg-ot nyomott
A By Döme TEAM FEEDER Long Cast LCS 6500 orsó dobjára 300 méter 0,35 mm-es Haldorádó Big River Main Line zsinórt csévéltem, amely az egyik legstrapabíróbb főzsinórunk
BUMM 20+!!!! Amir Mester kora reggeli óriása, amely egyben új egyéni pontyrekordja is, 23,16 kg-ot nyomott!
A tavon engedélyezett a végszerelék behúzása vagy etetőhajóval történő bevitele. Mi is éltünk a lehetőséggel, így juttattuk be a végszerelékeket és a csalogatóanyagokat. Haldorádó Carp Boilie Fekete Tintahal és Fűszeres Vörös Máj (felezett és egész) golyókkal etettünk
Micsoda pikkelyek, micsoda hát!!!
Hatalmas fej és száj, ez bizony óriási hal!
BUMM 20+!!!!! Kezemben a legnagyobb hal, amely 23,7 kg-ot mérlegelt!!! Ő volt az ötödik 20+-os hal ezen a rövid túrán!!!!!
Erőtől duzzadó, kőkemény harcos volt, KÖSZÖNÖM, hogy találkozhattunk!
Az új Haldorádó MONSTER csalicsalád már a tesztek során bizonyította elképesztő fogósságát és szelektáló hatását. Ez volt a hatodik ország, ahol a tesztek során (még a forgalomba kerülésük előtt) sikerült velük kapitális pontyokat fogni!
A legnagyobb pontyokat a Haldorádó MONSTER MAGNUM Vér & Máj + MONSTER Pop Up Big Carp Tintahal & Áfonya csali kombinációjával tudtuk megfogni
Imádom az őszt, imádom az októbert, amely a nagy pontyok hónapja!

A 3 napos túráról készült látványos film hűen átadja az óriási pontyokkal folytatott fárasztások izgalmait és az átélt fantasztikus élményeket.