„Ki a Pergető a Gáton” egyéni Pergető bajnokság II. forduló, Sebes-Körös - versenykiírás

Június közepén rendezik meg a Mátrai pergetők a „Ki a Pergető a Gáton” egyéni Pergető bajnokság II. fordulóját, ami valójában az első lesz, mivel az időjárás szeszélye meghiúsította az elsőt, vagyis a Zagyvai fordulót. Reméljük, a sebes-körösi versenybe már nem szól bele az időjárás és egy rendkívül érdekes verseny kerül lebonyolításra.

A verseny főtámogatója az Energofish Kft.

Sebes-Körös parti pergető forduló
A verseny a „Ki a pergető a Gáton” háromfordulós versenysorozat része.
Helyszín: a Sebes-Körös körösszakáli szakasza
A verseny időpontja: 2010. 06. 13.
Az időpont a vízállás függvényében változhat!
Nevezési díj: 6000 Ft/fő
Gyülekezés: a Sebes-Körös körösszakáli hídjánál
Versenyzés csak a kijelölt szektorokon belül lehetséges!
A versenypályát a versenyt megelőző napon lezárják, onnantól horgászni a kijelölt pályaszakaszon TILOS!
Lebonyolítás:
5:00-tól 5:30-ig regisztráció és sorsolás helyszínen
5:30-tól 5:45-ig versenyszabályzat ismertetése
5:45-től 6:00-ig versenyhelyszínek elfoglalása
6:20-tól 6:30-ig belépés a szektorokba (szektorbírói indítással)
6:30-tól 7:30-ig I. forduló
7:30-tól 7:55-ig szektorcsere
7:55-tól 8:00-ig belépés a szektorokba (szektorbírói indítással)
8:00-tól 9:00-ig II. forduló
9:00-tól 9:25-ig szektorcsere
9:25-tól 9:30-ig belépés a szektorokba (szektorbírói indítással)
9:30-tól 10:30-ig III. forduló
10:30-tól 10:55-ig szektorcsere
10:55-től 11:00-ig belépés a szektorokba (szektorbírói indítással)
11:00-tól 12:00-ig IV. forduló
13:00-tól értékelés, eredményhirdetés, ebéd elfogyasztása

A fordulók I., II. és III. helyezett versenyzőit díjazzuk, valamint a három forduló összetett I., II. és III. helyezettje külön díjazásban részesül.

Nevezést e-mail-ben elküldött regisztrációs lappal és az egyesület címére csekken befizetett és beérkezett nevezési díjjal fogadunk el! A nevezés lemondása esetén a nevezési díjat nem térítjük vissza!

Az érdeklődők a regisztrációs lapot és a versenyszabályzatot letölthetik a http://www.pergess.hu/ weboldalról.

További információk és nevezés:
„Mátrai Pergetők” Horgász Sportegyesülete
3231 Gyöngyössolymos, Ady Endre u. 22.
Mobil: +36 30/205-03-54 (Dávid Ferenc)
Mobil: +36 30/205-27-36 (Virág Balázs)
Banksz.sz: 11600006-00000000-27733208
E-mail: verseny@pergess.hu

Következzen egy sebes-körösi tesztelés Dávid Ferenc tollából:

A Mátrai Pergetők oszlopos tagjával - az ügyeletes humorzsákkal -, Farkas Előddel már régóta próbáltunk időpontot egyeztetni. Szerettünk volna tapasztalatokat gyűjteni, mivel sokan közülünk nem ismerik a Sebes-Körös lehetőségeit. Azután végre volt egy mindenkinek alkalmas időpont, így nem volt más hátra, mint egy kora reggeli indulás a Mátrából, majd probléma nélküli megérkezés 8:00-kor Szeghalomra, a megbeszélt találkozóhelyre. A tesztcsapat Csákó Gáborral egészült ki -tapasztalt, helyi pergetők mindketten, így nekem már csak az élvezet maradt: a kiválasztott pályákat tesztelni.

