Alias : kaszasm
E-mail : [e-mail]
Születési dátum : 1983-05-17
Lakhely : Budapest
Kedvenc horgászmódszerei : rakós botos horgászat
Kedvenc vízterületei : Komravölgyi-tározó (Mihálygerge), Maconka, Búzásvölgyi-tó (Recsk)
Legnagyobb halai : ponty 11 kg, amur 8 kg
Mióta horgászik : kb. 1992 óta

Szerző írásai

Szép nyári nap volt

Kaszás Máté 2004-08-31 08:00:00
Ha becsukom a szemem még mindig tisztán emlékszem arra a szép nyári napra! Látom, ahogy gyöngéd szellő borzolja a vizet, ahogy a vízpára felszáll a hajnali időben, és a nap sugarai először tükröződnek vissza a vízről! Még a nyaralás örömei, a sok bikinis lány látványa, a strandon szerzett élmények között sem tudtunk megfeledkezni kedvenc hobbinkról, ami mindig varázslatos élményekkel ajándékozott meg minket. El is határoztuk apámmal, hogy felderítjük a kis nyaralónk körüli vizeket. De hát hol is kezdjük? Merre induljunk először?

Nagy dévért akarok!

Kaszás Máté 2003-08-04 08:00:00
Imádok a termetes dévérekre horgászatni. Fárasztásuk élvezetes, és kinézetükben is gyönyörűek ezek a halak. Megfogásukra rengeteg féle horgászmódszer kínálkozik. Én most egy könnyű kis pickerbotot választottam, hogy megtizedeljem a keszegállományt. Mi sült ki az egészből? Mindjárt Önök is megbizonyosodhatnak róla! Már a felkelő nap első sugarai a vízparton találtak, mert ekkor még nincs túl meleg, és ilyenkor esznek igazán a halak!

Maconkai spiccbotozás

Kaszás Máté 2003-07-28 08:00:00
Azt hiszem a Maconkai-víztározót senkinek sem kell bemutatnom, hiszen országos híre van ennek a kitűnő Nógrád megyei víznek. A tó rendelkezik egy hosszú gáttal, amely előtt változó szélességben, végig kövezés húzódik. A helybéli horgászok is, mint szinte mindenhol messzire horgásznak a parttól, mondván ott lapulnak a jó halak. Én ezt szerettem volna megcáfolni, és egy 8 m-es spiccbottal vallattam a kövezés szélét! Hogy mi sült ki belőle? Nemsokára kiderül!

Egy elhagyott tó

Kaszás Máté 2003-07-17 08:00:00
Már régóta sajnálattal figyelem azt a Nagybátony és Vizslás között elterülő tavat, amely jelenleg, mint ülepítő tó funkcionál, és nincs hasznosítva, mint horgásztó. Budapest felől Salgótarján felé haladva a 21-es úton, Nagybátonyt elhagyva pillanthatjuk meg, az út jobb oldalán. A jobb sorsra érdemes tavacska nagyobb figyelmet is megérdemelne.

Spiccbotos dévérezés

Kaszás Máté 2003-06-24 08:00:00
A tervem nem volt más, minthogy egy kicsit gyakoroljam a spiccbotos horgászatot a már megszokott Komravölgyi "tavacskán", hiszen minden horgásztechnikát felszínen kell tartani, hogy bármikor tudjuk őket alkalmazni, tudásunk legjavát hozzáadva, és alkalmazkodva az adott körülményekhez. Annak ellenére, hogy sokan azt hiszik, hogy ez egy nagyon könnyen megtanulható dolog, azok tévednek! Ahhoz, hogy mindig halat tudjunk kisajtolni a vízből ennek a módszernek is a mestereivé kell válnunk!

Kis tó, nagy verseny

Kaszás Máté 2003-06-03 08:00:00
Május 3-án került sor a most már hagyománynak számító horgászverseny megrendezésére a Ceredi-tavakon, ahol szerény személyemnek is szándékában volt elindulni. A helyi versenyzők mind ismerik ezeket a tavakat, és mindig boldogan vesznek részt ezen a megmérettetésen. Annál is inkább, mert az egyesület ezt a versenyét mindig a nagy szezon előtt rendezi meg, így ez jó lehetőség arra, hogy egy kicsit bemelegítsünk a még nagyobb szabású versenyekre.

A sekély vizek lakói

Kaszás Máté 2003-05-14 08:00:00
A horgásztársaim többsége tavasszal még mindig a mély vizekben kereste a halakat. Meg voltak róla győződve, hogy jó hal csak itt lakik. Nekem az a tapasztalatom, hogy amint a sekély vizek megszabadulnak a jégpáncéltól, a halak odaözönlenek melegedni. A kisebb vizek sokkal hamarabb felmelegszenek, mint a több méteres mélységek, és nagyságrendekkel több táplálék található itt.

Matchbotozás mély tavakon

Kaszás Máté 2003-05-12 08:00:00
Az egész úgy kezdődött, hogy egy korábbi rezgőspicces horgászat során azt tapasztaltam, hogy sok esetben a halak, a csali feneket érése előtt elkapták azt. Mivel rezgőspicces bottal elég nehéz lenne a különböző vízrétegeket átkutatni, így elhatároztam, hogy legközelebb matchbottal fogok próbálkozni. Ez elég komoly, és elgondolkoztató vállalkozásnak tűnt, mert a tó, ahol horgászni szerettem volna egy ivóvíztározó. Ez annyit jelent, hogy a majdnem folyamatos vízkivétel miatt a tó a vízoszlop teljes magasságában áramlik. Ennek tetejére még rájön a szél, és ha ez nem volna elég, akkor még az irdatlan vízmélység is közre játszhat. Ez a vízmélység átlagosan 5-6 méter, de ennek többszöröse is lehet. Szóval elég kemény fába vágtam a fejszém!

