Dunai pontyok bojlival

Sokszor beszéltünk róla Laci kollégámmal, hogy szeretnénk a nagy Dunából pontyokat fogni. Sajnos kevés időnk van a horgászatra, de az októberi hosszú hétvégét kihasználva pénteken nekivágtunk a kalandnak. Célunk az volt, hogy szép, termetes, öreg dunai pontyokat fogjunk. Hogy ez sikerülhet-e? Ezt mi sem tudtuk. Kevés tapasztalattal rendelkeztünk a dunai békéshal-horgászattal kapcsolatban. Tanácsot kértünk Döme Gábortól, hogyan és miként vágjunk neki a túrának. Hosszas beszélgetés és sok-sok hasznos tanács következett, és ezekkel felvértezve indultunk neki az öreg folyónak. Nem mellesleg Gábortól kaptunk a 2024-es újdonságnak számító bojlikból.

A vízállást minden esetben nyomon követjük

A vízállás igen alacsony volt, de belevágtunk. Hogy jól döntöttünk, vagy sem, az csak később derülhetett ki. Volt kiszemelt horgászhelyünk, ahová este érkeztünk meg, munka után. Sajnos az időjárás nem volt kegyes hozzánk. Orkán erejű szél fogadott minket. A víz hőmérséklete 18 C° volt és folyamatosan csökkent.
Etetés helyett azonnal táborépítésbe kellett kezdeni. Mivel is etettünk? Csak és kizárólag bojlival. 20-24 és 30-as felezett golyókkal. A spombos bot 38 méteres távolságra volt kimérve, ahol 2,5-3 méteres mélységet sejtettünk. Mindketten úgy gondoltuk, hogy kisebb etetést készítünk, de akkor sem teszünk mellé főtt magvakat, csakis főtt bojlik jöhettek számításba.

Ezt Spombbal és etetőlapáttal juttattuk be a meghorgászandó területre

Az általunk használt felszerelések: By Döme TEAM FEEDER Master 395 RXH, amely a MASTER botcsalád legerősebb folyóvízi változata, orsókból pedig két különböző típust használtunk. Én a By Döme TEAM FEEDER Master Long Cast 6700-as gyorsfékes orsót, Laci pedig a By Döme TEAM FEEDER Big River LCS 6500 nyeletőfékes modellt. Mivel nem tudhattuk, mire számíthatunk, kellően erős felszereléssel készültünk, hiszen a Duna a meglepetések folyója.

Én a KORDA Basix Mainline 0,35 mm-es változata mellett döntöttem…
… Laci pedig a 0,30 mm-es Haldorádó Big Riverben bízott

A végszerelékek mindkettőnknél Nash ólomklipsz, hozzá tartozó gumiharang, Grippa 160 g-os ólom, 25 lbs bevonatos előkezsinór. Kétfajta horgot és előketípust használtunk a túra során: a horgokat a 2-es Gardner Continental Mugga és Wide Gape Talon Tip képviselte, az előkéket pedig egy hagyományos, csomómentes és egy Multi Slip D-rig változat.

Az általunk használt végszerelékek megegyeztek
Csakis minőségi aprócikkek jöhetnek számításba!
Kétfajta horgot és előketípust használtunk a túra során, egy hagyományos, csomómentes előkét és egy Slip D-rig verziót „egy picit másképp”
A hajnal első hala egy csodálatos, 3,45 kg-os márna volt…
… ezt követte 04:15 körül egy erőtől duzzadó, 10,12 kg-os amur. Sajnos ez volt a hajnal utolsó hala…

Nem csüggedtünk, mert tudtuk, hogy van még egy éjszakánk. A reggeli ébredés után egy kevés bojlival megetettük a helyet. Bizakodtunk, hogy egy-egy arra úszó halat még meg tudunk fogni, de sajnos az egész nap eltelt kapás nélkül. Délután pihentünk és előkészültünk az estére. Készítettünk néhány PVA-rudacskát.

Minden frissítés során egy PVA hurkát akasztottunk a horog mellé

Naplemente előtt ismét etettünk egy kevés bojlival. Nem kellett túl sokat várni az első halra, amely egy gyönyörű leánykoncér volt. (Sajnos napközben begyulladt a szemem, de így is nagyon örültem a halnak.) Ami ezután következett, azt álmunkban sem gondoltuk volna!

Bojlifaló koncér
Egy egy szép, 10-kg feletti amur követte
Egy szép, vaskos, 10+-os töves
Én sem szerettem volna lemaradni
Egy erőtől duzzadó, 11 kg feletti tőponty
Egy csodálatos nyurgaponty, 10,18 kg volt
Laci talán élete eddigi legszebb pontyát tarthatta a kezében és nem mellesleg legnagyobb dunai halát is – 12,05 kg
Én sem panaszkodhattam, egy picit lemaradva, de nekem is sikerült egy 11,97 kg-os, öreg pocakost fogni

És most jöhet a kérdés, hogy milyen bojlit is használtunk, amely képes erre a „csodára”?
Kétfajta bojlit kaptunk Gábortól e túrára, mégpedig a 2024-ben megjelenő Haldorádó Max Motion Boilie Long Life - Champion Corn és a Haldorádó Max Motion Boilie Long Life - Spanyol Mogyoró csalikat.
Az éjszaka során megküzdöttünk széllel, özönvízzel és olykor a leakadó halakkal. Sajnos több rontott kapásunk is volt. Köztük volt egy lassan, komótosan mozgó egyed, amely eleinte nem tűnt nagynak. Amikor felvettem vele a kontaktust, éreztem, hogy egy igen jó hallal lehet dolgom. A fárasztás során megtett mindent, hogy szabaduljon a horgomtól, több akadón is keresztülment, és végül sajnos az öreg, rutinos dunai hal győzött.

Olykor a bivalyerős felszerelés is kevésnek bizonyul

Pénteken, amikor elindultunk, nem sejtettük, hogy életünk legjobb horgásztúrája lesz ez. Egyetlen éjszaka alatt 6 db 10 kg feletti halat sikerült partra segíteni. Kizárólag bojlit használva a kettő nap alatt 8 db 10 kg feletti halat fogtunk a nagy Dunából. Ez az érzés az, amit nagyon-nagyon kevés horgász élhet át élete során! Véleményem szerint e horgászatból mindketten kihoztuk a maximumot. Állíthatom, hogy a dunai nagyhalas horgászat szerelmesei lettünk, mert ilyen fantasztikus horgásztúrában még sosem volt részünk.
Biztosak vagyunk benne, hogy másoknak is hasonló élményeket tartogat ez a kiváló új bojli, a 2024-ben forgalomba kerülő Haldorádó Max Motion Boilie Long Life - Champion Corn.