Meglátni és megszeretni!

Első megállónk mindjárt a Szeghalom és Vésztő közötti fokközi Körös-híd. A látvány mellbevágó volt: a folyó zavaros, áradó, és gyors… Véleményem szerint pergetésre alkalmatlan, de a többiek megnyugtattak, hogy ez a zavaros víz horgászható, sokszor jobb, mint a kristálytiszta. Megtudtam azt is, hogy ha feljebb megyünk a folyón, lehet, hogy kristálytiszta vizünk lesz. Elmondásuk szerint jellemző a Sebesre, hogy 1-2 óra alatt is képes tisztulni a víz. Indulás tovább!

Fokközi híd: zavaros

Következő megálló a Komádi híd. A hídról letekintve a látvány hátborzongató volt. A régi híd maradványain átbukó víz tajtékozva, örvényeket alkotva kisebb sóderpadokat képez, melyek most víz alatt voltak. Az örvénylő vízben egymást követték a balinok, domolykók rablásai. Legszívesebben elkezdtük volna a horgászatot, de a határig fel szerettünk volna menni, mivel Elődék elmondása szerint a Körös ott igazi gázlós pálya. Szorongó érzéssel és - a kihagyott horgászat miatt - szinte fájdalmaktól gyötörve indultunk tovább.

Komádi régi híd maradványai

Azt gondoltam, ezt már nem lehet fokozni, de amikor a körösszakáli hídnál elértük a folyót, megkértem Gábort, csípjen belém, mert azt hittem, álmodok. Mintha egy teljesen más vizet találtunk volna, mint 30 km-rel lejjebb. Kicsit tört, de teljesen tiszta víz, sóderes meder márgapadokkal tarkítva és szinte végig jól megközelíthető a partról.

Körösszakáli híd: tiszta víz

De a java még hátravolt! A kiválasztott pályaszakasz felső végére a gáton kocsival mentünk el. Itt található a körösszakáli bukógát. Azt az érzést, ami a víz láttán elkapott, nem tudom leírni, ne is várjátok el tőlem. Így képzelem el Ádámot és Évát a paradicsomban, ahogy mi álltunk ott. Ezt látni kell minden élővizet kedvelő pergetőnek! Na de nem ragozom tovább, gyors öltözködés mellesbe és irány a víz!

Körösszakáli bukógát

A tesztelés testközelben:

A bukógát alatti örvénylő vizet vallattuk - kevés sikerrel. Rablások, szedések folyamatosan voltak a területen, de valahogy nem találtam a csalit. Gyors kupaktanács, és a kis expedíciónk szétvált. Folyásnak lefelé haladtunk, ki-ki a maga belátása szerint, találkozó a szakáli hídnál.

Én még egy kicsit maradtam a gát alatti részen, csalit váltottam, előkerültek a körforgók. A wobblerek nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. A váltás sikeres volt, első halam egy kis balin volt.

Balinka

A következő hal sem váratott sokáig, igaz, nem tette próbára készségemet sem, mivel egy küszöcske volt. Sajnos a rablások elnémultak és a kis ragadozókon kívül itt nem jött más. Elindultam én is lefelé. Ahol lehetett, gázoltam, de a folyásirány szerinti bal part, melyen haladtam nagyon meredek, szakadtas, nehezen horgászható. A szemben lévő viszont nagyon jól megközelíthető. Több beállóban is sikerült halat fognom, igaz, csak a kis balinok és a küszök voltak aktívak.

Küsz-ködés

Amiért eljöttem:

Egy elég meredek szakadáson sikerült lejutnom a vízig. Egy bokor lógott a víz fölé, tőlem úgy 15-20 m-rel lejjebb. Dobásra nem volt helyem, így csalit váltottam és kis wobbleremet a vízzel úsztattam le a bokor alá. Elindítottam a csalimat, vagyis próbáltam, ám abban a pillanatban magához ragadta egy útonálló. Éreztem, hogy ez már jobb hal lesz. Persze a gyors folyás egy kicsit csalóka fárasztás közben. Kicsit csalódott is voltam, mikor a kezembe vettem a 20 dkg-os domit.