Szeszélyes április

Kaszás Máté 2003-04-23 08:00:00
Az idei tél egy kicsit harapósra sikeredett. Nem akarta, hogy mi horgászok jól érezzük magunkat. Azonban egyszer mindennek vége lesz, még ennek a hosszan tartó téli időjárásnak is! Áprilisban már azt hittük, hogy végre elfelejthetjük a havat és hideget. A szeszélyes időjárás azonban csúf tréfát űzött velünk és egy utolsó, de látványos ütközetett vívott tél tábornok csapataival. Április közepén, éjszakánként gyakori volt a -5-6 °C fok és a hó is megmaradt néhány napig. De mennyire viselte ez meg kedvenceimet, a halakat?

A picker jelentősége, a hétköznapi horgászatban IV. rész

Kaszás Máté 2003-01-24 08:00:00
A pickerbotos horgászat kelléktárát ismertető sorozatban, elérkeztünk a módszerhez szükséges horgok, zsinórok, forgók és gubancgátlócsövek bemutatásához. Lássuk, hogyan is néznek ki, és mire kell ügyelni a kiválasztásuk során.

A picker jelentősége, a hétköznapi horgászatban III. rész

Kaszás Máté 2003-01-14 08:00:00
A pickerbotos horgászat kelléktárát ismertető sorozatban, a spéci etetőkosarak bemutatása van soron. A pontos, koncentrált etetés és a halcsalogatás elképzelhetetlen nélkülük. Lássuk, hogyan is néznek ki, és mire kell ügyelni a kiválasztásuk során.

A picker jelentősége, a hétköznapi horgászatban II. rész

Kaszás Máté 2002-12-04 08:00:00
A pickerbotos horgászat elképzelhetetlen a különféle aprócikkek és kiegészítők nélkül. Ezek szerepe legalább annyira jelentős, mint egy jó horgászboté. Melyek ezek a nélkülözhetetlen kellékek? Különleges etetőkosarak, és csontikosarak, gubancgátló csövek, forgók, horgok és zsinórok. Tekintsük át részletesen is ezeket. Ebben a cikkben elsőként a különféle kosarak közül a csontikosarakat mutatom be.

A picker jelentősége, a hétköznapi horgászatban I. rész

Kaszás Máté 2002-10-30 08:00:00
Már nagyon régóta járom a horgásztavakat, és egy nagyon különös jelenségre lettem figyelmes a parton. Számomra elgondolkodtató módon szinte mindenhol, ahol eddig megfordultam, találkoztam nagyon sok olyan horgásszal, akik a hagyományos fenekező módszert oly módon űzik, hogy (szinte) harcsázó botokkal, két öklömnyi etetőkosarakkal, 30-as, 40-es zsinórral, a szereléket teljes erővel elhajítva, úgy gondolják, hogy az a jobb horgász, aki nagyobbat tud dobni. Sokszor azonban pont ők azok a horgászok, akik üres kézzel mennek haza a partról, legfőképpen olyan tavakon, ahol a telepítés mennyisége nem éppen megfelelő. Ráadásul ezek a horgászok akarva vagy akaratlanul is messzire szoktatják a halakat a parttól, nagy nehézségeket okozva azoknak a horgászoknak, akik a part közelében próbálkoznának.

A rakós bot és a süllő

Kaszás Máté 2002-10-16 08:00:00
Gyönyörű, szélcsendes őszi napra ébredtünk Apámmal. Amikor kinéztünk reggel 6 órakor az ablakon, a köd fenséges menyasszonyi fátyla szinte mindent beborított. A nap sugarai még meg sem látszottak a félhomályban, és ha az idő ugyan kicsit csípős is volt, mi azért egymásra néztünk és elhatároztuk, hogy megvalósítjuk egy régóta dédelgetett álmunkat, és ellátogatunk a Maconkai-víztározóra, amely mostanában a mi toplistánkon a "Legjobb Tó" címmel büszkélkedhetett.

Amurkaland

Kaszás Máté 0000-00-00 00:00:00
Csak pár napja történt, hogy elérkezett az ideje a várva-várt éjszakai horgászatnak, amelyre tavunkon csupán két lehetőség adódik egy hónapban. Ám ez az éjszakai horgászat nem kisebb élményekkel kecsegtetett, mint egy kapitális amur megfogásával, méghozzá rakós bottal!

A kiegyenesedett horog legendája

Kaszás Máté 2002-07-09 09:00:00
Emlékszem, alig lehettem 9 éves, amikor apám, aki mindig is jeles sikereket ért el a horgászat tudományában, elvitt horgászni kedvenc tavára, a Komravölgyi-tározóra. Hosszas tanítóbeszéd, és szemléltetés után apám kezembe adta a botot, amely hossza ellenére eléggé könnyőnek tűnt. Következhetett az első hivatalos bedobásom, amit apám szerint teljesen önállóan kellett végrehajtanom, mondván csak így lehet nagy horgász belőlem, illetve csak így érezhetek rá a bedobás tudományának mikéntjére.
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!