Gyerekek horgásszunk együtt 2. pályázat - Sághi Kevin írása

Nagyon sok pályázat érkezett be a Gyerekek horgásszunk együtt pályázat 2. körére. Ezeket az írásokat szépen sorban leközöljük oldalunkon! Azok, akik még így sem kerültek díjazásra, ne csüggedjenek, lesz még újabb pályázati lehetőség számukra. Addig is, horgásszanak sokat, készítsenek sok szép képet, örökítsék meg a gyerekkori horgászélményeket! Következzen egy újabb tehetséges ifjú horgász: Sághi Kevin írása!

Sághi Kevin vagyok, 1999. február 10-én születtem. A horgászatra apukám testvére szoktatott rá 7 éves koromban, mikor kaptam tőle egy úszós készséget. Eleinte ővele jártam horgászni, de később már apukámmal, illetve anyukámmal jártam ki a vízpartra. Az úszós készséget felváltotta a fenekező horgászat, majd engem is megfertőzött a feederezés 2-3 éve. Szoktam horgászni a Mosoni-Dunán, a kimlei kavicsbányákon is, de apukámmal a nagyon sok halban bővelkedő dunaremetei Kanka-tavat választottuk erre a nyári napra. (Sajnos a képek nem a legszebbek, mert sem apa, sem én nem vagyunk profi fotósok, de azt hiszem, hogy nem sikerültek rosszul.)

Mivel apukám Balatonfüreden lakik, én pedig a Győr-Moson-Sopron megyei Kimlén, kevés lehetőség van arra, hogy együtt horgásszunk. Ez leginkább a nyári szünetben szokott előfordulni. Ezúttal velünk tartott apa barátja, Pali is, aki bár még nem ismerte ezt a tavat, nagyon jó horgászaton vehettünk részt.

Apa és fia
Kapásra várva… a háttérben a tó

A szerelékemről nem ejtek sok szót. A Döme Gábor-féle feeder praktikákból ismert Pellet Feeder kosaras végszereléket készítettem el. Erre a horgászatra a tó mérete miatt a 25 g-nál nagyobb kosár használatát nem tartottam indokoltnak. Horognak egy 6-os méretűt raktam fel.

Horgon az első hal, persze hogy nálam :)

A tóról még annyit hogy remek programlehetőség az ide ellátogató családoknak a tó mögötti vadaspark is. A tó előtt egy étterem is van, ahol kiváló ételeket kínálnak.

Kis tükrös potyka lett az első hal

A kis ponty nem igazán dolgoztatta meg a Special Pellet feeder 360MH változatát.

Pali horgászállása, mellette balra apáé
Pali első hala Haldorádó mézes pálinkás kukoricára

Ezután beindultak a halak, sorra jöttek a kapások.

Ez a kis nyurgaponty nagyon vehemensen küzdött”
Újabb „egyenponty”, de az MH karakterisztikájú feederrel nagy élvezet volt kiszedni őket

Közben arra lettem figyelmes, hogy apa egy meglehetősen nagy csalikombinációt rak fel a horogra, ami mellett eltörpült az én egy szem mézes pálinkás kukoricám…

Apa gyönyörű amurja, és igen, arra a nagyméretű csalikombinációra jött

Látni lehet, hogy az amur kopoltyúja vérzett (kicsit megütötte magát a harcban, ezért a gyors horogszabadítás és fotózás után egyből vissza is engedtük, nehogy valami baja legyen).

Közben apáéknak…
… nem nagyon…
… jöttek… :)
… a halak :)

Kicsit meglepődtem a hirtelen jött zivataron (ami azt hiszem, látszódik is a képen :)), de a kapások száma nem csökkent. Legalábbis nálam :D

Újra fárasztottam…
APA! A halat kellene szákolni, nem engem! :)
Szerencsére inkább ezt a szép pontyot szákolta meg apa, mint engem
Ezen a képen a szép ponty mellett az „árvíz” is feltűnhet

Szinte elmosott minket az eső, de jól szórakoztunk. És persze hódolhattunk szenvedélyünknek. Próbáltam segíteni apáéknak a halfogásban, de az ő felszerelésükkel egyszerűen nem tudtam kapást kicsikarni.

Palinak sikerült egy árva, kósza afrikai harcsát „kivarázsolnia”

És persze…

… az utolsó szó az enyém lett, méghozzá a mai nap legkisebb pontyával

Összegezve a napot az én szemszögemből nagyon jól sikerült. Sok szép (nem éppen rekordméretű) halat fogtam, de nem is ez volt a szándék. A bot nagyon jól működött, szintúgy a csali is. Abból ez egy szempontból csalódott voltam, hogy Palinak és apának nem sikerült annyi halat fogni. Remélem, majd legközelebb sikerül. Etetőanyagnak Haldorádó Ponty Pirost használtunk, az a nagy csalikombináció pedig, amivel apa azt az amurt fogta, az 1 szem nagyméretű kagylós pufi és 2 szem sima csemegekukorica volt.

Sághi Kevin (turpan008)
Fotók forrása: Sághi László, Sághi Kevin
Gratulálunk, kedves Kevin, csak így tovább, ismerkedj meg minél több horgászmódszerrel!