Wobblerrel is lehet

„Lesz még itt nagyobb is”, gondoltam, és újult erővel folytattam a horgászatot. Sajnos ezen a helyen már nem tudtam több halat fogni. A magas parton bandukolva nagyon szép látvány volt (a polárszemüvegen át figyelve) a meder. A túloldalon szinte végig márgapadok szegélyezik a vizet, itt a part sem magas, könnyen megközelíthető a víz. Egy biztos, a versenyt azon az oldalon rendezzük. Találtam egy nagyobb sóderzátonyt, melynek a felső vége ezen az oldalon kiért a partig, itt lebirkóztam magam a vízig. Leérve a partra, folyásnak lefelé egy farönk akadt fel a part szélében a zátonyon. Mögötte kissé felgyorsult a víz és egy surrantót képezett.

Hab a tortán:

Wobblerrel nem tudtam meghorgászni, így körforgóra váltottam. Első bevontatáskor, amikor a csali elérte a surranó vizet, erőteljes kapásnak kellett volna bevágnom, de nem volt időm, a hal megakasztotta magát. Az előzőnél egy kicsivel nagyobb domi volt a tettes.

Tovább erőltettem a pályát és meglett az eredménye. Sodorvonalból brutális kapást kaptam a körforgóra, botom karikába hajlott. Szerencsére a fékem jól volt beállítva és tette 14-es monóval a dolgát. 2-3 perc is eltelt, mikor a közelembe tudtam kényszeríteni a halat. Örömöm a hal láttán hihetetlen volt, mert megfogtam azt a halat, amire vágytam, amiért ilyen messzire eljöttem. Egy közel kilós domi volt a horgon.

Amire vágytam

Na de a Körös nem adja ám könnyen a kincsét! Halam befúrta magát a fennakadt fatörzs mögött lévő hínármezőbe. Patthelyzet. A zsinór rátekeredett az akadóra, se előre, se hátra. Nem volt mit tenni, begázoltam a nem éppen veszélytelen helyre. Szerencsére megúsztam megmerülés nélkül. Nehezen sikerült a halat kiszabadítani. Maga volt a tökéletes gyönyörűség, életem legnagyobb domija.

Ha már beszenvedtem idáig magamat, innen folytattam a pecát. Harmadik dobásra megismétlődtek az előző események. Megfogtam második, kiló körüli domimat. Nem akartam hinni a szememnek, de felocsúdva bénultságomból úgy döntöttem, hogy nem horgászom tovább a helyen. Ennyi tisztelet talán jár a folyónak és halainak.

A többiek már a megbeszélt találkozópontnál voltak. Sajnos nekik most nem volt olyan adakozó a folyó. Kisebb halakat sikerült fogniuk, de a jobbak elkerülték őket.

Összegzés:

A mai nap folyamán a wobblerek nem voltak fogósak, csak 2 db halat fogtunk velük. A körforgók 0-ás méretben bizonyultak a legjobbnak. A közvetlen tengelyre szerelt levelűek (ezek XD változatként ismertek) sikere nem volt kétséges. Gumit nem próbáltunk, nem láttam értelmét, persze ez nem jelenti azt, hogy nem működhet jól. A 3-4 órás horgászat alatt 20 db halat fogtunk, aminek javát a kis balinok ás küszök tették ki. 6 db domolykót sikerült elcsábítani. Az elbeszélések alapján bitang méretűek élnek ezen a szakaszon!

Úgy gondolom, ezt a szakaszt minden parti pergetést kedvelő horgásznak ki kell egyszer próbálnia! Sok sikert hozzá mindenkinek!