Pécsi-tavi 20+

Van egy hazai víz, mely kiemelt helyet foglal el a szívemben. Többek közt a tavalyi év legjobb horgászata is hozzá köthető, amolyan „szerelem elsőre víz”, ami több mint egy víz! Idén úgy döntöttem, 19-re lapot húzok és mindent megteszek, hogy megfogjam azt a halat, ami átlépi a mágikus 20-as határt!

A Pécsi-tó hazánk egyik legszebb és – nyugodtan állítom – egyik legnépszerűbb vize. Nagy népszerűségének azonban ára van, bizony a horgász nem az első ezen a tavon. Alkalmazkodni kell a környezethez és a többiekhez, akik hozzánk hasonlóan élvezik ezt a szépséges vizet, környezetét. Tavalyi írásomban részletesen írtam a Pécsi-tóról, melyet itt tudtok elolvasni.

Idei évtől sportcélú éves területi jegy is váltható, mely révén lehetőség van a behúzós módszer alkalmazására is. Ennek részletes szabályzatáról, árakról itt lehet tájékozódni: http://www.hebmesz.hu/
Kapva a lehetőségen és a tavalyi sikeres horgászatomon alig vártam, hogy újfent a tó partján üljek. Idén később érkeztünk, az időjárás tavalyhoz képest sokkal előrébb tartott, ezáltal a természet is. A halak java már leívott vagy éppen akkor volt elfoglalva a szerelemmel, amikor lent voltunk. Nekem viszont az a tapasztalatom, hogy az igazi nagyok nem kapkodják el a nászt, így bíztam benne, hogy nem késtem le semmiről, és jókor, jó súlyban kaphatom el a hőn áhított halat.
Tisztában vagyok vele, hogy milyen és mekkora halak vannak a tóban, ez pedig különleges pikantériát ad az orfűi pecának. Itt tényleg bármikor bejöhet az a bizonyos „Életem hala”!
Már a peca előtt eldöntöttem, hogy egyféle ízvilágú csalinak szavazok bizalmat, vagyis a tintahalasnak. Kizárólag C21 Tintahal és a jó öreg Black Squid kísért el erre a pecára. A csalik attraktivitását pedig tovább fokoztam Spéci Additive Belachan adalékkal, illetve pár marék tintahalliszttel.

A C21 bojli család kiváló kiegészítő nagyobb etetésekhez
A bojlikat előszeretettel ízesítem Spéci Additivekkel
A Fekete Tintahalas bojli képezte etetésem magját és a csalit is
Az etetésre szánt csalikat Belachan ízesítésű folyadékkal locsoltam le, majd kevés tintahallisztbe forgattam
Előkém és csalim bevetésre kész

A jónak vélt helyet nem kellett sokat keresnem, hiszen tavaly már egyértelműen szépen adta a halakat. Most viszont egyik bottal dobtam, a másikkal húztam rá, az etetést pedig csónak segítségével – amennyire lehetett – koncentráltra fogtam. Horgászatomat viszont egy eddig nem tapasztalt tényező nehezítette, mégpedig az, hogy a hínár a jó idő hatására meglehetősen felnőtt, így mindenképp kikönnyített csalikat alkalmaztam.

A meder feltérképezéséhez – ha nincs lehetőség vízre menni – ez a marker ólom is jó alternatíva
A horgászat megkezdése előtt zsinórt is cseréltem, és mint később kiderült, nagyon jól tettem!
A botok a helyükön
A legjobb időszak

Első éjszakám csendesen telt, ahogy a második is. A harmadik napon változékonyabb időjárás volt, ami meg is hozta az első kapást és az első halat – és bizony nem akárkit!
Amolyan „nem kérdezett, csak tépte az orsóról a zsinórt” kapás után mire ráemeltem, már a hínárban forgolódott ellenfelem, így maradt a türelem: tartani, hogy majd kirúgja magát a tüskés zöldségből. Szerencsére engedett és az ólmot is elhagyta, melynek hatására a hal nem a fenék felé tört, hanem a felszínre úszott és ott küzdött tovább. Egy igazán látványos fárasztás végén elsőre a szákba vezettem. MEGVAGY! Meg bizony, méghozzá elsőre, akiért jöttem! Gyors mérlegelés: 21,6 kg!

Első vendégem, ráadásul nem is akármekkora!
Ívás előtt még
Hatalmas úszó
Nagy szem
Nagy száj
Mihamarabb fotózzuk őket, ha partra kerülnek, és locsoljuk folyamatosan!
Köszönöm, hogy megtiszteltél!
Fenséges példány
Búcsú puszi
Irány haza!

