Határtalan öröm a határon túlról, avagy az I. Hajdúsági feeder bajnokság

Lezajlott az első Hajdúsági feeder bajnokság. Az ötlet Hegedűs Csaba fejéből pattant ki, aki e versenysorozat főszervezője volt. A verseny apropóját az adta, hogy már az ország számos pontján szerveznek nemzetközi szintű feeder versenyeket, ideje itt is szervezni egyet, ami remek kiugró pont lehet a versenyezni kívánóknak. A verseny színvonalát emelvén a lebonyolítás a hivatalos feeder versenyszabályzat szerint történt.

A bajnokság 3 fordulós volt. Az első és harmadik fordulónak a Látóképi-víztározó adott helyett, ami egy keszeges víz, míg a második fordulót az Ohati IV. tavon rendezték, ami egy kimondottan pontyos víz.

A versenypálya a Látóképi-víztározón

1. forduló: Látóképi-víztározó, 2014. április 13.

Mivel Ukrajnában, Beregszászban lakom, ami 150 km-re van a Látóképi-víztározótól, az első fordulóra úgy érkeztünk Gábor és Andris barátaimmal, hogy még nem horgásztunk ezen a vízen. Hiába a sok infó a vízről, egy edzés mindennél többet ér. Rajtunk kívül voltak még külföldi horgászok Romániából is, úgyhogy egy nagyon jó kis gárda verődött itt össze. A megjelent versenyzők között volt néhány olyan is, akik a magyar ranglista versenyeken is részt vesznek, így az ő jelenlétük még rangosabbá tette a versenyt. Összesen 27 versenyző állt a rajthoz, akiket 3 szektorra osztottak.

A sorsolás izgalmas pillanata - vajon mit ad Fortuna?

8:50 Az első dudaszó jelez nekünk, hogy lehet etetni. Etetésnek 5 kosár etetőanyagot juttattam be szúnyoggal megspékelve. A távolságot már előzőleg kiválasztottam, egy kisebb medertörést találtam és azon a távon klipszeltem ki a zsinóromat.

9: 00 Második dudaszó. Kezdetét vette az 5 órás verseny. Mivel nem tudtam, melyik etetőanyag lesz a befutó, a már számomra jó bevált keszeges keveréket választottam, ami 2 kg Haldorádó Top 1 Bream + 1 kg Haldorádó Secret Carp etetőanyagból állt össze. Aromát nem adagoltam hozzá.

Áprilishoz méltó szeszélyes időjárás fogadott minket. A halak kapókedve nem volt a csúcson. Volt időszak, hogy a babérlevélnyi keszegek is eltűntek az etetésről és a helyüket a sneci vette át, akkor csak őket lehetett fogni, de ha nincs ló… Csalinak az egy szem szúnyog Haldorádó verseny kütyüvel meglebegtetve volt a favorit.

Ezekből kellett volna több

14:00 A verseny végét jelző dudaszó megszólalt. Nem tudtam, mire számíthatok, mivel a jobb és bal oldali versenyző is egyformán húzta a halat. Nekem 43 halam volt, amit kb. 2 kg-ra saccoltam. Elkezdődött a mérlegelés. 2400 gramm a pontos súly, amit fogtam.

2.400 gramm, vajon mire lesz elég?

Az eredményhirdetésnél ez a szektor 2 helyre volt elegendő, amivel 2 pontot szereztem és ez összetettben a 6. helyre volt elég. Ennek örültem - ilyen erős mezőnyben és a vizet nem ismerve a szektor 2 nagyon jó!

A győztesek! Minden szektorban az első 3 helyezettet díjazták
Állás az első forduló után

2. forduló: Ohat IV. tó, 2014. június 29.

A versenypálya

A megszokott módon ez a forduló is a sorsolás izgalmaival kezdődött. Az időjárás a mai napon kegyes volt hozzánk, sok halat ígért, csak a szél fújt erősen, irányt mutatva a halaknak a versenypálya végébe, ahol a „C” szektor volt. Nem is kell mondanom, a „B” és „C” szektorba sokan szerettek volna kerülni. Gábor barátomnak sikerül is C3-at húzni. Eljött az én időm, és komoly összpontosítás után sikerült C4-et húznom. A 2. fordulóban 28 versenyző vett részt.

