Pergető történetek 20. rész – Szép, de nehéz nyári nap

A perzselő hőség leginkább a strandolásra ideális, mi mégis ilyenkor mentünk horgászni… az ok egyszerű: ekkor értünk rá.

Folyóvizeink nem nagyon kápráztattak el minket eddig a 2021-es évben az ország észak-keleti szegletében. Amikor már a tavaszi őrült időjárás normalizálódni látszott, a korábban leömlött rengeteg csapadék hatalmas árhullámokat indított a folyóinkon. Közben egyik napról a másikra szinte berobbant a nyár, és a rekord hideg április és közepes május után megjött az extrém meleg június. Ez van, ezek azok a körülmények, amelyeket nem tudunk befolyásolni. Ha viszont horgászni szeretnénk, akkor el kell fogadni, ami aznapra jut, amikor ráérünk. Bartha Gabi barátom megcsörgetett, hogy:
- Holnap peca?
- Mehetünk.

Kb. ennyi ideig tartott rábeszélnie. Friss információnk semmi nem volt a vízről, csupán az, hogy a letisztulás utáni első héten veszettül sok balint tudtak fogni a horgászok. Igen ám, de azóta eltelt 2 hét… Folyóvízen ez a 2 hét gyakorlatilag egyenlő azzal, mintha egy teljesen más időszakban menne ki az ember horgászni. Van, hogy egyik napról a másikra úgy el tud tűnni a hal, mintha sose járt volna arra, nemhogy két hét alatt… :D

A horgászatot megelőző délután is nagyon meleg volt már

Amit jósoltak a horgásznapra: 35 Celsius-fokos csúcshőmérséklet, illetve zéró szél. Szép kilátások… Ráadásul rohamosan közeledett a Bodrogon is a kérészek repülése, rajzása. Ezen a folyón 1-2 héttel hamarabb szokott ez bekövetkezni, mint a Tiszán. Az ok egyszerű: hamarabb melegedik fel a folyó, ezek az apró élőlények pedig roppant érzékenyek a környezeti változásokra. Amint megfelelőek nekik a körülmények, azonnal rajzani kezdenek, de az is előfordul, hogy másnapra egy hidegfront-betörés hatására teljesen eltűnnek, és egyetlen egy rovart se lát az, aki nekiszalad a folyónak az előző napi híreket hallva.

Mivel nem tudtam, mire lehet konkrétan számítani, többféle felszereléssel készültem

Spoiler: Utólag egy Facebook-üzenetből derült ki, az aznapi nehéz pecánk oka: este berobbant a víz, megvolt a kérész főrajzás. Ilyenkor ugyanis MINDEN hal ezeket a rovarokat fogyasztja, vagy a kérészeket evő halakat eszi… :D Így vagy úgy, de a rajzás előtt roppant nehéz kapásig eljutni a megszokott helyeken, ugyanis a halak már a kérésztelepek környékén csoportosulnak, alighanem valahogy érzik ők is, hogy este bizony ingyen kaja lesz.

Néhány wobblerre egyes horog került
Tokajban tettük le Bartha Gabi barátom új hajóját
Végre tiszta a víz, ráadásul nagyon kellemes a hőmérséklete
A jó idő kicsalta a horgászokat…
… kirándulókat
Több jónak gondolt helyszínt is megnéztünk
Szerencsére nagyon intenzív a rendőri jelenlét a Bodrogon, idén eddig minden horgászatom alatt találkoztam vízirendőrökkel
Komoly játékszer férfiaknak ez a hajó, ha nem fognánk semmit, az sem zavarna – picit kezdem érteni az USA-ban a 250 lovas motorokkal szerelt bass boat tulajokat
Gabi kezdte a halfogást, de a korábbi időszakban süllőket adó fákban csupán csukaifjonc lapult
Hát, te mit kerestél ott? Tüskés hátút keresünk, nem tüskés fogút
Ezek az akadók süllőt szoktak rejteni
Mivel konkrétan a fába dobáltunk, én a cheburashka szereléket választottam offset horoggal
Gabi maradt a hagyományos jiges felkínálásnál
Ő döntött jól…
… de csak csukákat bányászott ki a fából
A sok szaltóval, ugrálással mennyire megnyitotta a horgot ez a csuka!
Ez már megvan
Amilyen lassan jött, olyan gyorsan el is húzott
A jigelés után nekiálltunk a fás területek dobálásának csorgásból, hátha ott vannak a domik, balinok
Egy kisebb domi nyitotta a sort
Minél mélyebben a bokor alá kell dobni
Alsó kézből indított dobás, gyakorlom a tavalyi harcsás 9-es pofon miatt

A fenti képhez tartozik egy kis magyarázat. Történt ugyanis tavaly, hogy az árhullám levonulásával, valamint a tiszalöki erőmű kinyitásával a bokorsor alatt egy 30-40 cm-es sáv nyílt meg. Aki oda be tudott dobni éjszaka… minél bentebb, annál biztosabb volt a halfogás. Nekem nem ment… mentem is a levesbe. Oláh Petinek ment… nem is akárhogy fogott is harcsákat. Sokat! Bővebb infó az alábbi filmben!

Gabi újabb csukája, egy fát ugyanis csak megdobtunk jiggel
Jólesett a fagyos üdítő a 35 fokos kánikulában
Jön a bandanagy domi
Hú de szép vagy…
Nem tudom, fogtam-e már ekkorát
A nehéz nap számomra legszebb hala
Nagyon jó szolgálatot tett egész nap a BKK UV álló arcmaszk
Gabi még megcsípett egy harcsát
Innen indultunk, ide érkeztünk, és nem fáztunk…
Az árnyékban lévő kocsiba beülve rémisztő adatot mutatott a hőmérő

Végül következzen a film, amelyben meg van örökítve a nap néhány szép pillanata. Remélem, a képek visszaadják a feelinget is. Valahogy olyan érzésünk volt a nap során, hogy nem volt zavaró, hogy nehezen találtuk a halakat. Nem volt még egyet… még egyet… érzés. Elvoltunk, hajóztunk, szép tájakon jártunk… pont.
Megköszönöm, ha tesztek a filmre egy YouTube like-ot!