A munka mindig kifizetődik

Úgy gondolom, hogy bármelyik horgásztársam szívét megdobogtatja egy-egy kapitális méretű hal megfogása, legyen szó békés vagy akár ragadozó halról…

Hasonlóképpen voltam én is, amikor Ádám barátom elküldte e képeket e csodás fogásokról:

A pontyhorgászat mellett – szerintem joggal mondhatom – a horgászat egyik legnépszerűbb ága a ragadozó halas horgászat. Természetesen ezen belül is többféle technika és módszer megtalálható és űzhető. Amikor nem a pontyokat kergetem, akkor szívesen veszem kézbe pergető botjaimat és próbálom becserkészni a tavak és folyók megbúvó ragadozóit. Így hát nem is volt kérdés, hogy én is szeretnék egy képet készíteni a fotóalbumomba, amelyen egy hasonló forma süllő vagy csuka tetszeleg.
Lakhelyemhez közel található az Ökördi Szigetes-tó, amelyet szívesen látogatok, hiszen páratlan halállománnyal rendelkezik. Nemcsak a békéshalas horgászok találják meg itt a számításukat, hanem azok is, akik szívesen kergetik a ragadozó halakat. A tó területe körülbelül 10 ha. Környezete kulturált és rendezett; a tógazda különös figyelmet fordít arra, hogy az idelátogató vendéghorgászok jól érezzék magukat, csak a halfogásra kelljen koncentrálniuk.

Nyugodt és csendes környezetben elhelyezkedő tóról beszélhetünk, amely telis-tele van meglepetésekkel
Számos haltartó hely van…
… amelyek közelében a halak menedékre lelnek
Az idelátogató horgászoknak nem kell lemondaniuk a kényelemről sem. A bérelhető faházak gondoskodnak arról, hogy a több napra érkezők ki tudják pihenni fáradalmaikat

Természetesen a tó nem adja könnyen kincseit, jó pár horgász bicskája beletört már a könnyűnek vélt horgászatok alkalmával. Nem titok, hogy én is többször próbálkoztam már, mire sikerült eljutnom egy-egy rávágásig, de volt olyan is, hogy a merítés előtt fordult le egy aznapi „betli-mentő” hal… de úgy gondolom, hogy sikerért tenni is kell, és nem adtam fel. Tudtam, hogy előbb vagy utóbb, de beérik a belefektetett munka gyümölcse.

Hasonló forma csukákból és süllőkből rengeteget lehet fogni, ha jó helyen keressük őket
Látszik, hogy a túlélésért kőkemény csata zajlik
E kis süllőnek egy ekkora csali nem akadály
Az ilyen eldugott kis öblökben gyakran számíthatunk kapásra
Számomra már sokat bizonyított fonott zsinór; kiváló ár-érték aránnyal rendelkezik
Ha plasztik csalikról van szó, akkor ezek sosem hiányozhatnak a dobozomból
Ha pedig az egyéb műcsalikból kell válogatni, akkor ezekkel szinte minden helyzetre találunk megoldást

Az időjárást figyelve próbáltam egy olyan napot kivárni, amikor talán a horgászbabona szerint is kedvezően alakulhat a halfogás. Vihart és lehűlést jelzett az előrejelzés, így nem volt kérdés, hogy most kell megpróbálni, és egy kicsivel több időt rászánni a horgászatra.
Fanatikus horgász révén az embernek akadnak olykor olyan barátai, akik szintén hasonló szemlélettel rendelkeznek, akik nem restek akár munka után a „második műszak” megkezdéséhez sem. Kollégám, Ricsi is ilyen, bármikor kapható egy rapid horgászatra. Így hát aznap ketten vettük üldözőbe a halakat.

Sajnos az ilyen balszerencse is hozzá tartozik a horgászathoz, maga a kapás viszont bizakodásra adott okot
A megszokottnál tovább maradtunk, estébe nyúló horgászatnak néztünk elébe
Ricsi kezdte meg a halfogást az éj beállta után kicsivel
Kapást kapás követett

Tudtam, ha nem akarok lemaradni, akkor kísérleteznem kell. Szinte az összes nálam lévő csali bevetésre került, míg végre kapást tudtam kicsikarni.

Csak a szerencsének köszönhető, hogy a vékony fluorocarbon előkét nem harapta el

A fogás újabb lendületet adott, és szerencsére a halak teljes mértékben partnerek voltak aznap este. Számolatlanul fogtuk a kisebb egyedeket, míg egyszer csak a semmiből egy iszonyat nagy rávágást éreztem. Tudtam, hogy az egyik „nagy öreggel” van dolgom. Nem tehettem mást, mint bíztam a felszerelésemben, és hogy a horog jól akadt a hal szájában.

A szerencse mellém állt, rövidesen merítőben pihent e csodálatos hal

A sok belefektetett energia és idő végül meghálálta igyekezetünket és teljes mértékben kifizetődött, az Ökördi Szigetes-tó pedig megmutatta, hogy milyen egyedülálló halállománnyal rendelkezik.