Sorsolás
Felkészülés a versenyre

9:00 Megszólal a duda, és repülnek a kosarak a vízbe. Mivel Ohat is majd 190 km Beregszásztól, sajnos most sem sikerült edzést tartani. No de sebaj, van jó etetőanyagom, az majd segít. Az első 20 percem a helyes csali kiválasztásával telt, sehogy sem tudtam megtalálni a tutit. Ezalatt a szomszédom, Hegedűs Csaba a C5-ös helyen már a harmadik pontyát fárasztotta. Na, erre való a verseny előtti edzés… Végre nekem is ponty van a horgomon, sikerül megszákolni, másfél kilósra saccolom.

9:00 - Start! Repülnek a kosarak
Szomszédom a C5 helyen Hegedűs Csaba és harmadik pontya
Egyelőre csak nézek, mint a moziban…

Telt-múlt az idő, a halak az etetésen voltak, de nem akarták felvenni a csalit. Még jobban feltámadt a szél. A versenyből már eltelt 3 óra, nekem meg csak 4 pontyom, 2 kárászom és 2 dévérem volt. Csaba a C5-ös helyen már 7 pontynál járt.

Egy kárász. Ez is jó, csak húzza valaki…
Gyuri barátom kapásra vár

Tudtam, ha így megy tovább, jó vége nem lesz, mert a szektoromban a többiek is húzták a halat. Ekkor előke- és horogcsere következet, lementem 13-as előkére és 14-es horogra, ami jelen esetben a Gamakatsu A1Team Feeder Carp horog volt. Az etetőanyaghoz - ami 2 kg Haldorádó Secret Carpból és 1 kg Haldorádó Lemon Carpból állt - még több szemest kezdtem adagolni. Szemesnek a Haldorádó Tejsavas 4X magmixét használtam. A horogra egy csonti és egy pinki került, és végre beindult a halfogás. A negyedik órában 3 pontyot sikerült fognom.

Beindult a halfogás
Elkelt a kapucni,a szél nagyon erős volt

Az utolsó, ötödik órában már 5 pontynál jártam, a verseny végéig 10 perc maradt, amikor egy határozott kapás után emeltem meg a feedert. Rögtön éreztem, hogy ez az átlag 1-2 kg-os pontyoknál valamivel nagyobb lesz, 3 kg felettire tippeltem. 3-4 perc fárasztás után pillantottam meg először a szép nyurgapontyot. Tudtam, hogy ez a bónuszhal fontos lesz a végelszámolásnál, úgyhogy nem siettem el a fárasztást. Még 2 percig birkóztunk, de végül feladta és beúszott a merítőmbe. A súlya 5 kg felett volt. Ez lett a 13. pontyom.

Az 5 kg feletti bónuszpontyom

Már tudtam, hogy a szektoromban tuti benne vagyok az első háromban. Eredményhirdetésnél kiderült, hogy 28.360 grammos fogásommal nem hogy az első háromba kerültem, hanem megnyertem a szektoromat és összetettben is első lettem a mai versenyen! Ezzel a csodás eredménnyel sikerült 2 forduló után összetettben 3 ponttal - ebben Kálló Kornéllal holtversenyben - az első helyre tornászni magamat (mivel nekem volt nagyobb a fogott súly).

A győztes teríték - 28.360 gramm
Ez is megvan!
A 2 forduló győztesei
Összesített tabella 2 forduló után

3. forduló: Látóképi-víztározó, 2014, szeptember 7.

Eljött az ősz és vele a 3. fordulójához ért a Hajdusági feeder bajnokság. Az időjárás ebben a fordulóban már nem volt kegyes hozzánk. Napok óta esők öntözték a Hajdúságot. A versenypályához vezető út járhatatlan volt, csak helikopterrel lehetett volna megközelíteni.

Kajakkal könnyebb lett volna behordani a cuccot

Ez komoly megmérettetés lesz mind fizikailag - becipelni a cuccot térdig érő sáros vízben gázolva több száz métert, ráadásul egész nap ázni -, mind morálisan - ilyen körülmények között sokaknak hamar elmegy a kedve a versenyzéstől. A sorsolásnál mégis megjelent 23 elszánt horgász. Gyors sorsolás után - ami számomra szerencsés volt, mivel A3-at húztam, ami a pálya eleje és csak vagy 150 métert kellett cipekednem - elkezdtem előkészületeket a versenyre. Ebbe a szektorba húzott Kálló Kornél is, akivel egyforma pontszámmal (3) álltunk a tabella elején, de szektorunkban volt Tóth Zsolt is, aki csak egy ponttal maradt el tőlünk. Jó összehúztunk… de annál érdekesebb lesz!