Pompás tőponty, ráadásul elsőre! A fekete tintahalas bojli szelektív hatása most is megmutatkozott. Néhány kép, videó után úszhatott vissza, majd etetés következett, ami után viszont nem horgásztam tovább, pihentettem kicsit a helyet, egészen estig. Belefért egy kis kirándulás, séta a természetben is.

Alaposan megnyúzta felszerelésem és zsinóromat az első nagy ponty
Újabb etetés következett, fontos a folytonosság
A tó nem csak a horgászoké, tiszteljük egymás hobbiját és békésen férjünk meg együtt!
Vízililiom
Csodás virágok a sétány körül
Hangulatos stégek övezik a partot
Zöld, amerre lát az ember
Itt harapni lehet a természetet

Mire mindkét bot újra a helyére került, besötétedett. Több ígéretes fordulás volt a meghorgászott helyen, azonban a kapás nem akart megjönni egészen a kora reggel hűvös szeléig. Egy csippanás, majd a hal kérdezés nélkül elindult balra! A csata során amennyit visszahúztam tőle, annyit újra levitt orsómról, és ez ment 45 percig, aztán meguntam. Mivel a szabály engedi, vízre szálltunk és rámentünk. Bő egy óra fárasztás után, mikor a tizenötödik hínárcsomóból is kiimádkoztam, megpillantottam. De még mekkora! 20? 25? Tán nagyobb? Remegett kezem-lábam, mert csak azt láttam, hogy egy nagyon hosszú, nagy ponty! Szerencsére következő „pipálásánál” már a merítőben landolt. Egy újabb csodás ponty ebből a szeszélyes vízből! Kerek 19-nél állt meg a mérleg. Hosszú hal volt, ráadásul látszott rajta, hogy nem egy öreg ponty, ha ő egyszer pocakot ereszt, nem kettessel, hármassal fog kezdődni a súlya!

Igen, újabb nagy pontyot fogtam!
Újra akcióban a fényképezőgép
Tenyérnyi mellúszó
Csupa izom hal
Ezért dolgozott ő ennyire
Szeretem az ilyen sötét tónusú pontyokat
Pontyportré
Egy csapatkép a mesés hallal
Közös siker
A tó egyik ismert pontya, „Gyurma”
Mindjárt szabad vagy!
Köszönöm, hogy megtiszteltél!

Napközben nem horgásztam, éjjelre kerültek újra a végszerelékek a „hot spotra”. A hajnali 2-es gyorsvonat pedig megérkezett, most viszont ez a hal vitt mindent. Mire felvettem vele a kontaktot, éreztem, hogy késtem. Már a hínárban volt, most viszont a kagylók tették a dolgukat segítve rejtélyes ellenfelem. Szerintem egy újabb szebb hal volt. De mindig egyszerűen nem lehet nyerni. Ez a szép az egészben, segít a földön maradni és megmutatni a pontyhorgásznak, hogy nem csak ő létezik. Több kapásom már nem volt a hátralévő időben.

Zsinórom minden akciónál megsínylette a fárasztást a sok hínár, kagyló és víz alatti tereptárgy miatt
A nem mindig barátságos hattyúcsalád is meglátogatott minket végszóra
Köszönöm szépen, Pécsi-tó, hogy megint a legszebb arcod mutattad nekem!

Összegezve az 5 napos horgászatot, az elgondolt taktikám – a behúzós módszerre is alapozott szelektív, pontos horgászat – sikerre vezetett. Három kapásból kettőt halra váltottam, melyek átlaga 20,3 kg volt. Ami a 3 kapás, 2 hal arányt illeti, döntse el mindenki, sok vagy kevés. Látva a halak szépségét, szerintem sokan bevállalnák ezt a fajta pecát. Az biztos, hogy én örökre emlékezni fogok erre a két halra, melyek örök élménnyel gazdagítottak.
Egy fontos dolog még cikkem végére: mint írtam, ezen a vízen a legfontosabb alkalmazkodni a környezethez, a turistákhoz, akárkihez, hiszen mindannyian vendégek vagyunk ebben a környezetben és még sokáig szeretnénk itt eltölteni szabadidőnket nagy pontyokra vadászva. A halakra, kiváltképp a kapitális pontyokra gondolok: ha egyszer megadatik, hogy fogsz egyet közülük, úgy bánj vele, mintha életed hala lenne, mert jó esély van rá, hogy az lesz! Kívánom, hogy megadasson, én ehhez sok sikert és kitartást kívánok!