Bevetésen balinra és csukára a Nevis Secure 30

Mivel rendszeresen látogatom az oldalt, hamar felkeltette figyelmemet az a pályázati kiírás, melynek nyertesei lehetőséget kapnak a 2013. évi Nevis orsók tesztelésére. Gyorsan kaptam az alkalmon és pályáztam, majd kis idő elteltével megérkezett az értesítés: nyertem! Nos, lássuk, milyen társ a Nevis Secure!

Egy szép nyári délelőtt, mikor épp a horgászbotjaimat készítettem elő az éjszakai horgászatra, csengetést hallottam. Mint kiderült, a futár volt az. Nagyon megörültem, hiszen tudtam, hogy megérkezett a várva várt orsó. Átvétel után azonnal kibontottam és végre kezembe vehettem. Valóban egy elegáns, szemnek igen tetszetős orsóról van szó. Rendkívül elnyerte tetszésem az orsó színezete, a fehér, ezüst, illetve arany kombinálása. A fém hajtókar, a fém zsinórklipsz és a fém dob pedig a kiváló műszaki tulajdonságokat tükrözi.

Bevetésre várva

A tesztelés helyszínéül eleve a Tisza folyót terveztem. Mint tudjuk, a folyóvízi horgászat mindig tartogathat meglepetéseket, ezért az orsó dobjára 0,20 mm-es damilt csévéltem. A tesztelési idő alatt lehetőségem volt több helyszínen is üldözőbe venni a halakat.

Az 1. helyszín:

Az első helyszín a Tisza és a Nagyerdei-Miskafoki holtág torkolatánál található. E két víz találkozásánál előszeretettel tartózkodnak a küszök és természetesen velük együtt a balinok is. Azért esett e helyre a választásom, mert sok szép balint fogtam már itt, ezért úgy gondoltam, hogy méltó helyszín lehet az orsó első bevetésére. A balinok ezúttal is ott voltak, vehemens rablásaikkal leleplezték magukat. Nagyon megörültem, gyorsan összeraktam a felszerelést és már dobtam is. Telt-múlt az idő, de nem sikerült halat fognom. A balinok rendkívüli passzivitást mutattak a csalijaim iránt. Pedig a csaliarzenálom igen sokszínű volt, szinte mindent kipróbáltam a műlégytől kezdve a twistereken, körforgókon keresztül a wobblerekig, de hiába.

Vajon mikor vág már rá?

Később édesapám javaslatára úgy döntöttünk, megpróbáljuk csónakból megfogni a balinokat. Gyorsan összepakoltunk és irány a csónak. A csónakkal a torkolathoz mentünk, majd a motort leállítva a sodrással csorogtunk lefelé. Ismételten elkezdtem vallatni a vizet, dobás dobást követett, de a balinok aktivitása nem jött meg. Eközben lecsorogtunk a kikötőbe. Édesapám azt javasolta, hogy a következő napon próbáljuk meg ismét, de én még adtam egy esélyt magamnak, így visszamentük a kiszemelt helyre és újból csorogtunk lefelé. Hiába potyogtak a csalik a vízbe, a bevontatásra nem volt érdeklődő. Majd mikor már közeledtünk a kikötőhöz az utolsó dobás címszó alatt útnak eresztettem a kis körforgót. És láss csodát, a második tekerésre hatalmas rávágást éreztem, a bot karikába hajlott, sőt még az orsó fékje is megszólalt! A hal elindult a meder felé és beállt a sodrásba, ám többszöri kirohanás után végül megadta magát.

Csodálatos vadvízi torpedó
Napfényben pompázva
Megérte próbálkozni
Természetesen visszatért éltető elemébe

Rendkívül boldog voltam, hiszen méltó ellenfele volt az orsónak. A balin súlyát 1-1,5 kg közé saccoltuk.

A 2. helyszín:

A horgászat második helyszínéül egy tiszai szivattyúháznál lévő öbölrészt választottam. Az első helyszínhez hasonlóan itt is előszeretettel vannak jelen az ivadékhalak és a rájuk vadászó balinok.

A második helyszín

Megérkezésemkor a víz szinte tükörsima volt, sehol nem volt jele a balinoknak, de miközben a felszerelést raktam össze, egy aprócska rablás jelezte: itt vannak. Először egy kis körforgó villantóval próbálkoztam. A második dobásra máris egy kisebb balin vágott oda. Gyors horogszabadítás után már úszhatott is tovább.

Az első jelentkező
Nőj nagyra!

Ezt követően szinte minden dobás egy-egy kisebb balint eredményezett. Gyakoriak voltak az úgynevezett mellévágások is, de mindemellett igazán sok balint tudtam partra segíteni egy rövid időre.

A balinok csak jöttek…
… jöttek…
… és jöttek

A kb. 1,5 órás horgászat alatt 34 db balint fogtam 10-50 dkg között. A 1,5 órás intenzív dobálás nem kevés idő, de ez alatt egyáltalán nem fáradt el a karom, sőt a csuklóm sem „állt ki”. Mindez az orsó rendkívüli kis súlyának is köszönhető, ami mindössze 295 g!

Összhangban

A 3.helyszín:

A horgászat harmadik helyszínéül egy kubikgödröt választottam. Ezeket a gödröket a Tisza árvízkor rendesen feltölti vízzel, és ami a horgászokat leginkább foglalkoztatja, bőséges halállománnyal is.

Igazi vadvízi rengeteg

Az itteni horgászatom célhalai a csukák voltak. Csalinak elsőként egy twistert raktam fel, ezzel próbáltam a csukákat kapásra bírni. De a twister nem hozott sikert, ezért a már sokszor bizonyított körforgót vettem elő. Az első dobás azonnali kapást eredményezett, egy csukaifjonc csábult el a körforgóra.

A jövő nemzedéke
Az abszolút favorit

Jó pár dobást követően ismételten csuka küzdött a horgomon: méretét tekintve az előzőnél kicsivel nagyobb és igen harcias volt, minden áron szabadulni akart a horogtól.

Igazán nagy…
… küzdelem árán sikerült megfogni

Az elkövetkezendő kb. 1 órában még 11 csukaifjonc csábult el a villantóra. A méretük 20-45 dkg között változott.

Csodálatos mintázat
A kis hínárlakó
Legyőzött és legyőzője

Összességében el kell mondanom, hogy egy rendkívül jó orsóval van dolgom. A pergető orsók szinte minden kritériumának megfelel. Fontos megemlítenem azt, hogy az elsőfékes orsók híve vagyok, így öröm volt számomra, hogy az orsó ilyen fékrendszerrel rendelkezik. Sőt, el kell mondanom, hogy a fék szabályozhatósága nagyon jó, az orsó fékereje tág határok között állítható. Az orsó visszaforgásgátlóval van szerelve, amelynek előnyét a csónakból fogott balin esetében tudtam kamatoztatni. A rengeteg dobást követően sincs semmilyen elváltozás, kotyogás esetleg zörgés.

Tehát bátran ajánlom minden pergető társamnak ezt a fantasztikus orsót!

Ezúton szeretném megköszönni a Top-Fish 2001 Kft-nek és a Haldorádónak, hogy lehetőséget kaptam az orsó tesztelésére!

Írta: Szemerszki Richárd (pecamaister)