A horgászhelyem. A fotel alatt egy sárpatak csordogált
A start előtti pillanatok

9:30 Megszólal a verseny kezdetét jelző dudaszó. Az első fordulóhoz képest etetőanyagot váltottam, mivel 1 héttel a verseny előtt voltunk itt egy kis tréningen, és az akkor kipróbált kaja jobban muzsikált, sikerült majd 6,5 kiló halat fogni. Akkor mondtam is Gabi barátomnak, hogy ennyi biztos elég lesz a versenyen.

A tréning jól sikerült. Ússzatok barátaim, találkozunk a versenyen!

Ezúttal a Haldorádó Nagy Dévér etetőanyagnak szavaztam bizalmat. Az etetőanyag keverékem 3 kg Nagy Dévérből állt, amihez 1 flakon Nagy Dévér aromát adtam. Etetésnek 5 nagy kosárnyi etetőanyag ment be szúnyoggal, ezután kisebbre váltottam a kosarat és elkezdtem a horgászatot. Az első kapásra alig 10 másodpercet kellett várni, és egy kis dévér már mehetett is a szákba. A továbbiakban azonban nem vált ütemessé a halfogás, az első óra végére csak 13 halnál tartottam, gondjaim voltak a végszerelékkel, jóval több halat kellett volna fognom… Eltelt a második óra és megint 13 halat fogtam. Sikerült rendbe tenni a végszereléket, ám a 3. órában csak 9 hal akadt. Valamiért abbamaradtak a kapások. Kezdtem is aggódni, hisz nem láttam a nádtól és a távolságtól a szomszédokat. A negyedik órában aktiválták magukat a halak, 14-et sikerült horogra csalnom. Eljött az utolsó óra, a halak felébredtek és nagyobb lett a méretük. 14:00-kor dudaszó. Vége a versenynek, az utolsó órában 20 halat fogtam (és 2 hal megtépett, nem bírta a 10-es előke). Összességében 5 óra alatt 69 halat sikerült fogni, de benne volt a 90-100 hal simán, ezeket a dolgokat még csiszolnom kell. 69 halat kb. 6.900 grammra saccoltam, és nem is tévedtem sokat, a mérleg 6.805 grammnál állt meg. Mire lesz elég, nem tudom, de reménykedem, hogy az első 3-ban benne leszek. A mérlegelés végére kiderült, hogy második vagyok a szektoromban, sikerült beelőzni 240 grammal Kálló Kornélt, fő ellenfelemet. A szektorunkat Tóth Zsolt nyerte, aki így hozzám hasonlóan 5 pontos lett, de nekem nagyobb volt a fogott összsúly.

Kálló Kornélt 240 grammal sikerült leelőznöm, így ő lett szektorunkban a harmadik
Nagy nehézségek árán,de meglett a szektor 2-es
Szektorunk győztese, Tóth Zsolt, aki így szintén 5 pontos lett

Jöttek a hírek a szektorokból, Buczkó Krisztián a „B” szektorban 1-est horgászott, ezzel ő is 5 pontos lett… de még nem tudtam, milyen súllyal. A versenyig 1.980 grammal több volt nekem, mint neki.

Buczkó Krisztián szektor 1-gyel szintén 5 pontos lett

A dolog kezdett nagyon izgalmas lenni. Krisztián édesapjától megtudom, hogy 8.630 grammal nyerte szektorát Krisztián. Számolásba kezdünk… Összetettben 3 forduló után Krisztiánnak 37.410 gramm, nekem 37.565 gramm. 155 gramm különbség. Sikerült!!! 2014-ben én vagyok a Hajdúsági Feeder Bajnok!

Nagyon örültem ennek, hisz a mai 3. fordulóban nagyon rosszul horgásztam, sok volt a hiba, amit elkövettem, de Fortuna kisasszony ma velem horgászott. Köszönöm neki!

Sikerült!
A Bajnokság első 6 helyezettje
Összesített eredménylista

Ezúton szeretném megköszönni Hegedűs Csabának, hogy vette a fáradságot és megrendezte ezt a bajnokságot. Nálunk, Kárpátalján, ahol 1 millió ember él, sajnos nincs igény a feeder sportra, ezért öröm számunkra, hogy még ha nem is olyan közel, de részt vehetünk ilyen jellegű feeder versenyeken. Ebben a versenysorozatban rajtam kívül még 4 honfitársam szerepelt. Köszi, Csaba, jövőre is ott leszünk!

Írta: Vladika Sándor (UA)