Európa Bajnokság, Belgium - Az edzésnapok I. rész

A hét végén - 2002. június 29-30. - kerül megrendezésre Belgiumban az öreg kontinens legjobb horgászai részvételével a VIII. Halfogó Európa Bajnokság. Hosszú és viszontagságos út van mögöttünk, de végre szerencsésen megérkeztünk. Bár úgy tűnt menet közben, ami elromolhat, az el is romlik. Ami elfogyhat, az el is fogy...

A magyar határon indultak viszontagságaink, ugyanis kilépéskor derült ki, hogy az egyik TOYOTA mikrobuszunk forgalmi engedélyét körözik. Potom másfél óra után sikerült tisztázni a félreértést. Alig tettünk meg újabb háromszáz kilométert, amikor a másik TOYOTA mikrobuszunk hűtővize felforrt. Ekkor még Ausztriában jártunk csupán, de szerencsénk volt, hiszen alig 10 km-re voltunk egy szervíztől. 6 óra munka után sikerült az autót üzemképes állapotba hozni és újra nekilódulni. Talán még újabb 200 km-t sem tettünk meg, amikor kifogyott az üzemanyag az első kisbuszból. Kicsit kezdett unalmas lenni a dolog. Már azt vártuk, hogy a csapat felszerelését szállító Renault Master mikor kerül sorra. Ez a márka nem hagyott cserben minket!

No végre megérkeztünk.

Nem volt könnyű dolgunk, amíg eljutottunk Belgiumba

A versenypálya a Holland határ mellett, de Belgiumban egy szép nevű kisvárosban OUPEYE-ben került kijelölésre. A meghorgászandó víz az Albert-csatorna. A 150-200 méter széles kanális egy több, mint 200 km hosszú hajózható víz. Partközeli vízmélysége 3-4 méter, de bentebb eléri a 8 métert is. A betongátak közé szorított, lassan áramló folyó kísértetiesen hasonlított az elmúlt évben, Párizsban megrendezett VB helyszínére, a Szajna folyóra. Nos, aki figyelemmel kísérte írásaimat az akkori eseményekről, annak dereng, hogy túl sok jót nem írtam róla. Az állandó hajóforgalom és a kevés hal nagyon megkeserítette a horgászok életét. Hajóból itt sem volt hiány és úgy lötykölődött víz, mint a mosóteknőben. Reméljük, legalább halból lesz több, mint Párizsban.

A pálya megtekintése után, hamar munkához láttak versenyzőink. A csapat, a következőképpen áll majd rajthoz. Csapatvezető: Németh László, versenyzők: Ambrus Tibor, Katus Gyula, Magyar Szilárd, Nagy Benedek, Walter Tamás és a tartalék Vidó Ferenc. A csapat segítői: Magyar Gábor, Pankotai Gellért, Várszegi József, Ifj. Gyulai Ferenc és jómagam.

Az első két edzésnap tulajdonképpen a pályán használható, a helyi sajátosságoknak megfelelő szerelékek és etetőanyag keverékek kipróbálásával telt. Túlzottan nagy kárt nem okozott - egyenlőre - csapatunk a helyi halállományban, hiszen az első nap, mindössze kettő testesebb dévért, néhány apró bodorkát és durbincsot zsákmányolt. A Mulde Kupa egyéni bajnoka, a dévérkeszegek réme, Vidó Fecó fogta a legnagyobb halat, amely egy kiló feletti dévérkeszeg volt. Csapattársa Ambrus Tibi sem akart lemaradni és egy fele akkora keszeg kifogásával borzolta a kedélyeket. A többség azonban 10-15 db apró durbincsot fogott mindössze. A számításba vehető eredményes módszerek tárháza igen szűkös, a rakós botos és esetleg a matchbotos horgászat jöhet számításba. A nagyon finoman kapó apróságokat és a közöttük felbukkanó 1-2 termetesebb halat nagyon érzékeny szerelékkel és tökéletes csalivezetéssel lehet megfogni, ehhez kell a rakós bot.

Ambrus Tibor szákol

A nap egyik legnagyobb hala: félkilós dévér

Vidó Ferenc rakós bottal fogta halait

Walter Tamás kapásra vár

Az etetőanyag keverékek kiválasztása és a tuti recept összeállítása, a Van Den Eynde etetőanyagokkal valósulhat meg. Ez a legtöbbet használt és a helyi vizeken sokszor bizonyított márka. Így logikusnak tűnik ezzel kísérletezni. Ráadásul a V.D.E. cég kereskedelmi igazgatója személyesen segít, hogy könnyebb legyen a dolgunk.

Két különböző receptet állítottunk össze az egyik a bodorkák, míg a másik a dévérek kedvence lehet.

A bodorka recept a következő:
- 2 kg VDE Gros Gardon

- 0,5 kg VDE Secret Gardons
- 4 kg löszös föld

Nagy Ben etetéshez készül

A két edzésnap után kiderült, hogy a bodorkás keverék népszerűbb a helyi halak körében, sőt ezt még a dévérek is jobban csípik. Schendel úr, a holland segítőnk azonban elárulta, hogy a lényeg még hiányzott a keverékekből. Megdöbbenve hallgattuk, vajon mi kell még a tökéletes keverékhez? Aroma? Még több föld?

A titok a galamb ürülék vagy még értehetőbben a tiszta galambtrágya. A helyi vizeken, bodorka eredményes horgászata elképzelhetetlen enélkül a speciális adalékanyag nélkül. Nagyon kíváncsiak vagyunk, mit javít ez a keveréken és miért kell használni. Talán a következő napok próbái választ adnak a kérdéseinkre és egyre több hal kerül a szákba. Ugyanis a konkurens csapatok közül, a helyiek (belgák) és az angolok már tetemesnek mondható 3-5 kiló halat mérlegeltek. Izgalommal várjuk a következő napok fejleményeit.